Tato práce pojednává o potenciálech syntézy několika vědecko-technických oblastí, s úmyslem navrhnout a ověřit pracovní postup přípravy rekonstrukce scénáře trestného činu v prostředí virtuální reality. Ve své podstatě se jedná o modernizovanou verzi kriminalisticko-taktické metody zvláštního způsobu dokazování. K tvorbě prostorové digitální repliky místa trestného činu je nejprve využito metod bezkontaktního reflexivního skenování, následně 3D rekonstrukce polygonální sítě a textury. Výsledný komplexní 3D model místa trestného činu je následně zjednodušen pro splnění požadavků zobrazení ve virtuální realitě. S ohledem na omezené množství času a prostředků, které mají kriminalisté v praxi k dispozici, jsou v rámci práce navrženy modifikované způsoby řešení vybraných procesů pracovního postupu rekonstrukce scénáře trestného činu ve virtuální realitě. Praktická proveditelnost a parametry významných procesů jsou ověřeny prostřednictvím případových experimentů. Zásadním posláním navržené metody je snížení míry neurčitosti v rámci procesu dokazování trestného činu.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the potentials of synthesis of several scientific and technical fields, with the intention of designing and validating a workflow for the preparation of a crime scene reconstruction within virtual reality. In essence, it is a modernized version of a special method of proof included in criminalistics-tactical methods. Contactless reflective scanning methods followed by 3D reconstruction of the polygonal network and texture were utilized to create a spatial digital replica of the crime scene. The resulting crime scene complex 3D model is subsequently simplified to meet the requirements of display in virtual reality. Modified ways of solving selected processes of the crime scenario reconstruction workflow in virtual reality are proposed with regard to the limited amount of time and resources available to criminalists in practice. The practical feasibility and parameters of important processes are verified through case experiments. An uncertainty reduction within the crime proving process represents fundamental mission of the method proposed.
crime scene reconstruction, 3D reconstruction, virtual reality, contactless reflective scanning, retopology, criminal, criminalistic-tactical method, forensic science
Rozsah průvodní práce
104
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o potenciálech syntézy několika vědecko-technických oblastí, s úmyslem navrhnout a ověřit pracovní postup přípravy rekonstrukce scénáře trestného činu v prostředí virtuální reality. Ve své podstatě se jedná o modernizovanou verzi kriminalisticko-taktické metody zvláštního způsobu dokazování. K tvorbě prostorové digitální repliky místa trestného činu je nejprve využito metod bezkontaktního reflexivního skenování, následně 3D rekonstrukce polygonální sítě a textury. Výsledný komplexní 3D model místa trestného činu je následně zjednodušen pro splnění požadavků zobrazení ve virtuální realitě. S ohledem na omezené množství času a prostředků, které mají kriminalisté v praxi k dispozici, jsou v rámci práce navrženy modifikované způsoby řešení vybraných procesů pracovního postupu rekonstrukce scénáře trestného činu ve virtuální realitě. Praktická proveditelnost a parametry významných procesů jsou ověřeny prostřednictvím případových experimentů. Zásadním posláním navržené metody je snížení míry neurčitosti v rámci procesu dokazování trestného činu.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the potentials of synthesis of several scientific and technical fields, with the intention of designing and validating a workflow for the preparation of a crime scene reconstruction within virtual reality. In essence, it is a modernized version of a special method of proof included in criminalistics-tactical methods. Contactless reflective scanning methods followed by 3D reconstruction of the polygonal network and texture were utilized to create a spatial digital replica of the crime scene. The resulting crime scene complex 3D model is subsequently simplified to meet the requirements of display in virtual reality. Modified ways of solving selected processes of the crime scenario reconstruction workflow in virtual reality are proposed with regard to the limited amount of time and resources available to criminalists in practice. The practical feasibility and parameters of important processes are verified through case experiments. An uncertainty reduction within the crime proving process represents fundamental mission of the method proposed.