Oblasti produktového designu, výroby, marketingu a distribuce vyžadují v současné době rychlé reakce na změny, které přicházejí každý den. Tyto změny se projevují měnící se dynamikou a vztahem mezi fyzickým a digitál-
ním prototypováním, materiálovými inovacemi a výrobou produktů. Takové procesy směřují k opětovnému zapojení a zainteresování zákazníka/spotřebi-
tele do aktivní role pro design a produkci výrobků. Ještě důležitější roli pak
hraje designér, respektive výrobce, kteří vystupují jako zodpovědní účastníci v širším kontextu udržitelnosti a environmentálního cítění. Klíčovým výzkum-
ným cílem je teoretická a praktická syntéza fyzické výroby a virtuálních digi-
tálních procesů v obuvnickém průmyslu. Toto zaměření výzkumu disertační práce zkoumající vzestup současných technologií a materiálů je doprovázeno cílem dosáhnout udržitelného produktového designu se zvláštním důrazem na
výrobu obuvi.
Anotace v angličtině
The contemporary landscape of product design, manufacture, marketing and distribution is characterised by rapid changes, manifested through the shifting
dynamics between the physical and digital prototyping, material innovations and product manufacturing. In turn, these processes are looking towards reen-
gaging the customer/consumer in an active and individualized role. Yet a further role is played by the designer, or a producer in general, as a respon-
sible participant within the wider context of sustainability and other ecological sensibilities. The key research aim is the theoretical and practical synthesis
of the physical manufacturing and the virtual digital processes in the footwear industry. Thus, this dissertation?s engagement with the rise of the contemporary technologies and materials is accompanied by the goal of achieving sustainable product design, with particular emphasis on shoe-making.
Klíčová slova
Design a výroba obuvi, výzkum, produkt, materiál, technologie, 3D technologie, digitalizace.
Klíčová slova v angličtině
Footwear Design and Manufacturing, Research, Product, Materials, Technology, 3D technology, Digitalisation.
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Oblasti produktového designu, výroby, marketingu a distribuce vyžadují v současné době rychlé reakce na změny, které přicházejí každý den. Tyto změny se projevují měnící se dynamikou a vztahem mezi fyzickým a digitál-
ním prototypováním, materiálovými inovacemi a výrobou produktů. Takové procesy směřují k opětovnému zapojení a zainteresování zákazníka/spotřebi-
tele do aktivní role pro design a produkci výrobků. Ještě důležitější roli pak
hraje designér, respektive výrobce, kteří vystupují jako zodpovědní účastníci v širším kontextu udržitelnosti a environmentálního cítění. Klíčovým výzkum-
ným cílem je teoretická a praktická syntéza fyzické výroby a virtuálních digi-
tálních procesů v obuvnickém průmyslu. Toto zaměření výzkumu disertační práce zkoumající vzestup současných technologií a materiálů je doprovázeno cílem dosáhnout udržitelného produktového designu se zvláštním důrazem na
výrobu obuvi.
Anotace v angličtině
The contemporary landscape of product design, manufacture, marketing and distribution is characterised by rapid changes, manifested through the shifting
dynamics between the physical and digital prototyping, material innovations and product manufacturing. In turn, these processes are looking towards reen-
gaging the customer/consumer in an active and individualized role. Yet a further role is played by the designer, or a producer in general, as a respon-
sible participant within the wider context of sustainability and other ecological sensibilities. The key research aim is the theoretical and practical synthesis
of the physical manufacturing and the virtual digital processes in the footwear industry. Thus, this dissertation?s engagement with the rise of the contemporary technologies and materials is accompanied by the goal of achieving sustainable product design, with particular emphasis on shoe-making.
Klíčová slova
Design a výroba obuvi, výzkum, produkt, materiál, technologie, 3D technologie, digitalizace.
Klíčová slova v angličtině
Footwear Design and Manufacturing, Research, Product, Materials, Technology, 3D technology, Digitalisation.