Bakalárska práca sa venuje vývoju softvéru, v ktorom môžu byť vytvárané počítačové hry pre nevidiacich a slabozrakých ľudí. V teoretickej časti je popísaná situácia týchto ľudí a ich vzťah k počítačom a hrám. Sú v nej tiež predstavené technológie vývoja aplikácie. V praktickej časti je popísaný podrobný vývoj a štruktúra aplikácie, čo môže slúžiť aj ako jej dokumentácia. Ako príloha k práci je demonštračná hra vytvorená v tomto systéme.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is devoted to the development of software in which can be created computer games for blind and partially sighted people. The theoretical part describes the situation of these people and their relationship to computers and games. It also introduces application development technologies. The practical part describes the detailed development and structure of the application, which can also serve as its documentation. As an attachment to the work, there is a demonstration game created in this system.
Bakalárska práca sa venuje vývoju softvéru, v ktorom môžu byť vytvárané počítačové hry pre nevidiacich a slabozrakých ľudí. V teoretickej časti je popísaná situácia týchto ľudí a ich vzťah k počítačom a hrám. Sú v nej tiež predstavené technológie vývoja aplikácie. V praktickej časti je popísaný podrobný vývoj a štruktúra aplikácie, čo môže slúžiť aj ako jej dokumentácia. Ako príloha k práci je demonštračná hra vytvorená v tomto systéme.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is devoted to the development of software in which can be created computer games for blind and partially sighted people. The theoretical part describes the situation of these people and their relationship to computers and games. It also introduces application development technologies. The practical part describes the detailed development and structure of the application, which can also serve as its documentation. As an attachment to the work, there is a demonstration game created in this system.
Navrhněte systém pro tvorbu her, které budou určeny pro nevidomé a slabozraké.
Realizujte navržený systém.
Navrhněte a implementujte krátkou demonstrační hru vytvořenou v tomto systému.
Zpracujte dokumentaci k vytvořenému systému a iplementované hře.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na zadané téma.
Navrhněte systém pro tvorbu her, které budou určeny pro nevidomé a slabozraké.
Realizujte navržený systém.
Navrhněte a implementujte krátkou demonstrační hru vytvořenou v tomto systému.
Zpracujte dokumentaci k vytvořenému systému a iplementované hře.
Seznam doporučené literatury
Jan JIRKOVSKÝ a kolektiv. Game industry: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha, 2011. ISBN 978-80-904387-1-2.
Unity User Manual 2021.3 (LTS) [online]. San Francisco, USA: Unity Technologies, 2022 [cit. 2022-11-28]. Dostupné z: https://docs.unity3d.com/Manual/index.html.
HOLAN, Tomáš. Unity: první seznámení s tvorbou počítačových her. Praha: CZ.NIC, z. s. p. o., 2020, 1 online zdroj (176 stran). CZ.NIC. ISBN 978-80-88168-60-7. Dostupné také z: https://knihy.nic.cz/files/edice/Unity_prvni_seznameni_s_tvorbou_pocitacovych_her.pdf.
ŘEHÁČEK, Denis. Development of games for blind users. Prague, 2017. Bachelor Project. Czech Technical University in Prague. Vedoucí práce Doc. Ing. Daniel Novák, Ph.D.
NETO, Luiz Valério, Paulo H.F. FONTOURA JUNIOR, Rogério A. BORDINI, Joice L. OTSUKA a Delano M. BEDER. Design and implementation of an educational game considering issues for visually impaired people inclusion. Smart Learning Environments [online]. 2020, 7(1) [cit. 2022-11-28]. ISSN 2196-7091. Dostupné z: doi:10.1186/s40561-019-0103-4.
MARGOLIS, Michael. Arduino cookbook. Second edition. Sebastopol: O'Reilly, 2011, xx, 699 s. ISBN 9781449313876.
Seznam doporučené literatury
Jan JIRKOVSKÝ a kolektiv. Game industry: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha, 2011. ISBN 978-80-904387-1-2.
Unity User Manual 2021.3 (LTS) [online]. San Francisco, USA: Unity Technologies, 2022 [cit. 2022-11-28]. Dostupné z: https://docs.unity3d.com/Manual/index.html.
HOLAN, Tomáš. Unity: první seznámení s tvorbou počítačových her. Praha: CZ.NIC, z. s. p. o., 2020, 1 online zdroj (176 stran). CZ.NIC. ISBN 978-80-88168-60-7. Dostupné také z: https://knihy.nic.cz/files/edice/Unity_prvni_seznameni_s_tvorbou_pocitacovych_her.pdf.
ŘEHÁČEK, Denis. Development of games for blind users. Prague, 2017. Bachelor Project. Czech Technical University in Prague. Vedoucí práce Doc. Ing. Daniel Novák, Ph.D.
NETO, Luiz Valério, Paulo H.F. FONTOURA JUNIOR, Rogério A. BORDINI, Joice L. OTSUKA a Delano M. BEDER. Design and implementation of an educational game considering issues for visually impaired people inclusion. Smart Learning Environments [online]. 2020, 7(1) [cit. 2022-11-28]. ISSN 2196-7091. Dostupné z: doi:10.1186/s40561-019-0103-4.
MARGOLIS, Michael. Arduino cookbook. Second edition. Sebastopol: O'Reilly, 2011, xx, 699 s. ISBN 9781449313876.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v prezentaci seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Sysel:
Součástí je ovladač, přinesl jste jej na ukázku?
Student na položené dotazy odpověděl a reagoval pohotově