Cílem diplomové práce je zpracování projektu, který povede k rozšíření prodejní sítě společnosti Vasky Trade s. r. o. Práce je rozdělena do tří částí, a to na teoretickou, analytickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje základní pojmy týkající se problematiky maloobchodu, konkurence a strategického managementu. Tyto poznatky byly dále aplikovány v praktické části práce.
Praktická část se skládá z analytické a projektové. V analytické části je nejprve představen podnik, popsán jeho současný stav a hlavní konkurenti. K analýze vnitřního prostředí byla použita analýza VRIO. Vnější prostředí bylo popsáno pomocí PESTE a Porterovy analýzy. Dílčí výsledky byly za pomoci SWOT analýzy shrnuty v matici. Následovala projektová část, kde na základě poznatků získaných z analýz byl vytvořen projekt vedoucí k rozšíření prodejní sítě podniku. Projekt byl podroben nákladové, rizikové a časové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to develop a project leading to the expansion of the sales network of Vasky Trade s. r. o. The thesis is divided into three chapters - theoretical, analytical and practical. The theoretical part explains the basic concepts related to retail, competition and strategic management. This theoretical knowledge has been applied in the practical part of the work.
The practical chapter consists of analytical and project parts. The analytical part covers company introduction, its current position and the main competitors. VRIO analysis was used to analyze the internal environment. The external environment will be described using PESTE and Porter's analysis. Partial results have been summarized in a matrix using SWOT analysis. This was followed by the practical part, where based on the insights gained from the analysis, a strategy was developed leading to the expansion of the company's sales network. The project was subjected to cost, risk and time analysis.
Cílem diplomové práce je zpracování projektu, který povede k rozšíření prodejní sítě společnosti Vasky Trade s. r. o. Práce je rozdělena do tří částí, a to na teoretickou, analytickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje základní pojmy týkající se problematiky maloobchodu, konkurence a strategického managementu. Tyto poznatky byly dále aplikovány v praktické části práce.
Praktická část se skládá z analytické a projektové. V analytické části je nejprve představen podnik, popsán jeho současný stav a hlavní konkurenti. K analýze vnitřního prostředí byla použita analýza VRIO. Vnější prostředí bylo popsáno pomocí PESTE a Porterovy analýzy. Dílčí výsledky byly za pomoci SWOT analýzy shrnuty v matici. Následovala projektová část, kde na základě poznatků získaných z analýz byl vytvořen projekt vedoucí k rozšíření prodejní sítě podniku. Projekt byl podroben nákladové, rizikové a časové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to develop a project leading to the expansion of the sales network of Vasky Trade s. r. o. The thesis is divided into three chapters - theoretical, analytical and practical. The theoretical part explains the basic concepts related to retail, competition and strategic management. This theoretical knowledge has been applied in the practical part of the work.
The practical chapter consists of analytical and project parts. The analytical part covers company introduction, its current position and the main competitors. VRIO analysis was used to analyze the internal environment. The external environment will be described using PESTE and Porter's analysis. Partial results have been summarized in a matrix using SWOT analysis. This was followed by the practical part, where based on the insights gained from the analysis, a strategy was developed leading to the expansion of the company's sales network. The project was subjected to cost, risk and time analysis.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte rešerši literárních pramenů vztahujících se k dané problematice.
II. Praktická část
Charakterizujte podnik a analyzujte současný stav.
Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh rozšíření prodejní sítě.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte rešerši literárních pramenů vztahujících se k dané problematice.
II. Praktická část
Charakterizujte podnik a analyzujte současný stav.
Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh rozšíření prodejní sítě.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DAVID, Fred R. a Forest R. DAVID. Strategic management: concepts and cases: a competitive advantage approach. Sixteenth edition. Boston: Pearson, 2017, 680 s. ISBN 978-1-292-14849-6.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. V Praze: C.H.Beck, 2012, 192 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
HANZELKOVÁ, Alena, Miloslav KEŘKOVSKÝ a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. V Praze: C.H. Beck 2017, 256 s. ISBN 978-80-7400-637-1.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021, 240 s. ISBN 978-80-271-1384-2.
ZENTES, Joachim, Dirk MORSCHETT a Hana SCHRAMM-KLEIN. Strategic Retail Management: Text a International Cases. Third edition. Germany: Springer-Verlag Berlin and Heidelberd GmbH & Co., 2016, 373 p. ISBN 978-3-658-10182-4.
Seznam doporučené literatury
DAVID, Fred R. a Forest R. DAVID. Strategic management: concepts and cases: a competitive advantage approach. Sixteenth edition. Boston: Pearson, 2017, 680 s. ISBN 978-1-292-14849-6.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. V Praze: C.H.Beck, 2012, 192 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
HANZELKOVÁ, Alena, Miloslav KEŘKOVSKÝ a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. V Praze: C.H. Beck 2017, 256 s. ISBN 978-80-7400-637-1.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021, 240 s. ISBN 978-80-271-1384-2.
ZENTES, Joachim, Dirk MORSCHETT a Hana SCHRAMM-KLEIN. Strategic Retail Management: Text a International Cases. Third edition. Germany: Springer-Verlag Berlin and Heidelberd GmbH & Co., 2016, 373 p. ISBN 978-3-658-10182-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Josef Kubík CSc., A
Oponent práce: prof. Ing. Boris Popesko Ph.D., C
Otázky vedoucího:
Co vás vedlo k výběru společnosti Vasky Trade jako objektu řešení diplomové práce?
Jak hodnotíte konkurenční pozici Vámi řešené společnosti na českém trhu? Zodpovězeno
Seznámila jste s výsledky vaší práce vedení společnosti? Pokud ano, jaká byla odezva na vámi vyhotovený projekt? Zodpovězeno
Otázky oponenta:
V kapitole 6.2.1. zpracováváte analýzu konkurence, která se omezuje zejména na lokální výrobce obuvi. Nebylo by vhodné mezi konkurenci zařadit i zahraniční výrobce a obchodní řetězce s obuví (HUMANIC, VAGABOND)? Zodpovězeno
Další otázky:
- Doc. Zámečník: projevilo se zakoupení firmy Botas ve Vaši práci? Zodpovězeno
- Dr. Horáková: proč chcete realizovat prodejnu v Hradci Králové? Zodpovězeno
- Doc. Novák: jak jste vypočetla hodnoty potenciálního obratu v nové prodejně? Zodpovězeno