Tato bakalářská práce je věnována analýze současného stavu gastronomie a gastroturistiky v Olomouckém kraji. K výzkumu byla využita SWOT analýza u jednotlivých vybraných podniků z různých částí Olomouckého kraje a následné dotazníkové šetření mezi respondenty taktéž z Olomouckého kraje. Otázky v dotazníku byly zpracovány na základě informací o dané problematice, tématech řešených v teoretické části práce a osobních zkušenostech autorky práce. Jak již bylo zmíněno, analytické části předchází teoretická část, jejímž cílem je charakterizovat pojmy gastronomie, turistika a gastroturistika.
Výsledky dotazníkového šetření slouží k návrhu vhodného zlepšení aktuální gastronomické situace v Olomouckém kraji. Případně mohou výsledky také sloužit k návrhu podnikatelského plánu pro začínající podnikatele v oblasti gastronomie právě v tomto kraji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dedicated to the analysis of the current gastronomy and gastro-tourism situation in the Olomouc region. SWOT analysis of individual selected companies from the Olomouc region was used for research along with a questionnaire survey among respondents also from the Olomouc region. The questions in the questionnaire were processed based on the information about the given issue, topics addressed in the theoretical part of the work, and personal experiences of the author of the work. As already mentioned, the analytical part is preceded by the theoretical part, the aim of which is to characterize the concepts of gastronomy, tourism, and gastro-tourism.
The results of the questionnaire survey serve to suggest a suitable improvement of the current gastronomic situation in the Olomouc region. The results can possibly be used to draw up a business plan for budding entrepreneurs in the field of gastronomy directly in this region.
Tato bakalářská práce je věnována analýze současného stavu gastronomie a gastroturistiky v Olomouckém kraji. K výzkumu byla využita SWOT analýza u jednotlivých vybraných podniků z různých částí Olomouckého kraje a následné dotazníkové šetření mezi respondenty taktéž z Olomouckého kraje. Otázky v dotazníku byly zpracovány na základě informací o dané problematice, tématech řešených v teoretické části práce a osobních zkušenostech autorky práce. Jak již bylo zmíněno, analytické části předchází teoretická část, jejímž cílem je charakterizovat pojmy gastronomie, turistika a gastroturistika.
Výsledky dotazníkového šetření slouží k návrhu vhodného zlepšení aktuální gastronomické situace v Olomouckém kraji. Případně mohou výsledky také sloužit k návrhu podnikatelského plánu pro začínající podnikatele v oblasti gastronomie právě v tomto kraji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dedicated to the analysis of the current gastronomy and gastro-tourism situation in the Olomouc region. SWOT analysis of individual selected companies from the Olomouc region was used for research along with a questionnaire survey among respondents also from the Olomouc region. The questions in the questionnaire were processed based on the information about the given issue, topics addressed in the theoretical part of the work, and personal experiences of the author of the work. As already mentioned, the analytical part is preceded by the theoretical part, the aim of which is to characterize the concepts of gastronomy, tourism, and gastro-tourism.
The results of the questionnaire survey serve to suggest a suitable improvement of the current gastronomic situation in the Olomouc region. The results can possibly be used to draw up a business plan for budding entrepreneurs in the field of gastronomy directly in this region.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Prezentujte poznatky z problematiky gastronomie, turistiky a gastroturistiky.
II. Praktická část
Charakterizujte Olomoucký kraj.
Analyzuje současný stav gastroturistiky v daném kraji.
Vytvořte doporučení ke zlepšení současného stavu řešené problematiky.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Prezentujte poznatky z problematiky gastronomie, turistiky a gastroturistiky.
II. Praktická část
Charakterizujte Olomoucký kraj.
Analyzuje současný stav gastroturistiky v daném kraji.
Vytvořte doporučení ke zlepšení současného stavu řešené problematiky.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BUREŠOVÁ, Pavla. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek první, Gastronomické služby. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 153 s. ISBN 978-80-7478-498-9.
COOK, Roy A., Cathy H. C. HSU a Lorraine L. TAYLOR. Tourism: the business of hospitality and travel. Sixth edition. Harlow: Pearson, 2018, 448 s. ISBN 978-129-2221-670.
FIŠERA, Miroslav. Gastronomie: vybrané kapitoly. 1 vyd. Český Těšín: 2 Theta, 2016, 285 s. ISBN 9788086380780.
FLETCHER, John. Tourism: principles and practice. 5th ed. Harlow: Pearson, 2013, 643 s. ISBN 978-0-273-75827-3.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3643-3.
Seznam doporučené literatury
BUREŠOVÁ, Pavla. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek první, Gastronomické služby. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 153 s. ISBN 978-80-7478-498-9.
COOK, Roy A., Cathy H. C. HSU a Lorraine L. TAYLOR. Tourism: the business of hospitality and travel. Sixth edition. Harlow: Pearson, 2018, 448 s. ISBN 978-129-2221-670.
FIŠERA, Miroslav. Gastronomie: vybrané kapitoly. 1 vyd. Český Těšín: 2 Theta, 2016, 285 s. ISBN 9788086380780.
FLETCHER, John. Tourism: principles and practice. 5th ed. Harlow: Pearson, 2013, 643 s. ISBN 978-0-273-75827-3.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3643-3.
Přílohy volně vložené
nic
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí:
Co vás vedlo k volbě řešeného tématu? - zodpovězeno
K čemu vám napomohlo provedené dotazníkové šetření? - zodpovězeno
Jaké konkrétní restaurační zařízení byste doporučila členům komise při návštěvě Olomouckého kraje? - zodpovězeno
Oponent:
1.Komu je Vaše práce určena? - zodpovězeno , doc. Novák - proč jste nezvolila Entree k nalaýze? - částečně zodpovězeno, jak definujete gastro podnik - částečně zodpovězeno Jak reagoval na Vaše doporučení?
2.Co je podle Vás důvod, proč v daném kraji není dost gastropodniků zaměřujících se na zdravý životní styl? - zodpovězeno
3.Jaké konkrétní nové gastronomické akce podporující regionální potraviny navrhuje uspořádat? Kdo by je měl organizovat? - zodpovězeno
4.Můžete doplnit některé z chybějících informací? (počet restaurací a výčet gastrofestivalů v regionu, přehled farmářských trhů či návštěvnost tvarůžkového festivalu) - zodpovězeno
5.Uveďte náklady spojené s Vámi navrženými doporučeními. Je-li doporučení příliš obecné, zvolte pro náklady konkrétní příklad. - zodpovězeno
doc. Novák - komu je to navrhováno a které? částečně zodpovězeno
Dr. Bejtkovský - co restaurace spojuje? - zodpovězeno
doc. Novák - není spojeno s gastroturistikou, SWOT - nepracovala v restauracích, není to jen o kamenných restauracích, ale i burgr fest atd. , uvedené odpovědi z dotazníku nejsou gastroturistika, ale kam chodí místní, jak jste distribuovala dotazník - částečně zodpovězeno, dotazníkové šetření není podloženo jinou skupinou lidí
Dr. Bejtkovský - v teoretické části byla gastroturistika zmíněna