V diplomové práci jsem se zaměřila na problematikou vlivu globalizace na konkurence-schopnost maloobchodu a řízení marketingového mixu v prodejně Drogerie - Parfumerie.
Jsou zde zpracovány teoretické podklady týkající se vzniku maloobchodu, marketingový mix a strategický management.
V praktické části jsou postupně analyzovány jednotlivé složky marketingového mixu SWOT analýza, na základe provedených analýz jsou na závěr formulovány návrhy a doporučení pro zlepšení úrovně marketingového řízení.
Anotace v angličtině
This master thesis I have focused to problems related to globalization effect over the com-petitive strenght of retailing as well as the management of marketing mix in Drogerie - Parfumerie store.
There are processed theoretical data with regards to retail genesis, marketing mix and stra-tegic management in this work.
Practical part of this work includes gradual analysis of particular elements of marketing mix of SWOT analysis, which are the basis for proposals and recommendations how to improve the level of marketing management.
marketing mix, product, price, distribution, publicity, communication
advertising, the support, of sale, public relations, sale start, direct marketing
Rozsah průvodní práce
98
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci jsem se zaměřila na problematikou vlivu globalizace na konkurence-schopnost maloobchodu a řízení marketingového mixu v prodejně Drogerie - Parfumerie.
Jsou zde zpracovány teoretické podklady týkající se vzniku maloobchodu, marketingový mix a strategický management.
V praktické části jsou postupně analyzovány jednotlivé složky marketingového mixu SWOT analýza, na základe provedených analýz jsou na závěr formulovány návrhy a doporučení pro zlepšení úrovně marketingového řízení.
Anotace v angličtině
This master thesis I have focused to problems related to globalization effect over the com-petitive strenght of retailing as well as the management of marketing mix in Drogerie - Parfumerie store.
There are processed theoretical data with regards to retail genesis, marketing mix and stra-tegic management in this work.
Practical part of this work includes gradual analysis of particular elements of marketing mix of SWOT analysis, which are the basis for proposals and recommendations how to improve the level of marketing management.
marketing mix, product, price, distribution, publicity, communication
advertising, the support, of sale, public relations, sale start, direct marketing
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě analýzy trendů vymezte vliv obchodních řetězců na vývoj maloobchodu.
Zhodnoťte podmínky pro konkurenceschopnost malých a velkých maloobchodních firem.
II. Praktická část
Charakterizujte a zhodnoťte současný stav konkurenceschopnosti maloobchodu.
Zpracujte ideový projekt opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti drobného maloobchodu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě analýzy trendů vymezte vliv obchodních řetězců na vývoj maloobchodu.
Zhodnoťte podmínky pro konkurenceschopnost malých a velkých maloobchodních firem.
II. Praktická část
Charakterizujte a zhodnoťte současný stav konkurenceschopnosti maloobchodu.
Zpracujte ideový projekt opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti drobného maloobchodu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
1. BURSTINER, Irving.Základy maloobchodního podnikání.1.vyd. Praha:Victoria,1994.880s. ISBN 80-85605-55-4.
2. NENADÁL, Jiří. Management patnerství s dodavateli.1.vyd.Praha: Management Press,2006.323s. ISBN 80-7261-152-6.
3. PICHANIČ, M. Mezinárodní management a globalizace. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2004. 176 s. ISBN 80-7179-886-X.
4. PORTER, M. E. Konkurenční strategie. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
5. PRAŽSKÁ, Lenka, JINDRA, Jiří, a kol. Obchodní podnikání - Retail management. 2.vyd. Praha: Management Press,2006. 876s. ISBN 80-7261-059-7.
Seznam doporučené literatury
1. BURSTINER, Irving.Základy maloobchodního podnikání.1.vyd. Praha:Victoria,1994.880s. ISBN 80-85605-55-4.
2. NENADÁL, Jiří. Management patnerství s dodavateli.1.vyd.Praha: Management Press,2006.323s. ISBN 80-7261-152-6.
3. PICHANIČ, M. Mezinárodní management a globalizace. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2004. 176 s. ISBN 80-7179-886-X.
4. PORTER, M. E. Konkurenční strategie. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
5. PRAŽSKÁ, Lenka, JINDRA, Jiří, a kol. Obchodní podnikání - Retail management. 2.vyd. Praha: Management Press,2006. 876s. ISBN 80-7261-059-7.