Tato bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu elektronických výukových materiálů a testů pro předmět Základy účetnictví s důrazem na výběr vhodné platformy pro jejich implementaci. Na základě provedené rešerše byla zvolena platforma LMS Moodle. Práce obsahuje detailní studii účetní legislativy, zásad vedení účetnictví a základní teoretické poznatky. Praktická část se zaměřuje na tvorbu elektronických výukových materiálů a testů, které byly integrovány do kurzu vytvořeného v prostředí LMS Moodle. Výsledkem je funkční a snadno importovatelný kurz, který poskytuje studentům moderní výukovou formu. Dále se práce věnovala zabezpečením aplikace a následným možným vylepšením této učební pomůcky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on creating electronic teaching materials and tests for the course Fundamentals of Accounting, emphasizing selecting a suitable platform for their implementation. Based on the conducted research, the LMS Moodle platform was chosen. The work contains a detailed study of accounting legislation, principles of accounting, and basic theoretical knowledge. The practical part focuses on creating electronic teaching materials and tests integrated into a course created in the LMS Moodle environment. The result is a functional and easily importable course that provides students with a modern learning format. Furthermore, the thesis focused on the security of the application and subsequent possible improvements to this learning tool.
Tato bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu elektronických výukových materiálů a testů pro předmět Základy účetnictví s důrazem na výběr vhodné platformy pro jejich implementaci. Na základě provedené rešerše byla zvolena platforma LMS Moodle. Práce obsahuje detailní studii účetní legislativy, zásad vedení účetnictví a základní teoretické poznatky. Praktická část se zaměřuje na tvorbu elektronických výukových materiálů a testů, které byly integrovány do kurzu vytvořeného v prostředí LMS Moodle. Výsledkem je funkční a snadno importovatelný kurz, který poskytuje studentům moderní výukovou formu. Dále se práce věnovala zabezpečením aplikace a následným možným vylepšením této učební pomůcky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on creating electronic teaching materials and tests for the course Fundamentals of Accounting, emphasizing selecting a suitable platform for their implementation. Based on the conducted research, the LMS Moodle platform was chosen. The work contains a detailed study of accounting legislation, principles of accounting, and basic theoretical knowledge. The practical part focuses on creating electronic teaching materials and tests integrated into a course created in the LMS Moodle environment. The result is a functional and easily importable course that provides students with a modern learning format. Furthermore, the thesis focused on the security of the application and subsequent possible improvements to this learning tool.
Proveďte rešerži účetní legislativy v České republice.
Popište základní teoretické poznatky potřebné k výuce základů účetnictví.
Vypracujte elektronické výukové materiály v rozsahu alespoň 10 cvičení.
Vytvořte vzorové testy s využitím funkcí webových technologií.
Věnujte pozornost zabezpečení aplikace.
Navrhněte možná budoucí vylepšení této učební pomůcky.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerži účetní legislativy v České republice.
Popište základní teoretické poznatky potřebné k výuce základů účetnictví.
Vypracujte elektronické výukové materiály v rozsahu alespoň 10 cvičení.
Vytvořte vzorové testy s využitím funkcí webových technologií.
Věnujte pozornost zabezpečení aplikace.
Navrhněte možná budoucí vylepšení této učební pomůcky.
Seznam doporučené literatury
CASTRO, Elizabeth a Bruce HYSLOP. HTML5 a CSS3: názorný průvodce tvorbou WWW stránek. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3733-8.
HRUŠKA, Vladimír. Účetní případy pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2016-. Účetnictví a daně (Grada). ISBN 978-80-271-3596-7.
NOVOTNÝ, Pavel, Věra RUBÁKOVÁ a Pavel HROUDA. Účetnictví pro úplné začátečníky. Praha: Grada Publishing, [2007]-. Účetnictví a daně (Grada). ISBN 978-80-271-3597-4.
PASEKOVÁ, Marie. Základy účetnictví: studijní pomůcka pro distanční studium. Vyd. 5., upr. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008, 191 s. ISBN 978-80-731-8750-7.
SKÁLOVÁ, Jana a Anna SUKOVÁ. Podvojné účetnictví. Praha: Grada, 1992-. Účetnictví a daně (Grada). ISBN 978-80-271-3595-0.
ŠTOHL, Pavel. Učebnice účetnictví 2022 pro SŠ - 1. díl. Znojmo: ŠTOHL, 2022. ISBN 978-80-88221-62-3.
Seznam doporučené literatury
CASTRO, Elizabeth a Bruce HYSLOP. HTML5 a CSS3: názorný průvodce tvorbou WWW stránek. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3733-8.
HRUŠKA, Vladimír. Účetní případy pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2016-. Účetnictví a daně (Grada). ISBN 978-80-271-3596-7.
NOVOTNÝ, Pavel, Věra RUBÁKOVÁ a Pavel HROUDA. Účetnictví pro úplné začátečníky. Praha: Grada Publishing, [2007]-. Účetnictví a daně (Grada). ISBN 978-80-271-3597-4.
PASEKOVÁ, Marie. Základy účetnictví: studijní pomůcka pro distanční studium. Vyd. 5., upr. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008, 191 s. ISBN 978-80-731-8750-7.
SKÁLOVÁ, Jana a Anna SUKOVÁ. Podvojné účetnictví. Praha: Grada, 1992-. Účetnictví a daně (Grada). ISBN 978-80-271-3595-0.
ŠTOHL, Pavel. Učebnice účetnictví 2022 pro SŠ - 1. díl. Znojmo: ŠTOHL, 2022. ISBN 978-80-88221-62-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v krátké prezentaci seznámila komisi s výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
dr. Sysala: Podle čeho jste vybírala otázky pro jednotlivé části? Používala jste záložky?
dr. Sysala: Šlo by zakomponovat i výpočetní úlohy? Kontroloval Vám někdo správnost odpovědí?
dr. Kolářová: V čem je pro předmět účetnictví vytvořená práce inovativní?
doc. Trenz: Máte Moodle propojený se systémem hodnocení studentů?
doc. Prokopová: Testy by bylo vhodnější generovat jiným způsobem.
doc. Vojtěšek: Konzultovala jste účel práce s vyučujícím předmětu? Bude práce v předmětu využita?
doc. Vojtěšek: Proč není kurz v týdenním rozložení? Má tematické uspořádání nějakou výhodu?
Studentka na položené dotazy odpověděla a reagovala pohotově.