Bakalářská práce se zabývá evakuací Základní školy Hustopeče nad Bečvou. Cílem práce je uvedení do problematiky evakuace, popis stavu zvoleného objektu a analýza požárního evakuačního plánu školy. Dále realizace provedení experimentu cvičné evakuace žáků a zaměstnanců školy. Výsledkem práce jsou návrhy pro zkvalitnění průběhu evakuace osob a jejich zabezpečení, které vychází ze zjištěných poznatků provedené cvičné evakuace.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the evacuation of the Elementary school Hustopeče nad Bečvou. The aim of the thesis is an introduction to the evacuation, description of the condition of the selected building and analysis of the fire evacuation plan of the school. Furthermore, implementation of a mock evacuation experiment for pupils and school staff. The result of the thesis are suggestions for improving the evacuation process and their security, based on the findings of the implementation of the mock evacuation.
Klíčová slova
bezpečnost, dokument, evakuace, plán, škola
Klíčová slova v angličtině
safety, document, evacuation, plan, school
Rozsah průvodní práce
52 s. (55 87 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá evakuací Základní školy Hustopeče nad Bečvou. Cílem práce je uvedení do problematiky evakuace, popis stavu zvoleného objektu a analýza požárního evakuačního plánu školy. Dále realizace provedení experimentu cvičné evakuace žáků a zaměstnanců školy. Výsledkem práce jsou návrhy pro zkvalitnění průběhu evakuace osob a jejich zabezpečení, které vychází ze zjištěných poznatků provedené cvičné evakuace.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the evacuation of the Elementary school Hustopeče nad Bečvou. The aim of the thesis is an introduction to the evacuation, description of the condition of the selected building and analysis of the fire evacuation plan of the school. Furthermore, implementation of a mock evacuation experiment for pupils and school staff. The result of the thesis are suggestions for improving the evacuation process and their security, based on the findings of the implementation of the mock evacuation.
Klíčová slova
bezpečnost, dokument, evakuace, plán, škola
Klíčová slova v angličtině
safety, document, evacuation, plan, school
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický vstup do problematiky evakuace.
Popište současný stav evakuace vybrané školy.
Vyhodnoťte evakuační plán.
Navrhněte doporučení ke zlepšení systému evakuace osob.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický vstup do problematiky evakuace.
Popište současný stav evakuace vybrané školy.
Vyhodnoťte evakuační plán.
Navrhněte doporučení ke zlepšení systému evakuace osob.
Seznam doporučené literatury
FORWARCZNY, Libor a Jiří POKORNÝ. Evakuace osob. 2. rozšířené vydání. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2021. Spektrum (Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství). ISBN 978-80-7385-245-0.
KHORRAM-MANESH, Amir. Handbook of Disaster and Emergency Management. Gothenburg: Sahlgrenska Academy Gothenburg University, 2017. ISBN 978-91-639-3200-7.
Ochrana obyvatelstva a krizové řízení. Praha: MV-generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2015. ISBN 978-80-86466-62-0.
Další literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
FORWARCZNY, Libor a Jiří POKORNÝ. Evakuace osob. 2. rozšířené vydání. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2021. Spektrum (Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství). ISBN 978-80-7385-245-0.
KHORRAM-MANESH, Amir. Handbook of Disaster and Emergency Management. Gothenburg: Sahlgrenska Academy Gothenburg University, 2017. ISBN 978-91-639-3200-7.
Ochrana obyvatelstva a krizové řízení. Praha: MV-generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2015. ISBN 978-80-86466-62-0.
Další literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
plány
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala výsledky své bakalářské práce na téma: Evakuace Základní školy Hustopeče nad Bečvou. Byly přečteny posudky vedoucího a posudky oponenta. Následně studentka zodpověděla doplňující otázky oponenta práce:
Co je hlavním cílem a dílčími cíli Vaší práce?
Jaké metody jste použila pro vypracování práce?
Provedla jste v rámci analýzy současného stavu i kontrolu platnosti revize přenosných hasicích přístrojů v objektu školy a s jakým výsledkem?
Na str. 44 píšete, cituji: „Vzhledem k tomu, že má celá škola zabudovaný bezbariérový přístup, bylo by vhodné, aby se stávající výtah změnil na evakuační výtah“ O jakou výši finančních nákladů na přestavbu výtahu by se jednalo?
Dále navrhujete přidání přenosných hasicích přístrojů. O kolik PHP se jedná a na jakou finanční částku by přišlo toto opatření? Porovnejte náklady z obou otázek a řekněte na co má škola prostředky.
Studentka zodpověděla otázky oponenta a následně odpovídala na otázky komise a vyslechla si doporučení pro zlepšení. Obhajoba i zodpovězení otázek byly na dobré úrovni.