Práce je zaměřena na využití nástrojů Microsoft Office 365 při výuce na základní škole. Teoretická část práce se zabývá samotnou výukou na základní škole a popisem využití nástrojů balíčku Office 365. Praktická část se zabývá vytvořením manuálu pro práci s těmito nástroji a popisem vytvoření kurzu. Krom popisu vznikl i kurz samotný.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the use of tools from the Microsoft Office 365 in primary school teaching. The teoretical part focuses on the primary school teaching and description of ap-plications. The practical part covers the creation of the manuals and description of the course creation.
Klíčová slova
Office 365, výuka na základní škole, e-learning, blended learning, digitální technologie
Klíčová slova v angličtině
Office 365, Primary school teaching, e-learning, blended learning, digital technologies
Rozsah průvodní práce
96 s. (88 766 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na využití nástrojů Microsoft Office 365 při výuce na základní škole. Teoretická část práce se zabývá samotnou výukou na základní škole a popisem využití nástrojů balíčku Office 365. Praktická část se zabývá vytvořením manuálu pro práci s těmito nástroji a popisem vytvoření kurzu. Krom popisu vznikl i kurz samotný.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the use of tools from the Microsoft Office 365 in primary school teaching. The teoretical part focuses on the primary school teaching and description of ap-plications. The practical part covers the creation of the manuals and description of the course creation.
Klíčová slova
Office 365, výuka na základní škole, e-learning, blended learning, digitální technologie
Klíčová slova v angličtině
Office 365, Primary school teaching, e-learning, blended learning, digital technologies
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Popište prostředí a sady nástrojů Microsoft Office 365.
Na základě analýzy navrhněte koncept výuky v základní škole s využitím sady nástrojů Microsoft Office 365.
Vytvořte materiály pro podporu výuky, rozdělené z pohledu žáků a učitelů.
Připravte manuál, který bude sloužit jako detailní průvodce vytvořením kurzu v systému Microsoft Office 365.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Popište prostředí a sady nástrojů Microsoft Office 365.
Na základě analýzy navrhněte koncept výuky v základní škole s využitím sady nástrojů Microsoft Office 365.
Vytvořte materiály pro podporu výuky, rozdělené z pohledu žáků a učitelů.
Připravte manuál, který bude sloužit jako detailní průvodce vytvořením kurzu v systému Microsoft Office 365.
Seznam doporučené literatury
Geoff PETTY. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
VANÍČEK, Jiří a Petr ŘEZNÍČEK. Informatika pro základní školy: metodická příručka. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0221-1.
PECINOVSKÝ, Josef a Rudolf PECINOVSKÝ. Office 2019: & Office 365 : průvodce uživatele. Praha: Grada Publishing, 2019, 319 s. Průvodce. ISBN 9788024723037.
ŠINDLER, Jaroslav. Microsoft Teams: praktická příručka pro týmovou spolupráci. Praha: Grada Publishing, 2022, 207 s. ISBN 978-80-271-1023-0.
Seznam doporučené literatury
Geoff PETTY. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
VANÍČEK, Jiří a Petr ŘEZNÍČEK. Informatika pro základní školy: metodická příručka. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0221-1.
PECINOVSKÝ, Josef a Rudolf PECINOVSKÝ. Office 2019: & Office 365 : průvodce uživatele. Praha: Grada Publishing, 2019, 319 s. Průvodce. ISBN 9788024723037.
ŠINDLER, Jaroslav. Microsoft Teams: praktická příručka pro týmovou spolupráci. Praha: Grada Publishing, 2022, 207 s. ISBN 978-80-271-1023-0.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byly prezentovány posudky vedoucího a oponenta. Následně byla vedena diskuse během které byly položeny následující otázky a komentáře:
Student na práci svědomitě pracoval, z větší části samostatně bez konzultací s vedoucím práce. Navzdory tomu ale práce působí uceleným dojmem a vzniklo velké množství požadovaných výstupů (materiálů pro výuku, manuálů pro používání nástrojů MS Office 365, včetně videonávodů). Bohužel musím vytknout, že v práci chybí odkaz na vytvořený kurz v rámci Sharepointu. (Ing, Kadavý)
Co může žákům činit možné problémy, co pro ně může být motivační a na které oblasti by se měl učitel s ohledem na rozvíjení informatického myšlení u žáků více zaměřit? V úvodu postrádám jasné vytyčení cíle DP. Závěr DP také není vhodně zpracovaný, jedná se pouze o popis kapitol. V závěru má student shrnout, čeho v práci dosáhl, co se mu povedlo a co nikoliv, případně uvést návrhy využití jeho DP v pedagogické praxi. Některé pasáže textu, např. „V příloze této práce je umístěna ukázka manuálu pro aplikaci Forms (Příloha P III – Manuál aplikace Forms). Zbytek materiálů je dostupný k nahlédnutí v přílohách této práce.“, nejsou vhodně formulované a nedávají smysl. Hlavní výstup praktické části DP, vytvořené manuály do výuky nové informatiky, ale hodnotím velmi kladně. (dr. Sedláček)