Bakalářská práce je zaměřena na analýzu marketingové komunikace ve vybrané společnosti při expanzi na zahraniční trh. Vybraná společnost je původem z Německa, kde vznikla roku 1991 a od té doby expandovala do více jak 10 zahraničních zemí. V teoretické části jsou uvedené a definované základní pojmy spojené s marketingovou komunikací, mezinárodní marketingovou komunikací a obsaženy analýzy, které jsou využity v praktické čísti. Cílem praktické části bylo analyzovat zvolenou taktiku marketingové komunikace a zhodnotit její dopad na současnou pozici firmy na Českém trhu. Kromě analýzy při vstupu na trh se také zkoumá současná situace marketingové komunikace. Na základě analýz jsou následně doporučena opatření pro zlepšení marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on the analysis of marketing communication in a selected company during expansion to a foreign market. The selected company is originally from Germany, where it was founded in 1991 and has since expanded to more than 10 foreign countries. In the theoretical part, the basic terms associated with marketing communication, international marketing communication are presented and defined, and analyzes are included, which are used in the practical part. The aim of the practical part was to analyze the chosen marketing communication tactic and evaluate its impact on the company's current position on the Czech market. In addition to entering the market, the current situation of marketing communication is also examined. Based on the analysis, measures to improve marketing communication are subsequently recommended.
marketing, PEST, international marketing communication, strategy, marketing communication, SWOT, digital marketing
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu marketingové komunikace ve vybrané společnosti při expanzi na zahraniční trh. Vybraná společnost je původem z Německa, kde vznikla roku 1991 a od té doby expandovala do více jak 10 zahraničních zemí. V teoretické části jsou uvedené a definované základní pojmy spojené s marketingovou komunikací, mezinárodní marketingovou komunikací a obsaženy analýzy, které jsou využity v praktické čísti. Cílem praktické části bylo analyzovat zvolenou taktiku marketingové komunikace a zhodnotit její dopad na současnou pozici firmy na Českém trhu. Kromě analýzy při vstupu na trh se také zkoumá současná situace marketingové komunikace. Na základě analýz jsou následně doporučena opatření pro zlepšení marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on the analysis of marketing communication in a selected company during expansion to a foreign market. The selected company is originally from Germany, where it was founded in 1991 and has since expanded to more than 10 foreign countries. In the theoretical part, the basic terms associated with marketing communication, international marketing communication are presented and defined, and analyzes are included, which are used in the practical part. The aim of the practical part was to analyze the chosen marketing communication tactic and evaluate its impact on the company's current position on the Czech market. In addition to entering the market, the current situation of marketing communication is also examined. Based on the analysis, measures to improve marketing communication are subsequently recommended.
marketing, PEST, international marketing communication, strategy, marketing communication, SWOT, digital marketing
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů a zpracujte poznatky týkající se marketingové komunikace.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav marketingové komunikace ve vybrané společnosti.
Na základě analýzy navrhněte řešení pro zlepšení marketingové komunikace.
Zhodnoťte přínosy navrhovaných řešení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů a zpracujte poznatky týkající se marketingové komunikace.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav marketingové komunikace ve vybrané společnosti.
Na základě analýzy navrhněte řešení pro zlepšení marketingové komunikace.
Zhodnoťte přínosy navrhovaných řešení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
EAGLE, Lynne. Marketing communications. Abingdon, Oxon: Routledge, 2015, 427 s. ISBN 9780415507714.
EGER, Ludvík, Jan PETRTYL, Hana KUNEŠOVÁ, Michal MIČÍK a Martin PEŠKA. Marketing na internetu. V Plzni: ZČU, 2015, 157 s. ISBN 9788026105732.
HALÍK, Jaroslav a Helena FIALOVÁ. Strategie vstupu firem na zahraniční trhy. Praha: Metropolitan University Prague Press, 2016, 204 s. ISBN 9788087956519.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 9788024758695.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe]. 4. vyd. Praha: Grada, 2015, 194 s. ISBN 9788024753669.
Seznam doporučené literatury
EAGLE, Lynne. Marketing communications. Abingdon, Oxon: Routledge, 2015, 427 s. ISBN 9780415507714.
EGER, Ludvík, Jan PETRTYL, Hana KUNEŠOVÁ, Michal MIČÍK a Martin PEŠKA. Marketing na internetu. V Plzni: ZČU, 2015, 157 s. ISBN 9788026105732.
HALÍK, Jaroslav a Helena FIALOVÁ. Strategie vstupu firem na zahraniční trhy. Praha: Metropolitan University Prague Press, 2016, 204 s. ISBN 9788087956519.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 9788024758695.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe]. 4. vyd. Praha: Grada, 2015, 194 s. ISBN 9788024753669.
Přílohy volně vložené
Žádné
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího:
Představte komisi řádně zpracovanou metodiku kvalitativního výzkumu, včetně správného statistického vyhodnocení. – zodpovězeno zcela
Zdůvodněte zařazení FOMO marketingu do doporučení pro zlepšení marketingové komunikace? Myslíte si, že je to vhodný nástroj zlepšení marketingové komunikace organizace? – zodpovězeno zcela
Představte komisi řádně zpracované zhodnocení přínosů navrhovaných řešení (viz. zadání BP). – zodpovězeno zcela
Otázky oponenta: žádné
Další otázky:
Doc. Švecová: Jak udělat to, aby zákazníci využili spíše vybranou společnost než Heuréku? – zodpovězeno zcela. Ing. Hoke: Jak jste komunikoval se svou vedoucí? Představil jste návrhy vybrané společnosti? – zodpovězeno částečně. Doc. Kozák: Když vstupujete na český trh, uvažujete o českém názvu firmy? – zodpovězeno zcela - O jaký zmíněný veletrh se jedná? – zodpovězeno zcela
Student v rámci obhajoby BP představil svou BP, její cíle a formu naplnění. V průběhu obhajoby již reagoval na připomínky z obou negativních posudků. Komise považuje za základní výtky malý počet respondentů a navržená opatření.
K tomu konstatuje, že kvalitativní výzkum 10 respondentů na trhu B2B, pokud v současné době má firma 12 zákazníků, považuje komise za dostatečné. Dále navržená opatření (str. 60) jsou nezbytná pro expanzi na nový trh, i když se dotýkají oblasti náboru zaměstnanců a stanovení vize.
Vzhledem k výše uvedenému komise konstatuje, že studentova obhajoba byla velmi kvalitní a zodpověděl na výtky jak vedoucí, tak oponentky práce, práci obhájil BP s celkovým hodnocením „E“.