Tato bakalářská práce zkoumá konkurenceschopnost cateringových služeb ve vybraném regionu. V teoretické části jsou definovány pojmy cestovní ruch, služby cestovního ruchu a cateringové služby, jejich typologie a vlastnosti. Využitím analytických metod Porter model pěti sil, osobní dotazování a SWOT analýzy byla v praktické části zjišťována úroveň konkurenceschopnosti zvoleného podniku služeb v dané oblasti podnikání. Na základě výsledků analytických metod lze v závěru bakalářské práce vyvodit konkrétní doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti analyzovaného podniku v oblasti služeb cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores the competitiveness of catering services in a selected region. The theoretical part defines the terms tourism, tourism services and catering services, their typology, and characteristics. The practical part determined the level of competitiveness of the selected service company in the business area by using the analytical methods, which are Porter's five forces, personal interviewing, and SWOT analysis. In the conclusion of the bachelor thesis, based on the results of the analytical methods, specific recommendation for increasing the competitiveness of the analysed tourism services company is made.
competitiveness, tourism, catering services, Porter's Five Forces, SWOT analysis, interview
Rozsah průvodní práce
82
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce zkoumá konkurenceschopnost cateringových služeb ve vybraném regionu. V teoretické části jsou definovány pojmy cestovní ruch, služby cestovního ruchu a cateringové služby, jejich typologie a vlastnosti. Využitím analytických metod Porter model pěti sil, osobní dotazování a SWOT analýzy byla v praktické části zjišťována úroveň konkurenceschopnosti zvoleného podniku služeb v dané oblasti podnikání. Na základě výsledků analytických metod lze v závěru bakalářské práce vyvodit konkrétní doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti analyzovaného podniku v oblasti služeb cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores the competitiveness of catering services in a selected region. The theoretical part defines the terms tourism, tourism services and catering services, their typology, and characteristics. The practical part determined the level of competitiveness of the selected service company in the business area by using the analytical methods, which are Porter's five forces, personal interviewing, and SWOT analysis. In the conclusion of the bachelor thesis, based on the results of the analytical methods, specific recommendation for increasing the competitiveness of the analysed tourism services company is made.
competitiveness, tourism, catering services, Porter's Five Forces, SWOT analysis, interview
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární průzkum a zpracujte teoretické poznatky z oblasti cateringových služeb a konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Charakterizujte vybraný podnik služeb.
Za pomoci vybraných analytických metod proveďte analýzu konkurenceschopnosti cateringových služeb ve vybraném regionu.
Na základě výsledků analýz zformulujte závěry a doporučení pro vybraný podnik služeb.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární průzkum a zpracujte teoretické poznatky z oblasti cateringových služeb a konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Charakterizujte vybraný podnik služeb.
Za pomoci vybraných analytických metod proveďte analýzu konkurenceschopnosti cateringových služeb ve vybraném regionu.
Na základě výsledků analýz zformulujte závěry a doporučení pro vybraný podnik služeb.
Závěr
Seznam doporučené literatury
INKSON, Clare a Lynn MINNAERT. Tourism Management: An Introduction. 2nd edition. Los Angeles: SAGE, 2018, 436 s. ISBN 978-1-5264-2388-7.
JEŘÁBEK, Tomáš, Vladimír ŠEFČÍK, Zdeněk MÁLEK a kol. Management služeb hotelnictví a cestovního ruchu III - vybrané kapitoly. Ostrava: Key Publishing, 2018, 95 s. ISBN 978-807-4183-010.
RAŠOVSKÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha: Grada, 2017, 192 s. ISBN 978-80-247-5021-7.
ROBINSON, Peter, Michael LÜCK a Stephen L. J. SMITH. Tourism. 2nd edition. Wallingford, Oxfordshire: CABI, 2020, 441 s. ISBN 978-1-78924-148-8.
Seznam doporučené literatury
INKSON, Clare a Lynn MINNAERT. Tourism Management: An Introduction. 2nd edition. Los Angeles: SAGE, 2018, 436 s. ISBN 978-1-5264-2388-7.
JEŘÁBEK, Tomáš, Vladimír ŠEFČÍK, Zdeněk MÁLEK a kol. Management služeb hotelnictví a cestovního ruchu III - vybrané kapitoly. Ostrava: Key Publishing, 2018, 95 s. ISBN 978-807-4183-010.
RAŠOVSKÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha: Grada, 2017, 192 s. ISBN 978-80-247-5021-7.
ROBINSON, Peter, Michael LÜCK a Stephen L. J. SMITH. Tourism. 2nd edition. Wallingford, Oxfordshire: CABI, 2020, 441 s. ISBN 978-1-78924-148-8.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Zuzana Vaculčíková Ph.D., D
Oponent práce: Ing. Šárka Papadaki Ph.D., E
Otázky vedoucího:
Na str. 70 uvádzate: „Vzhledem k těmto investicím by Bistrotéka Valachy musela přinášet do tohoto odvětví mnohem déle vlastní kapitál než by docházelo k návratnosti vložených peněz díky správně nastavené marži.“ Z čoho vychádza toto tvrdenie? Dokážete ho podložiť výpočtami? Zodpovězeno
Formulujte hlavná cieľ práce a čiastkové ciele práce. Zodpovězeno
Otázky oponenta:
Jaké máte hlavní konkurenty v rámci celé ČR, kdo nabízí catering na území celé ČR? Zodpovězeno
V zadání BP máte provézt analýzu konkurenceschopnosti cateringových služeb ve vybraném regionu, jak tento bod souvisí s cílem Vaší práce? Zodpovězeno
Další otázky:
Dr. Horáková: kde by byl podnik konkurence schopný (v jakých oblastech)? Zodpovězeno
Studentka při obhajobě adekvátně reagovala na připomínky oponenta práce vzhledem k vymezenému cíli práce.