Tato bakalářská práce se zaměřuje na část mezinárodního marketingu související
s marketingovou strategií vstupu na zahraniční trhy. Cílem práce je navrhnout vhodný zahraniční trh pro potenciální vstup podniku s nabídkou vybraných typů podlahové krytiny. Literární rešerše zpracovává poznatky o mezinárodním marketingu, marketingových strategiích a jednotlivých druhů marketingových analýz. V praktické části byla představena současná strategie firmy a dále byly provedeny analýzy PESTLE a SWOT. Tyto analýzy se zaměřily na určený rakouský a německý trh. Benchmarking a analýza potenciálních zákazníků byla podkladem pro vytvoření databáze potenciálních zákazníků. Výsledkem práce je zhodnocení dvou zahraničních trhů Rakouska a Německa, dle kterého se firma může rozhodnout, kam vstoupit.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the part of international marketing related to the marketing strategy of entering foreign markets. The goal of the work is to propose a suitable foreign market for the potential entry of a company offering selected types of floor covering. Literary research processes knowledge about international marketing, marketing strategies and individual types of marketing analyses. In the practical part, the company's current strategy was presented, and PESTLE and SWOT analyzes were also performed. These analyzes focused on the designated Austrian and German markets. Benchmarking and analysis of potential customers was the basis for the creation of a database of potential customers.
The result of the work is an evaluation of the two foreign markets of Austria and Germany, according to which the company can decide where to enter.
Klíčová slova
mezinárodní marketing, PESTLE analýza, SWOT analýza, benchmarking,
mezinárodní strategie, zahraniční trh
Klíčová slova v angličtině
international marketing, PESTLE analysis, SWOT analysis, benchmarking,
international strategy, foreign market
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na část mezinárodního marketingu související
s marketingovou strategií vstupu na zahraniční trhy. Cílem práce je navrhnout vhodný zahraniční trh pro potenciální vstup podniku s nabídkou vybraných typů podlahové krytiny. Literární rešerše zpracovává poznatky o mezinárodním marketingu, marketingových strategiích a jednotlivých druhů marketingových analýz. V praktické části byla představena současná strategie firmy a dále byly provedeny analýzy PESTLE a SWOT. Tyto analýzy se zaměřily na určený rakouský a německý trh. Benchmarking a analýza potenciálních zákazníků byla podkladem pro vytvoření databáze potenciálních zákazníků. Výsledkem práce je zhodnocení dvou zahraničních trhů Rakouska a Německa, dle kterého se firma může rozhodnout, kam vstoupit.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the part of international marketing related to the marketing strategy of entering foreign markets. The goal of the work is to propose a suitable foreign market for the potential entry of a company offering selected types of floor covering. Literary research processes knowledge about international marketing, marketing strategies and individual types of marketing analyses. In the practical part, the company's current strategy was presented, and PESTLE and SWOT analyzes were also performed. These analyzes focused on the designated Austrian and German markets. Benchmarking and analysis of potential customers was the basis for the creation of a database of potential customers.
The result of the work is an evaluation of the two foreign markets of Austria and Germany, according to which the company can decide where to enter.
Klíčová slova
mezinárodní marketing, PESTLE analýza, SWOT analýza, benchmarking,
mezinárodní strategie, zahraniční trh
Klíčová slova v angličtině
international marketing, PESTLE analysis, SWOT analysis, benchmarking,
international strategy, foreign market
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se mezinárodního marketingu a oblasti strategie vstupu firem na mezinárodní trhy.
II. Praktická část
Proveďte analýzu tržního prostředí a potenciálních zákazníků u vybraných zahraničních trhů.
Zhodnoťte výsledky analýz a navrhněte vhodnou strategii pro vstup na zahraniční trhy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se mezinárodního marketingu a oblasti strategie vstupu firem na mezinárodní trhy.
II. Praktická část
Proveďte analýzu tržního prostředí a potenciálních zákazníků u vybraných zahraničních trhů.
Zhodnoťte výsledky analýz a navrhněte vhodnou strategii pro vstup na zahraniční trhy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
CATEORA, Philip R., R. Bruce MONEY, Mary C. GILLY a John L. GRAHAM. International marketing. Eighteenth edition. New York, NY: McGraw-Hill Education, 2020, 682 s. ISBN 978-1-260-54787-0.
MACHKOVÁ, Hana a Martin MACHEK. Mezinárodní marketing. 5. vydání. Praha: Grada Publishing, 2021, 208 s. ISBN 978-80-271-3006-1.
PAULOVČÁKOVÁ, Lucie. Marketing: přístup k marketingovému řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015, 288 s. ISBN 9788074521171.
ŠTĚDROŇ, Bohumír, Eva ČÁSLAVOVÁ, Miroslav FORET, Václav STŘÍTESKÝ a Jan ŠÍMA. Mezinárodní marketing. V Praze: C.H. Beck, 2018, 289 s. ISBN 9788074004414.
Seznam doporučené literatury
CATEORA, Philip R., R. Bruce MONEY, Mary C. GILLY a John L. GRAHAM. International marketing. Eighteenth edition. New York, NY: McGraw-Hill Education, 2020, 682 s. ISBN 978-1-260-54787-0.
MACHKOVÁ, Hana a Martin MACHEK. Mezinárodní marketing. 5. vydání. Praha: Grada Publishing, 2021, 208 s. ISBN 978-80-271-3006-1.
PAULOVČÁKOVÁ, Lucie. Marketing: přístup k marketingovému řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015, 288 s. ISBN 9788074521171.
ŠTĚDROŇ, Bohumír, Eva ČÁSLAVOVÁ, Miroslav FORET, Václav STŘÍTESKÝ a Jan ŠÍMA. Mezinárodní marketing. V Praze: C.H. Beck, 2018, 289 s. ISBN 9788074004414.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí:
1.Jaké další kroky k realizaci vstupu na nový trh byste firmě doporučila? - zodpovězeno
2.Jaká jsou měřítka úspěšného vstupu na zahraniční trh? - zodpovězeno
Oponent:
1. Ktera mista a ktere zakazniky byste navrhovala v ramci nemeckeho trhu oslovit? - zodpovězeno
2. Jakym zpusobem byste je oslovila? Jake online a offline B2B nastroje komunikace byste zvolila? - zodpovězeno
3. Co povazujete za nejzasadnejsi prekazku vstupu na nemecky trh a jak byste ji prfpadne zredukovala na prijatelnou miru rizika? - zodpovězeno
prof. Klučnikov - a OBI působí v ČR? - zodpovězeno, co vyrábí? - zodpovězeno, B2B - zodpovězeno a B2C - zodpovězeno, kupní síla Německa, proč třeba ne Francie? - částečně zodpovězeno, a v OBI mají své produkty? - zodpovězeno, co mapují přílohy? - částečně zodpovězeno, odkud pocházejí data? - zodpovězeno, jak víte, že jsme pro Rakousko kvalitní? - zodpovězeno
doc. Novák - literatura je nedostatečná, nesrovnalost v tabulkách ve formátu v číslech, když by vstoupli na ten trh, založili by si pobočku - zodpovězeno, jaké je podnikatelské prostředí ČR vs. Rakousko - částečně zodpovězeno, co víte obecně o podnikatelském prostředí? - částečně zodpovězeno