Bakalářská práce obsahuje souhrnné informace o systému řízení kvality se zaměřením na automobilový průmysl, upozorňuje na rizika vzniku kvalitativních chyb, uvádí příklady vybraných metod kvality i návrhy správných řešení. Čtenář na jednom místě najde nejběžněji používané, v praxi ověřené metody a nástroje kvality a aktuální požadavky systémových norem. Na praktickém příkladu z průmyslové firemní praxe se dozví, jak je kvalita
ve vybraném průmyslovém podniku řízena, jaké metody kvality využívá a jak konkrétně aplikovat vybranou metodu Tachinbo a 14 principů kvality ke snížení výskytu zákaznických reklamací. Autorka v ní zúročila své zkušenosti v oboru kvality v automobilovém průmyslu a čtenářům z řad odborné i laické veřejnosti poskytuje návrh přístupu k řešení kvalitativních neshod, které může být následně zopakováno u jiných společností.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis contains summary information about the quality management system with a focus on the automotive industry, draws attention to the risks of quality issues, gives examples of selected quality methods and proposals for improvements. The reader will find the most used, proven in practice, methods and tools of quality and the current requirements
of system norms in one place. Using a practical example from industrial company practice, he will learn how to specifically apply the selected methods Tachinbo and 14 Quality principles, to reduce the occurrence of customer complaints. The author capitalized on her experience in the field of quality in the automotive industry and provides readers from
the professional and lay public with a proposal for an approach to solving quality issues, which can be subsequently repeated at other companies.
Klíčová slova
řízení kvality, štíhlá výroba, neustálé zlepšování, normy ISO, řízení rizik, metody a nástroje kvality
Klíčová slova v angličtině
quality management, lean production, continuous improvement, ISO norms, risk management, quality methods and tools
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce obsahuje souhrnné informace o systému řízení kvality se zaměřením na automobilový průmysl, upozorňuje na rizika vzniku kvalitativních chyb, uvádí příklady vybraných metod kvality i návrhy správných řešení. Čtenář na jednom místě najde nejběžněji používané, v praxi ověřené metody a nástroje kvality a aktuální požadavky systémových norem. Na praktickém příkladu z průmyslové firemní praxe se dozví, jak je kvalita
ve vybraném průmyslovém podniku řízena, jaké metody kvality využívá a jak konkrétně aplikovat vybranou metodu Tachinbo a 14 principů kvality ke snížení výskytu zákaznických reklamací. Autorka v ní zúročila své zkušenosti v oboru kvality v automobilovém průmyslu a čtenářům z řad odborné i laické veřejnosti poskytuje návrh přístupu k řešení kvalitativních neshod, které může být následně zopakováno u jiných společností.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis contains summary information about the quality management system with a focus on the automotive industry, draws attention to the risks of quality issues, gives examples of selected quality methods and proposals for improvements. The reader will find the most used, proven in practice, methods and tools of quality and the current requirements
of system norms in one place. Using a practical example from industrial company practice, he will learn how to specifically apply the selected methods Tachinbo and 14 Quality principles, to reduce the occurrence of customer complaints. The author capitalized on her experience in the field of quality in the automotive industry and provides readers from
the professional and lay public with a proposal for an approach to solving quality issues, which can be subsequently repeated at other companies.
Klíčová slova
řízení kvality, štíhlá výroba, neustálé zlepšování, normy ISO, řízení rizik, metody a nástroje kvality
Klíčová slova v angličtině
quality management, lean production, continuous improvement, ISO norms, risk management, quality methods and tools
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se systému managementu kvality, rizik vzniku neshod ve výrobě a popište možnosti využití nástrojů managementu kvality k jejich prevenci a řešení.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav výsledků zákaznických reklamací ve výrobní společnosti.
Na základě výsledků analýzy navrhněte vhodná opatření ke zlepšení současného stavu.
Zhodnoťte hlavní přínosy předložených návrhů a definujte doporučení ke snížení rizik vzniku reklamací.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se systému managementu kvality, rizik vzniku neshod ve výrobě a popište možnosti využití nástrojů managementu kvality k jejich prevenci a řešení.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav výsledků zákaznických reklamací ve výrobní společnosti.
Na základě výsledků analýzy navrhněte vhodná opatření ke zlepšení současného stavu.
Zhodnoťte hlavní přínosy předložených návrhů a definujte doporučení ke snížení rizik vzniku reklamací.
Závěr
Seznam doporučené literatury
COCHRAN, Criag. ISO 9001:2015: in plain English. Chico: Paton Professional, 2015, 267 s. ISBN: 978-1932828726.
KING, Peter L. Lean for the Process Industries: Dealing with Complexity. 2. New York, United States: Productivity Press, 2019, 340 s. ISBN 978-03-6702332-4.
NENADÁL, Jaroslav a kol. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018, 366 s. ISBN 978-80-7261-561-2.
PATCHONG, Alain. Implementing Standardized Work: Focused Tachinbo: Workstation Assessment.Process Improvement. United Kingdom: Taylor & Francis Group, 2014, 101 s. ISBN: 978-1-4665-6358-2.
Seznam doporučené literatury
COCHRAN, Criag. ISO 9001:2015: in plain English. Chico: Paton Professional, 2015, 267 s. ISBN: 978-1932828726.
KING, Peter L. Lean for the Process Industries: Dealing with Complexity. 2. New York, United States: Productivity Press, 2019, 340 s. ISBN 978-03-6702332-4.
NENADÁL, Jaroslav a kol. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018, 366 s. ISBN 978-80-7261-561-2.
PATCHONG, Alain. Implementing Standardized Work: Focused Tachinbo: Workstation Assessment.Process Improvement. United Kingdom: Taylor & Francis Group, 2014, 101 s. ISBN: 978-1-4665-6358-2.
Přílohy volně vložené
ne
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Macurová Lucie, Ing. Ph.D.; známka C
Oponent práce: Ondra Pavel, Ing.; známka D
Otázky vedoucího práce:
1. V praktické části BP zmiňujete zlepšovatelský tým. Jaké bylo Vaše konkrétní zapojení a podíl na výstupech zlepšovatelského týmu? Zodpovězeno částečně. 2. Jaké největší bariéry jste řešila při zpracování analýzy? Zodpovězeno částečně. 3. V kapitole 7.3 doporučujete použít metodu Tachinbo u zákazníka a vytvořit příručku pro zákazníky,
tzv. „Incident handbook“. Jak se k těmto návrhům staví samotní zákazníci? Zodpovězeno částečně.
Otázky oponenta práce:
1. Co je to reklamace z pole? Zodpovězeno částečně. 2. Na kterých krocích a jakým způsobem jste se podílela v rámci představeného návrhu? Zodpovězeno částečně.
Další otázky:
Bobák Roman, doc. Ing. Ph.D. Proč bylo využito zlepšení formou zlepšovacích návrhů? Zodpovězeno částečně. Řešíte touto formou všechny změny? Zodpovězeno částečně.
Kramoliš Jan, doc. Mgr. Ph.D. V grafu na slide č. 14 jsou jaké druhy četností? Zodpovězeno částečně.
Hrbáčková Lucie, Ing. Ph.D. Jaký je rozdíl v reklamacích z pohledu výše peněžních částek? Zodpovězeno částečně.