Cílem práce je vytvoření aplikace na robotu IRB 1600 v robotické laboratoři FAI UTB. Jedná se výukovou aplikaci a konkrétně se jedná o aplikaci typu zvedni a polož, v ní je úkolem studenta naprogramovat robota tak, aby vyzvedl 12 válečků ze vstupního zásobníku a zaplnil válečky přípravek. Po naplnění přípravku dále všechny válečky přesunul z přípravku do výstupního zásobníku. V první fázi student vytvoří program pro robota, dále zkouší vytvořený program ve digitálním dvojčeti, a nakonec program zprovozňuje na reálném robotu.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to create an application on the IRB 1600 robot in the robotics laboratory of FAI UTB. It is a teaching application and specifically it is a pick and place application, in which the student's task is to program the robot to pick up 12 rollers from the input tray and fill the jig with rollers. Further, after filling the jig, it moves all the rollers from the jig to the output tray. In the first stage, the student creates a program for the robot, then tests the created program in a digital twin, and finally runs the program on a real robot.
Robot, Digital twin, Teaching robotics, ABB RobotStudio
Rozsah průvodní práce
65 s. (64 610 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je vytvoření aplikace na robotu IRB 1600 v robotické laboratoři FAI UTB. Jedná se výukovou aplikaci a konkrétně se jedná o aplikaci typu zvedni a polož, v ní je úkolem studenta naprogramovat robota tak, aby vyzvedl 12 válečků ze vstupního zásobníku a zaplnil válečky přípravek. Po naplnění přípravku dále všechny válečky přesunul z přípravku do výstupního zásobníku. V první fázi student vytvoří program pro robota, dále zkouší vytvořený program ve digitálním dvojčeti, a nakonec program zprovozňuje na reálném robotu.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to create an application on the IRB 1600 robot in the robotics laboratory of FAI UTB. It is a teaching application and specifically it is a pick and place application, in which the student's task is to program the robot to pick up 12 rollers from the input tray and fill the jig with rollers. Further, after filling the jig, it moves all the rollers from the jig to the output tray. In the first stage, the student creates a program for the robot, then tests the created program in a digital twin, and finally runs the program on a real robot.
2. GOPINATH, Varun, Fredrick ORE a Kerstin JOHANSEN. Safe Assembly Cell Layout through Risk Assessment – An Application with Hand Guided Industrial Robot. Procedia CIRP. 2017, 63. ISSN 22128271. DOI:10.1016/j.procir.2017.03.160.
3. ČSN EN ISO 10218-1 (186502). Roboty a robotická zařízení - Požadavky na bezpečnost průmyslových robotů - Část 1: Roboty. 02/2012. Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2012.
4. SEGOVIA, Mariana a Joaquin GARCIA-ALFARO. Design, Modeling and Implementation of Digital Twins. Sensors. 2022, 22(14). ISSN 1424-8220. DOI:10.3390/s22145396.
5. BARRICELLI, Barbara Rita, Elena CASIRAGHI a Daniela FOGLI. A Survey on Digital Twin: Definitions, Characteristics, Applications, and Design Implications. IEEE Access. 2019, 7. ISSN 2169-3536. DOI:10.1109/ACCESS.2019.2953499.
2. GOPINATH, Varun, Fredrick ORE a Kerstin JOHANSEN. Safe Assembly Cell Layout through Risk Assessment – An Application with Hand Guided Industrial Robot. Procedia CIRP. 2017, 63. ISSN 22128271. DOI:10.1016/j.procir.2017.03.160.
3. ČSN EN ISO 10218-1 (186502). Roboty a robotická zařízení - Požadavky na bezpečnost průmyslových robotů - Část 1: Roboty. 02/2012. Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2012.
4. SEGOVIA, Mariana a Joaquin GARCIA-ALFARO. Design, Modeling and Implementation of Digital Twins. Sensors. 2022, 22(14). ISSN 1424-8220. DOI:10.3390/s22145396.
5. BARRICELLI, Barbara Rita, Elena CASIRAGHI a Daniela FOGLI. A Survey on Digital Twin: Definitions, Characteristics, Applications, and Design Implications. IEEE Access. 2019, 7. ISSN 2169-3536. DOI:10.1109/ACCESS.2019.2953499.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval před komisí výsledky své bakalářské práce.
Prezentace působila velmi dobrým dojmem, součástí bylo i ukázkové video.
Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce.
Dále komise vznesla k obhajobě následující dotazy: