Ve své diplomové práci se čtenářům pokusím přiblížit celosvětově známou hru SUDOKU, její historii, pravidla a možnosti řešení. Zpracuji informace z dostupné literatury a článků. V další části se věnuji programování této hry a generování SUDOKU pro řešení.
Anotace v angličtině
In my graduation theses I want to try approximate famous game SUDOKU, her his history, rules and possibilities of resolution. I will analyse informations from available literature and articles. In next part I describe programming of this game and generating SUDOKU for solution.
Ve své diplomové práci se čtenářům pokusím přiblížit celosvětově známou hru SUDOKU, její historii, pravidla a možnosti řešení. Zpracuji informace z dostupné literatury a článků. V další části se věnuji programování této hry a generování SUDOKU pro řešení.
Anotace v angličtině
In my graduation theses I want to try approximate famous game SUDOKU, her his history, rules and possibilities of resolution. I will analyse informations from available literature and articles. In next part I describe programming of this game and generating SUDOKU for solution.
1. Vypracujte literární rešerši na dané téma. Bude obsahovat vývoj této hry, varianty a její pravidla.
2. Proveďte návrh aplikace realizující Sudoku na počítači řady PC včetně grafického rozhraní.
3. Naprogramujte tuto hru v počtu polím 9x9 a 16x16. Použijte jazyk C/C++ a rozhraní vytvořte pomocí knihovny wxWidgets.
4. Program bude umět generovat vlastní zadání. Dále bude implemntovat následující: práci se soubory (načítání/ukládání), tisk, volbu obtížnosti hry, automatické řešení, nápověda, čas řešení a hodnocení.
5. Modifikujte Vámi navržený program pro některou alternativní verzi Sudoku.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte literární rešerši na dané téma. Bude obsahovat vývoj této hry, varianty a její pravidla.
2. Proveďte návrh aplikace realizující Sudoku na počítači řady PC včetně grafického rozhraní.
3. Naprogramujte tuto hru v počtu polím 9x9 a 16x16. Použijte jazyk C/C++ a rozhraní vytvořte pomocí knihovny wxWidgets.
4. Program bude umět generovat vlastní zadání. Dále bude implemntovat následující: práci se soubory (načítání/ukládání), tisk, volbu obtížnosti hry, automatické řešení, nápověda, čas řešení a hodnocení.
5. Modifikujte Vámi navržený program pro některou alternativní verzi Sudoku.
Seznam doporučené literatury
1. Liberty, J. Naučte se C++ za 21 dní, Computer Press, Praha 2002.
2. Prata, S. Mistrovství v C++, Computer Press, Praha 2000.
3. Petzold, Ch. Programování ve windows. Computer Press, Praha 1999.
4. http://www.wxwidgets.org/ - domovská stránka grafického rozhraní.
Seznam doporučené literatury
1. Liberty, J. Naučte se C++ za 21 dní, Computer Press, Praha 2002.
2. Prata, S. Mistrovství v C++, Computer Press, Praha 2000.
3. Petzold, Ch. Programování ve windows. Computer Press, Praha 1999.
4. http://www.wxwidgets.org/ - domovská stránka grafického rozhraní.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Prezentace byla po grafické stránce ucelená a přehledná. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Student dodržel časový limit určený pro prezentaci své práce. Po prezentaci následovalo seznámení diplomanta s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Ing. Matýsek: Dokázal by Váš algoritmus porazit i mistra ve hraní sudoku?
Na dotazy reagoval diplomant pohotově bez váhání.