Bakalářská práce se zabývá hodnocením zdravotnických služeb, které poskytuje Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně, a. s. Práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část, je marketingu, orientována také na marketing ve zdravotnictví či služby, jejichž kvalita ovlivňuje spokojenost pacientů vybrané nemocnice. V teoretické části je také popsáno, jaký způsobem dochází ke sběru dat potřebných k výzkumu. Následující praktická část osahuje představení nemocnice, její krátkou charakteristiku a historii. Dále se zde nachází analýza dotazníkového šetření, které bylo provedeno a týkalo se spokojenosti se zdravotnickými službami poskytovanými nemocnicí. Na základě průzkumu a jeho výsledku je navrženo doporučení ke zvýšení úrovně poskytovaných zdravotnických služeb.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the analysis of evaluation of patients' satisfaction with medical services provided by the Krajská nemocnice Tomáše Bati, a. s. This work is divided into two main parts. The theoretical part of this thesis focuses on marketing and marketing in healthcare, medical services, and their quality, which affects the satisfaction of patients.
The practical part contains information about the hospital and its history. Mainly, it is oriented on the analysis of patients' satisfaction with medical services provided by the hospital. Based on the analysis results, there are suggestions to increase the level of services that are provided by the hospital.
Klíčová slova
marketing ve zdravotnictví, marketing, zdravotnické služby, Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně, spokojenost pacientů
Klíčová slova v angličtině
healthcare marketing, marketing, Tomas Bata Regional Hospital in Zlin, patient satisfaction, medical services
Rozsah průvodní práce
97 s. (156 569 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hodnocením zdravotnických služeb, které poskytuje Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně, a. s. Práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část, je marketingu, orientována také na marketing ve zdravotnictví či služby, jejichž kvalita ovlivňuje spokojenost pacientů vybrané nemocnice. V teoretické části je také popsáno, jaký způsobem dochází ke sběru dat potřebných k výzkumu. Následující praktická část osahuje představení nemocnice, její krátkou charakteristiku a historii. Dále se zde nachází analýza dotazníkového šetření, které bylo provedeno a týkalo se spokojenosti se zdravotnickými službami poskytovanými nemocnicí. Na základě průzkumu a jeho výsledku je navrženo doporučení ke zvýšení úrovně poskytovaných zdravotnických služeb.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the analysis of evaluation of patients' satisfaction with medical services provided by the Krajská nemocnice Tomáše Bati, a. s. This work is divided into two main parts. The theoretical part of this thesis focuses on marketing and marketing in healthcare, medical services, and their quality, which affects the satisfaction of patients.
The practical part contains information about the hospital and its history. Mainly, it is oriented on the analysis of patients' satisfaction with medical services provided by the hospital. Based on the analysis results, there are suggestions to increase the level of services that are provided by the hospital.
Klíčová slova
marketing ve zdravotnictví, marketing, zdravotnické služby, Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně, spokojenost pacientů
Klíčová slova v angličtině
healthcare marketing, marketing, Tomas Bata Regional Hospital in Zlin, patient satisfaction, medical services
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární řešerši týkající se marketingu ve zdravotnictví a kvality služeb.
II. Praktická část
Představte historii nemocnice a charakterizujte služby poskytované Krajskou nemocnicí T. Bati, a.s.
Proveďte hodnocení spokojenosti se zdravotnickými službami na základě dotazníkového šetření.
Navrhněte doporučení ke zvýšení úrovně poskytovaných zdravotnických služeb.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární řešerši týkající se marketingu ve zdravotnictví a kvality služeb.
II. Praktická část
Představte historii nemocnice a charakterizujte služby poskytované Krajskou nemocnicí T. Bati, a.s.
Proveďte hodnocení spokojenosti se zdravotnickými službami na základě dotazníkového šetření.
Navrhněte doporučení ke zvýšení úrovně poskytovaných zdravotnických služeb.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BOROVSKÝ, Juraj a Eva SMOLKOVÁ. Marketing ve zdravotnictví. 2. přepracované vydání. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2013, 112 s. ISBN 978-80-01-05413-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016, 136 s. ISBN 978-1-29-209-262-1.
SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014, 183 s. ISBN 978-80-247-4819-1.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
BOROVSKÝ, Juraj a Eva SMOLKOVÁ. Marketing ve zdravotnictví. 2. přepracované vydání. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2013, 112 s. ISBN 978-80-01-05413-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016, 136 s. ISBN 978-1-29-209-262-1.
SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014, 183 s. ISBN 978-80-247-4819-1.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího:
Co vás vedlo k výběru tématu vztahujícímu se ke Krajské nemocnici Tomáše Bati, a. s.? Zodpovězeno
Jaké poznatky vám přineslo vyhodnocení provedeného dotazníkového šetření? Zodpovězeno
Jak hodnotíte lokalizaci současného návrhu modernizace uvedené nemocnice oproti dříve navrhované výstavbě nové nemocnice ve Zlíně v Malenovicích? Zodpovězeno
Otázky oponenta:
Jak jste stanovila procentuální hodnoty u jednotlivých hypotéz? Zodpovězeno
Na str. 59 uvádíte, že sběr dat probíhal od 1.4. do 16.4.2023, proč jste sběr dat realizovala tak pozdě? Proč jste nezačala dělat kvantitativní výzkum již v listopadu (například), a měla byste tak mnohem větší vzorek respondentů? Zodpovězeno
Představte komisi metodiku sběru dat v kvantitativním výzkumu a řádné statistické vyhodnocení hypotéz H1 – H3. Zodpovězeno
Jaké služby klíčové poskytuje KNTB? Jak jsou pacienti spokojeni s kvalitou těchto služeb? Zodpovězeno
Další otázky:
Dr. Dokulil: Na základě jakých kritérii jste zvolila hypotézy? Zodpovězeno částečně
Dr. Horáková: připomínky k dotazníku. Jaký je rozdíl Vašeho aplikovaného výzkumu oproti obligatornímu výzkumu nemocnice? Zodpovězeno částečně
Doc. Zámečník: připomínky k nákladům za návrhy zlepšení. Zodpovězeno částečně