Diplomová práce je zaměřena na tvorbu business modelu nového fotoateliéru a je jejím hlavním cílem. Pro řešení této problematiky byl zvolen rozbor podnikatelského prostředí a kvantitativní výzkum. Kvantitativní výzkum analyzuje zákazníka a jeho chování na trhu. Výsledky pomohly určit, jakým směrem by měla tvorba business modelu směřovat. Navrhnutý model byl následně ekonomicky vyhodnocen pomocí nákladové analýzy a byly vyhodnoceny jeho rizika. Hlavním přínosem této diplomové práce je navrhnutí business modelu a jeho zhodnocení po ekonomické stránce, která pomůže podnikateli v rozhodnutí, zdali toto podnikání uskutečnit či nikoliv.
Anotace v angličtině
The main goal of the thesis is to create a business model for a new upcoming photography studio. To address this issue, an analysis of the business environment and quantitative research was chosen. The quantitative research analyses the customer and his behaviour in the market. The results helped to determine in which direction the business model should be directed. The proposed model was then economically evaluated using financial cost analysis and its risks were evaluated. The main contribution of this thesis is the design of the business model and its economic evaluation, which will help the entrepreneur in deciding whether or not to pursue this venture.
Klíčová slova
podnikání, business model, fotografické služby, riziková analýza, nákladová analýza
Klíčová slova v angličtině
entrepreneurship, business model, photographic services, risk analysis, cost analysis
Rozsah průvodní práce
106 s. (196 277)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu business modelu nového fotoateliéru a je jejím hlavním cílem. Pro řešení této problematiky byl zvolen rozbor podnikatelského prostředí a kvantitativní výzkum. Kvantitativní výzkum analyzuje zákazníka a jeho chování na trhu. Výsledky pomohly určit, jakým směrem by měla tvorba business modelu směřovat. Navrhnutý model byl následně ekonomicky vyhodnocen pomocí nákladové analýzy a byly vyhodnoceny jeho rizika. Hlavním přínosem této diplomové práce je navrhnutí business modelu a jeho zhodnocení po ekonomické stránce, která pomůže podnikateli v rozhodnutí, zdali toto podnikání uskutečnit či nikoliv.
Anotace v angličtině
The main goal of the thesis is to create a business model for a new upcoming photography studio. To address this issue, an analysis of the business environment and quantitative research was chosen. The quantitative research analyses the customer and his behaviour in the market. The results helped to determine in which direction the business model should be directed. The proposed model was then economically evaluated using financial cost analysis and its risks were evaluated. The main contribution of this thesis is the design of the business model and its economic evaluation, which will help the entrepreneur in deciding whether or not to pursue this venture.
Klíčová slova
podnikání, business model, fotografické služby, riziková analýza, nákladová analýza
Klíčová slova v angličtině
entrepreneurship, business model, photographic services, risk analysis, cost analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti podnikání a tvorby business modelů.
II. Praktická část
Proveďte analýzu podnikatelského prostředí ve zvoleném odvětví a zhodnoťte současnou situaci na trhu.
Navrhněte vhodný business model pro vybranou oblast podnikání.
Zhodnoťte podnikání po ekonomické stránce a zanalyzujte jeho rizika.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti podnikání a tvorby business modelů.
II. Praktická část
Proveďte analýzu podnikatelského prostředí ve zvoleném odvětví a zhodnoťte současnou situaci na trhu.
Navrhněte vhodný business model pro vybranou oblast podnikání.
Zhodnoťte podnikání po ekonomické stránce a zanalyzujte jeho rizika.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ADÁMEK, Pavel a Lucie MEIXNEROVÁ. Business modelování: jak na business modely v digitálním prostředí. Praha: Grada, 2022, 272 s. ISBN 978-80-271-3356-7.
CHERNEV, Alexander. The Business Model: How to Develop New Products, Create Market Value and Make the Competition Irrelevant. United States: Kellogg School of Management, Northwestern University, 2017, 160 s. ISBN 978-1-936572-45-8.
HAGUE, Paul N. The Business Models Handbook: Templates, Theory and Case Studies. London: Kogan Page, 2019, 316 s. ISBN 978-0-7494-8187-2.
SRPOVÁ, Jitka. Začínáme podnikat: s případovými studiemi začínajících podnikatelů. Praha: Grada, 2020, 260 s. ISBN 978-80-271-2253-0.
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Praha: Grada, 2019, 246 s. ISBN 978-80-271-2182-3.
Seznam doporučené literatury
ADÁMEK, Pavel a Lucie MEIXNEROVÁ. Business modelování: jak na business modely v digitálním prostředí. Praha: Grada, 2022, 272 s. ISBN 978-80-271-3356-7.
CHERNEV, Alexander. The Business Model: How to Develop New Products, Create Market Value and Make the Competition Irrelevant. United States: Kellogg School of Management, Northwestern University, 2017, 160 s. ISBN 978-1-936572-45-8.
HAGUE, Paul N. The Business Models Handbook: Templates, Theory and Case Studies. London: Kogan Page, 2019, 316 s. ISBN 978-0-7494-8187-2.
SRPOVÁ, Jitka. Začínáme podnikat: s případovými studiemi začínajících podnikatelů. Praha: Grada, 2020, 260 s. ISBN 978-80-271-2253-0.
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Praha: Grada, 2019, 246 s. ISBN 978-80-271-2182-3.
Přílohy volně vložené
.
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Karel Slinták Ph.D., D
Oponent práce: Ing. Lukáš Zlámal,
Otázky vedoucího:
Na základě, jakého hodnotícího kritéria došlo k výběru šesti konkurentů v Porterově modelu vyjma těch základních, které uvádíte v práci? Otázka nezodpovězena
Jaká tržní příležitost stojí v pozadí vámi zvažovaného BM? Zodpovězeno
Kolikátá verze modelu se nachází v projektové části práce? Zodpovězeno
Čím se váš model podnikání zcela odlišuje od konkurenčních ateliérů a jak byste formulovala unikátní hodnotovou nabídku v jedné větě, která by zákazníkům dávala odpověď na otázku, proč by měli mít zájem o vaše služby? Zodpovězeno
V práci definujete neférovou výhodu Vašeho podnikání jako „Osobitý styl focení a natáčení videí“. Kde dále vidíte výhodu oproti konkurenci (mimo zmiňovaný styl)? Zodpovězeno
Další otázky:
- Dr. Kozubíková: otázky k době návratnosti. Zodpovězeno
- Dr. Horáková: kolik je konkurentů ve Vašem zkoumaném regionu? Zodpovězeno.
- Doc. Novák: otázky k ekonomickým propočtům. Zodpovězeno. Jakou budete mít právní formu a jak budete vést účetnictví. Zodpovězeno