Diplomová práce se zabývá strategií rozvoje firmy Energoaqua, s.r.o. (která poskytuje metrologické služby v oblasti ověřování bytových a domových vodoměrů, měřičů tepla, jejich opravy, údržby a hodlá rozšířit portfolio činností diverzifikací do jiného odvětví. V teoretické části sa zabývá pojmy rozvoj podniku, analýza prostředí a podniku, jako východiskem pro zpracování projektu strategie rozvoje podniku. V praktické části je provedena analýza prostředí, současného stavu podniku, odvětví do kterého chce vstoupit, je definováná cílová skupina zákazníků a zpracován projekt ve vztahu ke strategii podniku.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the development strategy of Energoaqua, limited company. The company provides metrological services by means of checking water and heat meters in flats and houses as wel as by their repair mans maintenance. The company's target is to increase its portfolio by means od diversification into another field. The thesis consists of two parts. The theoretical one deals with the terms of company development strategy, analysis of environment and company, which all provides a basis for the project of company development strategy. The practical part of thesis contains the analysis of environment, current company's condition and the field that the company wishes to enter.
Furthermore, there is also defined a group of targeted customers in relation to strategy as well as processed project of company's development.
Klíčová slova
Strategie, analýza makroprostředí(PESTE), SWOT analýza, analýza odvětví (Porterův model pěti sil), rozvoj podniku - diverzifikace, portfolio, SBÚ (strategicko-podnikatelská jednotka), projekt
Klíčová slova v angličtině
Strategy, analysis of macroenvironment (PESTE), SWOT analysis, field analysis (Porter's model of five forces), company's development - diversification, portfolio, SBU (strategic-business unit), project.
Rozsah průvodní práce
89 s., 21 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá strategií rozvoje firmy Energoaqua, s.r.o. (která poskytuje metrologické služby v oblasti ověřování bytových a domových vodoměrů, měřičů tepla, jejich opravy, údržby a hodlá rozšířit portfolio činností diverzifikací do jiného odvětví. V teoretické části sa zabývá pojmy rozvoj podniku, analýza prostředí a podniku, jako východiskem pro zpracování projektu strategie rozvoje podniku. V praktické části je provedena analýza prostředí, současného stavu podniku, odvětví do kterého chce vstoupit, je definováná cílová skupina zákazníků a zpracován projekt ve vztahu ke strategii podniku.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the development strategy of Energoaqua, limited company. The company provides metrological services by means of checking water and heat meters in flats and houses as wel as by their repair mans maintenance. The company's target is to increase its portfolio by means od diversification into another field. The thesis consists of two parts. The theoretical one deals with the terms of company development strategy, analysis of environment and company, which all provides a basis for the project of company development strategy. The practical part of thesis contains the analysis of environment, current company's condition and the field that the company wishes to enter.
Furthermore, there is also defined a group of targeted customers in relation to strategy as well as processed project of company's development.
Klíčová slova
Strategie, analýza makroprostředí(PESTE), SWOT analýza, analýza odvětví (Porterův model pěti sil), rozvoj podniku - diverzifikace, portfolio, SBÚ (strategicko-podnikatelská jednotka), projekt
Klíčová slova v angličtině
Strategy, analysis of macroenvironment (PESTE), SWOT analysis, field analysis (Porter's model of five forces), company's development - diversification, portfolio, SBU (strategic-business unit), project.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti strategie rozvoje podniku.
Formulujte teoretická východiska pro analýzu firmy a zpracování projektu strategie rozvoje firmy Energoaqua, s.r.o.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav ve firmě Energoaqua, s.r.o. ve vztahu ke strategii rozvoje firmy.
Zhodnoťte výsledky analýzy a definujte oblasti, ve kterých je potřeba navrhnout změny a nová řešení v rozvoji firmy Energoaqua, s.r.o.
Zpracujte projekt strategie rozvoje firmy Energoaqua, s.r.o.
Zhodnoťte ekonomickou náročnost navrhovaných opatření a případná rizika jejich realizace.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti strategie rozvoje podniku.
Formulujte teoretická východiska pro analýzu firmy a zpracování projektu strategie rozvoje firmy Energoaqua, s.r.o.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav ve firmě Energoaqua, s.r.o. ve vztahu ke strategii rozvoje firmy.
Zhodnoťte výsledky analýzy a definujte oblasti, ve kterých je potřeba navrhnout změny a nová řešení v rozvoji firmy Energoaqua, s.r.o.
Zpracujte projekt strategie rozvoje firmy Energoaqua, s.r.o.
Zhodnoťte ekonomickou náročnost navrhovaných opatření a případná rizika jejich realizace.
Závěr
Seznam doporučené literatury
VEBER,J. a kol. Management. Základy, prosperita, globalizace. 1.vyd.Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-029-5.
ŠMÍDA,F. Strategie v podnikové praxi. 1.vyd. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-41-X.
FOTR,J. Podnikatelský plán a investiční rozhodování. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1995. ISBN 80-85623-20-X.
DEDOUCHOVÁ,M. Strategie podniku. 1.vyd. Praha: C.M.Beck, 2001. ISBN 80-7179-603-4.
LESÁKOVÁ,Ľ. Ekonomicko-finančná analýza podniku. 1. vyd. Banská Bystrica: UMB, 1996. ISBN 80-88825-84-9.
PORTER, M.E. Konkurenční strategie. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2.
Seznam doporučené literatury
VEBER,J. a kol. Management. Základy, prosperita, globalizace. 1.vyd.Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-029-5.
ŠMÍDA,F. Strategie v podnikové praxi. 1.vyd. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-41-X.
FOTR,J. Podnikatelský plán a investiční rozhodování. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1995. ISBN 80-85623-20-X.
DEDOUCHOVÁ,M. Strategie podniku. 1.vyd. Praha: C.M.Beck, 2001. ISBN 80-7179-603-4.
LESÁKOVÁ,Ľ. Ekonomicko-finančná analýza podniku. 1. vyd. Banská Bystrica: UMB, 1996. ISBN 80-88825-84-9.
PORTER, M.E. Konkurenční strategie. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2.