Hlavním cílem bakalářské práce je popsat a představit hlavní vlastnosti a možnosti vývojového prostředí CryEngine (verze 5.7.1 LTS), vytvořit dokumentaci v českém jazyce a vyvinout komplexní aplikaci, ve které bude představena široká škála funkcí a možností CryEngine. Teoretická část práce je zaměřena na popis a vlastnosti daného engine. Praktická část se zaměřuje na použití co největšího množství nástrojů, které CryEngine nabízí. První část praktické části práce je zaměřena na tvorbu dokumentace v českém jazyce. Druhá část praktické části práce je pak zaměřena na tvorbu aplikace s popsanými kroky tvorby. Hlavním výstupem této bakalářské práce je aplikace, která demonstruje širokou škálu funkcí tohoto engine a manuál v českém jazyce k engine CryEngine.
Annotation in English
The main goal of the bachelor thesis is to describe and present the main features and possibilities of the CryEngine development environment (version 5.7.1 LTS), to create documentation in Czech language and to develop a comprehensive application that will present a wide range of CryEngine features and possibilities. The theoretical part of the thesis is focused on the description and features of the engine. The practical part focuses on using as many tools as possible that CryEngine offers. The first part of the practical part of the thesis is focused on creating documentation in Czech language. The second part of the practical part of the thesis is focused on creating an application with described steps of creation. The main output of this bachelor thesis is an application that demonstrates a wide range of features of this engine and a manual in Czech language for the CryEngine engine.
Keywords
CryEngine, dokumentace, herní engine
Keywords in English
CryEngine, documentation, gaming engine
Length of the covering note
78 s. (75 501 znaků)
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem bakalářské práce je popsat a představit hlavní vlastnosti a možnosti vývojového prostředí CryEngine (verze 5.7.1 LTS), vytvořit dokumentaci v českém jazyce a vyvinout komplexní aplikaci, ve které bude představena široká škála funkcí a možností CryEngine. Teoretická část práce je zaměřena na popis a vlastnosti daného engine. Praktická část se zaměřuje na použití co největšího množství nástrojů, které CryEngine nabízí. První část praktické části práce je zaměřena na tvorbu dokumentace v českém jazyce. Druhá část praktické části práce je pak zaměřena na tvorbu aplikace s popsanými kroky tvorby. Hlavním výstupem této bakalářské práce je aplikace, která demonstruje širokou škálu funkcí tohoto engine a manuál v českém jazyce k engine CryEngine.
Annotation in English
The main goal of the bachelor thesis is to describe and present the main features and possibilities of the CryEngine development environment (version 5.7.1 LTS), to create documentation in Czech language and to develop a comprehensive application that will present a wide range of CryEngine features and possibilities. The theoretical part of the thesis is focused on the description and features of the engine. The practical part focuses on using as many tools as possible that CryEngine offers. The first part of the practical part of the thesis is focused on creating documentation in Czech language. The second part of the practical part of the thesis is focused on creating an application with described steps of creation. The main output of this bachelor thesis is an application that demonstrates a wide range of features of this engine and a manual in Czech language for the CryEngine engine.
Keywords
CryEngine, dokumentace, herní engine
Keywords in English
CryEngine, documentation, gaming engine
Research Plan
Podrobně se seznamte s nástrojem CryEngine.
V práci popište jeho hlavní vlastnosti a možnosti.
Vytvořte podrobnou dokumentaci pro CryEngine v českém jazyce.
Navrhněte a vytvořte komplexní aplikaci, která bude demonstrovat širokou škálu funkcí CryEngine.
Vytvořenou aplikaci doplňte podrobným popisem její tvorby.
Research Plan
Podrobně se seznamte s nástrojem CryEngine.
V práci popište jeho hlavní vlastnosti a možnosti.
Vytvořte podrobnou dokumentaci pro CryEngine v českém jazyce.
Navrhněte a vytvořte komplexní aplikaci, která bude demonstrovat širokou škálu funkcí CryEngine.
Vytvořenou aplikaci doplňte podrobným popisem její tvorby.
Recommended resources
MARCOUX III, Richard Gerard, Chris GOODSWEN, Riham TOULAN a Sam HOWELS. CRYENGINE Game Development Blueprints. 1. Birmingham B3 2PB, UK.: Packt Publishing, 2015. ISBN 9781784399870.
GUNDLACH, Sascha a Michelle K. MARTIN. Mastering CryENGINE. 1. Birmingham B3 2PB, UK.: Packt Publishing, 2014. ISBN 9781783550258.
CRYENGINE V Manual. CRYENGINE V Manual [online]. [cit. 2022-11-22]. Dostupné z: https://docs.cryengine.com/display/CEMANUAL/CRYENGINE+V+Manual
MARCOUX III, Richard Gerard, Chris GOODSWEN, Riham TOULAN a Sam HOWELS. CRYENGINE Game Development Blueprints. 1. Birmingham B3 2PB, UK.: Packt Publishing, 2015. ISBN 9781784399870.
GUNDLACH, Sascha a Michelle K. MARTIN. Mastering CryENGINE. 1. Birmingham B3 2PB, UK.: Packt Publishing, 2014. ISBN 9781783550258.
CRYENGINE V Manual. CRYENGINE V Manual [online]. [cit. 2022-11-22]. Dostupné z: https://docs.cryengine.com/display/CEMANUAL/CRYENGINE+V+Manual
USB flash disk:
- Složka Project, která obsahuje celý CryEngine projekt
- Složka Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015-2022 s
instalátorem
- Soubor ve formátu PDF/A r_marecek_dokumentace_cryengine.pdf
- Složka SWIGame obsahující výslednou aplikaci
Appendices bound in thesis
illustrations, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Bakalář odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Prezentace jako celek byla zpracována na výborné úrovni, student dokázal vystihnout klíčové body práce. Součástí prezentace byla ukázka formou videonahrávky. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Bakalář postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) doc. Prokopová: Někdy se objevilo trhání obrazu, je to ovlivněno softwareově nebo hardwareově?
2) doc. Prokopová: Jaká jsou doporučení na HW/SW požadavky?
3) doc. Čermák: Kolik FPS jste dosáhl?
4) doc. Čermák: Kolik ram má Vaše grafická karta?
5) doc. Čermák: Zkoušel jste svou práci na lépe vybaveném stroji?
6) doc. Šilhavý: Proč si myslíte, že CryEngine má nižší popularitu než jiné enginy?
7) dr. Dulík: Jak velký je CryEngine z pohledu požadavku na diskové místo?
8) dr. Dulík: Jak velká je Vaše hra?
9) dr. Dulík: Jak je to s cenovou politikou CryEnginu?
10) dr. Dulík: Musíte se registrovat při instalaci?
Na kladené dotazy bakalář reagoval na výborné úrovni.