Díky pocitu pracovní spokojenosti jsou zaměstnanci pozitivní, pracují efektivně a snaží se dosahovat těch nejlepších výsledků, jsou loajální vůči svému zaměstnavateli, jsou méně vystavováni stresu a cítí se mnohem lépe také v mimopracovním životě, neboť pracovní spokojenost s celkovou životní spokojeností souvisí. Cílem bakalářské práce bylo provést analýzu současného stavu pracovní spokojenosti zaměstnanců vybrané prodejny a na základě výsledků analýzy navrhnout vybrané prodejně doporučení ke zlepšení. Pro splnění daného cíle byla stanovena výzkumná otázka, na kterou byla v průběhu nalezena odpověď, dále dílčí cíle analýzy, které byly naplněny. Analýzou interních materiálů, dotazníkovým šetřením a rozhovorem s vedoucí vybrané prodejny bylo možné porovnávat a hlouběji pronikat do zjištěných výsledků. Bylo zjištěno, že je zaměstnanci vybrané prodejny vyjádřen ambivalentní postoj v oblasti pracovní spokojenosti. Vybrané prodejně byla navrhnuta doporučení v různých oblastech pracovní spokojenosti, hlavně pak v oblasti spolupracovníků a komunikace, neboť se zde projevila pracovní nespokojenost.
Anotace v angličtině
The feeling of job satisfaction makes employees positive, work efficiently and strive to achieve the best results, are loyal to their employer, are less stressed and feel much better in their non-work life, as job satisfaction is related to overall life satisfaction. The aim of the bachelor thesis was to analyse the current state of job satisfaction of the employees of the selected store and based on the results of the analysis to suggest recommendations for improvement to the selected store. In order to fulfill the given objective, a research question was set and answered in the process, and the sub-objectives of the analysis were fulfilled. By analyzing internal materials, questionnaire survey and interviewing the manager of the selected store, it was possible to compare and delve deeper into the results found. It was found that there is an ambivalent attitude expressed by the employees of the selected store in the area of job satisfaction. Recommendations were suggested to the selected store in various areas of job satisfaction, especially in the area of co-workers and communication, as this is where job dissatisfaction was expressed.
Klíčová slova
pracovní spokojenost, pracovní nespokojenost, vybraná prodejna, dotazník, zaměstnanci
Díky pocitu pracovní spokojenosti jsou zaměstnanci pozitivní, pracují efektivně a snaží se dosahovat těch nejlepších výsledků, jsou loajální vůči svému zaměstnavateli, jsou méně vystavováni stresu a cítí se mnohem lépe také v mimopracovním životě, neboť pracovní spokojenost s celkovou životní spokojeností souvisí. Cílem bakalářské práce bylo provést analýzu současného stavu pracovní spokojenosti zaměstnanců vybrané prodejny a na základě výsledků analýzy navrhnout vybrané prodejně doporučení ke zlepšení. Pro splnění daného cíle byla stanovena výzkumná otázka, na kterou byla v průběhu nalezena odpověď, dále dílčí cíle analýzy, které byly naplněny. Analýzou interních materiálů, dotazníkovým šetřením a rozhovorem s vedoucí vybrané prodejny bylo možné porovnávat a hlouběji pronikat do zjištěných výsledků. Bylo zjištěno, že je zaměstnanci vybrané prodejny vyjádřen ambivalentní postoj v oblasti pracovní spokojenosti. Vybrané prodejně byla navrhnuta doporučení v různých oblastech pracovní spokojenosti, hlavně pak v oblasti spolupracovníků a komunikace, neboť se zde projevila pracovní nespokojenost.
Anotace v angličtině
The feeling of job satisfaction makes employees positive, work efficiently and strive to achieve the best results, are loyal to their employer, are less stressed and feel much better in their non-work life, as job satisfaction is related to overall life satisfaction. The aim of the bachelor thesis was to analyse the current state of job satisfaction of the employees of the selected store and based on the results of the analysis to suggest recommendations for improvement to the selected store. In order to fulfill the given objective, a research question was set and answered in the process, and the sub-objectives of the analysis were fulfilled. By analyzing internal materials, questionnaire survey and interviewing the manager of the selected store, it was possible to compare and delve deeper into the results found. It was found that there is an ambivalent attitude expressed by the employees of the selected store in the area of job satisfaction. Recommendations were suggested to the selected store in various areas of job satisfaction, especially in the area of co-workers and communication, as this is where job dissatisfaction was expressed.
