Cílem bakalářské práce je posoudit nákupní chování spotřebitelů na internetu se zaměřením na roli jejich důvěry při nakupování šperků prostřednictvím internetu a poskytnout vhodná doporučení, která zvýší důvěru pro e-shop Aranys zabývající se prodejem šperků. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z literární rešerše, která souvisí s důvěrou spotřebitelů při nakupování na internetu. V praktické části je obsažena analýza dat dotazníkového šetření. Výsledkem práce jsou doporučení pro e-shop Aranys, která povedou ke zvýšení důvěry zákazníků při nakupování šperků.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to analyze the buying behavior of consumers with the focus on the role of their trust when shopping jewelry on the Internet and find solutions as well as recommendations for the Aranys e-shop, which deals with jewelry selling. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is based on literature research related to consumer trust when shopping on the Internet. The practical part includes the analysis of the questionnaire survey data. The main outcome of this thesis are recommendations for the Aranys e-shop that will lead to an increase the customer's trust when purchasing jewelry.
Klíčová slova
důvěra, e-business, e-shop, nakupování na internetu, digitální zákazník
Klíčová slova v angličtině
trust, e-business, e-shop, online shopping, digital customer
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je posoudit nákupní chování spotřebitelů na internetu se zaměřením na roli jejich důvěry při nakupování šperků prostřednictvím internetu a poskytnout vhodná doporučení, která zvýší důvěru pro e-shop Aranys zabývající se prodejem šperků. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z literární rešerše, která souvisí s důvěrou spotřebitelů při nakupování na internetu. V praktické části je obsažena analýza dat dotazníkového šetření. Výsledkem práce jsou doporučení pro e-shop Aranys, která povedou ke zvýšení důvěry zákazníků při nakupování šperků.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to analyze the buying behavior of consumers with the focus on the role of their trust when shopping jewelry on the Internet and find solutions as well as recommendations for the Aranys e-shop, which deals with jewelry selling. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is based on literature research related to consumer trust when shopping on the Internet. The practical part includes the analysis of the questionnaire survey data. The main outcome of this thesis are recommendations for the Aranys e-shop that will lead to an increase the customer's trust when purchasing jewelry.
Klíčová slova
důvěra, e-business, e-shop, nakupování na internetu, digitální zákazník
Klíčová slova v angličtině
trust, e-business, e-shop, online shopping, digital customer
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky zaměřené na roli důvěry zákazníků při nakupování šperků Aranys na internetu.
II. Praktická část
Analyzujte nákupní chování spotřebitelů na internetu se zaměřením na roli důvěry při nakupování šperků Aranys na internetu.
Navrhněte doporučení pro provozovatele e-shopu Aranys, vedoucích ke zvýšení důvěry mezi obchodníkem a zákazníkem.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky zaměřené na roli důvěry zákazníků při nakupování šperků Aranys na internetu.
II. Praktická část
Analyzujte nákupní chování spotřebitelů na internetu se zaměřením na roli důvěry při nakupování šperků Aranys na internetu.
Navrhněte doporučení pro provozovatele e-shopu Aranys, vedoucích ke zvýšení důvěry mezi obchodníkem a zákazníkem.
Závěr
Seznam doporučené literatury
CHAFFEY, Dave. Digital business and e-commerce management: strategy, implementation and practice. 6th edition. Harlow: Pearson, 2015, 680 s. ISBN 9780273786542.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 9788025143117.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. V Praze: C.H. Beck, 2018, 354 s. ISBN 9788074006937.
LAUDON, Kenneth C. a Jane Price LAUDON. Management information systems: managing the digital firm. Sixteenth edition. Harlow, England: Pearson, 2020, 652 s. ISBN 978-1-292-29656-2.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 9788025143834.
Seznam doporučené literatury
CHAFFEY, Dave. Digital business and e-commerce management: strategy, implementation and practice. 6th edition. Harlow: Pearson, 2015, 680 s. ISBN 9780273786542.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 9788025143117.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. V Praze: C.H. Beck, 2018, 354 s. ISBN 9788074006937.
LAUDON, Kenneth C. a Jane Price LAUDON. Management information systems: managing the digital firm. Sixteenth edition. Harlow, England: Pearson, 2020, 652 s. ISBN 978-1-292-29656-2.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 9788025143834.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Michal Pilík Ph.D., A
Oponent práce: doc. Ing. Vratislav Kozák Ph.D., B
Otázky vedoucího:
U kterých dalších kategorií výrobků prodávaných na internetu hraje důvěra při nakupování tak silnou roli jako u šperků? A proč? Zodpovězeno
Otázky oponenta:
Jsou právně postižitelné nepravdivé recenze? Zodpovězeno
Je povinností organizace opatřovat puncovní značky na špercích z drahých kovů? Zodpovězeno
Zvyšuje známa osobnost důvěru při nakupování šperků na internetu? Zodpovězeno
Další otázky:
Dr. Kozubíková: připomínky k struktuře respondentů a formální stránce práce.
Dr. Dokulil: připomínky k analýze, resp. hodnotící metody.