Bakalářská práce se zabývá analýzou a charakteristikou vybraného podniku. Je zaměřena na analýzu business modelu pneuservisu. Cílem této práce je vyhodnotit aktuální business model a navrhnout inovaci business modelu vybraného pneuservisu. Práce je nejprve zaměřena na teoretickou část, která vysvětluje problematiku spojenou s podnikáním a tvorbu podnikatelského plánu. Z teoretických poznatků je vytvořena praktická část. Praktická část se zaměřuje na popis vybraného podniku a analyzuje trh pomocí určených metod, na základě, kterých je navrhnuta inovace business modelu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis and characteristics of a particular business. The bachelor thesis focuses on analysing a business model of tire service. The aim of this thesis is to evaluate the actual business model and suggest the innovation of a business model for a certain tire service. The thesis first focuses on the theoretical part, explaining the business itself and the process of creating a business model. Based on the theoretical knowledge, the practical part is created. The practical part deals with the description of a specific business and analyses the market with certain methods; according to those methods, the innovation of the business model is suggested.
Klíčová slova
Business model, e-commerce, podnikání
Klíčová slova v angličtině
Business model, e-momerce, business
Rozsah průvodní práce
72 s. (96 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou a charakteristikou vybraného podniku. Je zaměřena na analýzu business modelu pneuservisu. Cílem této práce je vyhodnotit aktuální business model a navrhnout inovaci business modelu vybraného pneuservisu. Práce je nejprve zaměřena na teoretickou část, která vysvětluje problematiku spojenou s podnikáním a tvorbu podnikatelského plánu. Z teoretických poznatků je vytvořena praktická část. Praktická část se zaměřuje na popis vybraného podniku a analyzuje trh pomocí určených metod, na základě, kterých je navrhnuta inovace business modelu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis and characteristics of a particular business. The bachelor thesis focuses on analysing a business model of tire service. The aim of this thesis is to evaluate the actual business model and suggest the innovation of a business model for a certain tire service. The thesis first focuses on the theoretical part, explaining the business itself and the process of creating a business model. Based on the theoretical knowledge, the practical part is created. The practical part deals with the description of a specific business and analyses the market with certain methods; according to those methods, the innovation of the business model is suggested.
Klíčová slova
Business model, e-commerce, podnikání
Klíčová slova v angličtině
Business model, e-momerce, business
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte rešerši o business modelech.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou firmu.
Analyzujte trh, konkurenci a business model vybrané firmy.
Navrhněte inovaci business modelu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte rešerši o business modelech.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou firmu.
Analyzujte trh, konkurenci a business model vybrané firmy.
Navrhněte inovaci business modelu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FINCH, Brian. Jak napsat dobrý podnikatelský záměr: postupy a tipy, které vám pomohou získat podporu pro vaše nápady a podnikatelské plány. V Brně: Lingea, 2020, 172 s. ISBN 978-80-7508-623-5
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. V Brně: BizBooks, 2016, 230 s. ISBN 978-80-265-0506-8.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 978-80-251-4383-4.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 2. vydání. V Brně: BizBooks, 2015, 288 s. ISBN 978-80-265-0425-2.
RIES, Eric. The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. United States of America: Crown Books, 2011, 336 p. ISBN 978-0-307-88789-4.
Seznam doporučené literatury
FINCH, Brian. Jak napsat dobrý podnikatelský záměr: postupy a tipy, které vám pomohou získat podporu pro vaše nápady a podnikatelské plány. V Brně: Lingea, 2020, 172 s. ISBN 978-80-7508-623-5
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. V Brně: BizBooks, 2016, 230 s. ISBN 978-80-265-0506-8.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 978-80-251-4383-4.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 2. vydání. V Brně: BizBooks, 2015, 288 s. ISBN 978-80-265-0425-2.
RIES, Eric. The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. United States of America: Crown Books, 2011, 336 p. ISBN 978-0-307-88789-4.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí:
1.Můžete objasnit základní kritéria výběru konkurenčních firem (vyjma lokalizačního kritéria) a překreslit hodnotové faktory do hodnotových křivek tak, ať je na první pohled zřejmý strategický profil jednotlivých firem? - zodpovězeno
2.Co bylo cílem dotazníkového šetření, kolik respondentů se ho zúčastnilo a jaká byla míra návratnosti? - zodpovězeno
3.Proveďte ekonomické zhodnocení návrhu a uveďte zásadní analytické zjištění, které vás vedlo k uvedeným návrhům. Současně přepracujte business model dané firmy tak, aby hodnotové nabídky odpovídaly tomu, co firma děla a pro koho. - zodpovězeno
Oponent
1.V návaznosti na provedenou SWOT analýzu, identifikujte další potenciální příležitosti pro vybraný pneuservis. - zodpovězeno
2.V případě realizace Vámi navrhovaných doporučení, může pneuservis očekávat náklady spojené s touto realizací? - zodpovězeno
dr. Bejtkovský - proč jste nedal kritérium zákazníka? - částečně zodpovězeno , zkoumalste jste jaký primární vzorek? částečně zodpovězeno
prof. Ključnikov - v čem by mohl být diferencovaný? - zodpovězeno
doc. Novák - jaký je podíl jednotlivých služeb na obratu? částečně zodpovězeno, proč bychom si měli koupit pneu u vás? - zodpovězeno, jakou používáte eshop platformu? zodpovězeno