Klíčová slova
pracovní spokojenost, pracovní nespokojenost, vybraná prodejna, dotazník, zaměstnanci
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Vypracujte literární rešerši vztahující se k pracovní spokojenosti zaměstnanců.
II. Praktická část
Stručně představte vybranou prodejnu.
Proveďte analýzu současného stavu pracovní spokojenosti zaměstnanců ve vybrané prodejně.
Na základě výsledků analýzy navrhněte vybrané prodejně doporučení ke zlepšení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Vypracujte literární rešerši vztahující se k pracovní spokojenosti zaměstnanců.
II. Praktická část
Stručně představte vybranou prodejnu.
Proveďte analýzu současného stavu pracovní spokojenosti zaměstnanců ve vybrané prodejně.
Na základě výsledků analýzy navrhněte vybrané prodejně doporučení ke zlepšení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong´s handbook of human resource management practice. 14. vyd. London: Kogan Page, 2017, 738 s. ISBN 9780749474119.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2012, 559 s. ISBN 9788074003479.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5. vyd. Praha: Management Press, 2015, 399 s. ISBN 9788072612888.
MUŽÍK, Jaroslav a Pavel KRPÁLEK. Lidské zdroje a personální management. 1. vyd. Praha: Academia, 2017, 190 s. ISBN 978-80-200-2773-3.
PAUKNEROVÁ, Daniela. Psychologie pro ekonomy a manažery. 3. vyd. Praha: Grada, 2012, 259 s. ISBN 978-80-247-3809-3.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong´s handbook of human resource management practice. 14. vyd. London: Kogan Page, 2017, 738 s. ISBN 9780749474119.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2012, 559 s. ISBN 9788074003479.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5. vyd. Praha: Management Press, 2015, 399 s. ISBN 9788072612888.
MUŽÍK, Jaroslav a Pavel KRPÁLEK. Lidské zdroje a personální management. 1. vyd. Praha: Academia, 2017, 190 s. ISBN 978-80-200-2773-3.
PAUKNEROVÁ, Daniela. Psychologie pro ekonomy a manažery. 3. vyd. Praha: Grada, 2012, 259 s. ISBN 978-80-247-3809-3.
Přílohy volně vložené
Bez příloh
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: 1.Co vedení společnosti říkalo na Váš návrh s Giterboxy a „neroztahování“ zboží? - zodpovězeno
2.Co má být cílem navrženého školení komunikačních dovedností? Jaké metody vzdělávání jsou k tomu vhodné? Lze cíle dosáhnout po jednom školení? - zodpovězeno
3.Je v současné době vzhledem k výši inflace vhodné zavádět příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění? Kolik by to zaměstnavatele stálo ročně pro všechny zaměstnance prodejny? - zodpovězeno
Oponent:
1.Jaké metody vědecké práce jste použila při zpracování teoretické části Vaší BP?
2.Uveďte konkrétní výzkumná data, která dokladují podle délky úvazku spokojenost zaměstnanců s výdělkem (viz kapitola 7.5 Navržená doporučení pro zlepšení pracovní spokojenost zaměstnanců s výdělkem). zodopvězeno
3.Vysvětlete Váš návrh, který je velmi stručně formulován v kapitole 7.9 Navržená doporučení pro zlepšení pracovní spokojenosti zaměstnanců s kariérním růstem. - zodpovězeno
doc. Novák - co to bylo za prodejnu? zodpovězeno, jak dlouho je tam ředitelka? zodpovězeno
prof. Klučnikov - jedná se o komunikaci mezi kým? - zodpovězeno
dr. Dobeš - v komentářích jsou připomýnky od zam. bylo to součástí doporučení - zodpovězeno
dr. Bejtkovský - míra fluktuace - nezodpovězeno