Bakalářská práce se zabývá velmi aktuální problematikou reklamy na sociálních sítích. Rozebírá základní pojmy a formy reklam, se kterými se lze setkat na sociálních sítích. Zabývá se také tvorbou vzorových grafických propagačních materiálů pro dvě rozdílné společnosti. Pro tyto společnosti byly také vytvořeny návrhy reklamních kampaní, které využívají sociální sítě. Bylo také vytvořeno dotazníkové šetření s vybranými influencery a byl tak získán pohled na reklamu na sociálních sítích i z jejich strany.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the current issues of advertising on social networks. It discusses the basic concepts and forms of advertising that can be encountered on social networks. It also deals with the creation of sample graphic promotional materials for two different companies. Designs of advertising campaigns that use social networks have also been cre-ated for these companies. A questionnaire survey with selected influencers was also cre-ated to obtain their view of advertising on social networks.
Klíčová slova
sociální sítě, influencer, reklama, grafika, Facebook, Instagram, TikTok, Youtube
Klíčová slova v angličtině
social networks, influencer, advertising, prints, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá velmi aktuální problematikou reklamy na sociálních sítích. Rozebírá základní pojmy a formy reklam, se kterými se lze setkat na sociálních sítích. Zabývá se také tvorbou vzorových grafických propagačních materiálů pro dvě rozdílné společnosti. Pro tyto společnosti byly také vytvořeny návrhy reklamních kampaní, které využívají sociální sítě. Bylo také vytvořeno dotazníkové šetření s vybranými influencery a byl tak získán pohled na reklamu na sociálních sítích i z jejich strany.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the current issues of advertising on social networks. It discusses the basic concepts and forms of advertising that can be encountered on social networks. It also deals with the creation of sample graphic promotional materials for two different companies. Designs of advertising campaigns that use social networks have also been cre-ated for these companies. A questionnaire survey with selected influencers was also cre-ated to obtain their view of advertising on social networks.
Klíčová slova
sociální sítě, influencer, reklama, grafika, Facebook, Instagram, TikTok, Youtube
Klíčová slova v angličtině
social networks, influencer, advertising, prints, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši na téma reklamy na sociálních sítích.
Popište nejčastější druhy reklamy využívané na internetu.
Zaměřte se na reklamu na sociálních sítích.
V praktické části vytvořte vzorovou grafickou reklamní kampaň s využitím volně dostupných programů.
Navrhněte vhodnou internetovou reklamu zaměřenou na sociální sítě.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši na téma reklamy na sociálních sítích.
Popište nejčastější druhy reklamy využívané na internetu.
Zaměřte se na reklamu na sociálních sítích.
V praktické části vytvořte vzorovou grafickou reklamní kampaň s využitím volně dostupných programů.
Navrhněte vhodnou internetovou reklamu zaměřenou na sociální sítě.
Seznam doporučené literatury
ATHERTON, Julie. Strategie sociálních médií: praktický průvodce tvorbou marketingové strategie pro sociální média. Brno: Lingea, 2022, 268 s. ISBN 978-80-7508-715-7.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 3. aktualizované vydání. Brno: Computer Press, 2020, 344 s. ISBN 9788025150160.
BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Praha: Grada Publishing, 2022, 281 s. Expert. ISBN 978-80-271-1680-5.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 9788025127957.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019, 192 s. ISBN 9788025149591.
Seznam doporučené literatury
ATHERTON, Julie. Strategie sociálních médií: praktický průvodce tvorbou marketingové strategie pro sociální média. Brno: Lingea, 2022, 268 s. ISBN 978-80-7508-715-7.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 3. aktualizované vydání. Brno: Computer Press, 2020, 344 s. ISBN 9788025150160.
BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Praha: Grada Publishing, 2022, 281 s. Expert. ISBN 978-80-271-1680-5.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 9788025127957.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019, 192 s. ISBN 9788025149591.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v krátké prezentaci seznámila komisi s výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
dr. Sysala: Influenceři se rozhovorů účastnili dobrovolně? Co z toho měli?
doc. Prokopová: Co Vás na vypracování nejvíce bavilo? Chtěla byste se tomuto v budoucnu věnovat?
Studentka na položené dotazy odpověděla a reagovala pohotově.