Cílem této práce bylo provést vizualizaci pohonných systémů ve virtuální realitě. Obdržela jsem 3D modely těchto celků (jeden celek se skládá z několika dílčích částí jako je vlastní pohon, řídící jednotka, přívod napájení, rozhraní pro komunikaci, ochranný kryt, apod.). Tyto modely upravila (v programu Blender) a poté importovala do prostředí Unreal Engine, ve kterém jsem vytvořila jednoduchou vizualizační aplikaci pro headset VR Oculus Quest 2 (tento headset mi byl zapůjčen od firmy ZF Engineering Plzeň). Aplikace bude uživatelsky přívětivá a bude možné všechny dílčí modely interaktivně prohlížet a zobrazovat k nim stručné popisky. Toto téma probíhá ve spolupráci s firmou ZF Engineering Plzeň (pobočka ve Zlíně).
Anotace v angličtině
The aim of this work was to visualize propulsion systems in virtual reality. I have received 3D models of these units (one unit consists of several sub-parts such as the drive itself, the control unit, the power supply, the communication interface, the protective housing, etc.). I modified these models as needed (in Blender) and then imported them into the Unreal Engine environment to create a simple visualization application for the Oculus Quest 2 VR headset (this headset was loaned to me from ZF Engineering Plzeň). The application will be user-friendly and all the sub-models can be interactively viewed and displayed briefly. This topic is being done in cooperation with ZF Engineering Plzeň (branch in Zlín).
Klíčová slova
Unreal Engine, virtuální realita, headsety, Oculus quest, Blender, pohonný systém,
Klíčová slova v angličtině
Unreal Engine, virtual reality, headset, Oculus quest, Blender, propulsion system
Rozsah průvodní práce
68 s. (59 954)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce bylo provést vizualizaci pohonných systémů ve virtuální realitě. Obdržela jsem 3D modely těchto celků (jeden celek se skládá z několika dílčích částí jako je vlastní pohon, řídící jednotka, přívod napájení, rozhraní pro komunikaci, ochranný kryt, apod.). Tyto modely upravila (v programu Blender) a poté importovala do prostředí Unreal Engine, ve kterém jsem vytvořila jednoduchou vizualizační aplikaci pro headset VR Oculus Quest 2 (tento headset mi byl zapůjčen od firmy ZF Engineering Plzeň). Aplikace bude uživatelsky přívětivá a bude možné všechny dílčí modely interaktivně prohlížet a zobrazovat k nim stručné popisky. Toto téma probíhá ve spolupráci s firmou ZF Engineering Plzeň (pobočka ve Zlíně).
Anotace v angličtině
The aim of this work was to visualize propulsion systems in virtual reality. I have received 3D models of these units (one unit consists of several sub-parts such as the drive itself, the control unit, the power supply, the communication interface, the protective housing, etc.). I modified these models as needed (in Blender) and then imported them into the Unreal Engine environment to create a simple visualization application for the Oculus Quest 2 VR headset (this headset was loaned to me from ZF Engineering Plzeň). The application will be user-friendly and all the sub-models can be interactively viewed and displayed briefly. This topic is being done in cooperation with ZF Engineering Plzeň (branch in Zlín).
Klíčová slova
Unreal Engine, virtuální realita, headsety, Oculus quest, Blender, pohonný systém,
Klíčová slova v angličtině
Unreal Engine, virtual reality, headset, Oculus quest, Blender, propulsion system
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na téma virtuální realita.
Seznamte se s pohonným systémem, který bude ve virtuální realitě vizualizován.
Získaný 3D model pohonného systému podle potřeby upravte.
Upravený model importujte do Unreal Engine, kde vytvořte interaktivní aplikaci virtuální reality.
Koncepce aplikace bude navržena pro propagační účely v komerční oblasti.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na téma virtuální realita.
Seznamte se s pohonným systémem, který bude ve virtuální realitě vizualizován.
Získaný 3D model pohonného systému podle potřeby upravte.
Upravený model importujte do Unreal Engine, kde vytvořte interaktivní aplikaci virtuální reality.
Koncepce aplikace bude navržena pro propagační účely v komerční oblasti.
Seznam doporučené literatury
AUKSTAKALNIS, Steve a David BLATNER. Reálně o virtuální realitě: umění a věda virtuální reality. Brno: Jota, 1994, 283 s., [12] s. barev. il. Nové obzory. ISBN 8085617412.
MCCAFFREY, Mitch. Unreal engine VR cookbook: developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley, [2017], xv, 254 s. ISBN 9780134649177.
MÁTLOVÁ, Martina. Virtuální realita. Vydání první. Praha: Euromedia Group, 2022. 367 stran. Yoli. ISBN 9788024282633.
GARNER, Tom. Echoes of other worlds: sound in virtual reality : past, present and future. [London]: Palgrave Macmillan, [2018], ix, 377 s. Palgrave studies in sound. ISBN 9783319657073.
AUKSTAKALNIS, Steve a David BLATNER. Reálně o virtuální realitě: umění a věda virtuální reality. Brno: Jota, 1994, 283 s., [12] s. barev. il. Nové obzory. ISBN 8085617412.
MCCAFFREY, Mitch. Unreal engine VR cookbook: developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley, [2017], xv, 254 s. ISBN 9780134649177.
MÁTLOVÁ, Martina. Virtuální realita. Vydání první. Praha: Euromedia Group, 2022. 367 stran. Yoli. ISBN 9788024282633.
GARNER, Tom. Echoes of other worlds: sound in virtual reality : past, present and future. [London]: Palgrave Macmillan, [2018], ix, 377 s. Palgrave studies in sound. ISBN 9783319657073.
Studentka seznámila komisi s výsledky své bakalářské práce. Poté byla komise seznámena s posudky vedoucího a oponentky. Následně byla vedena diskuse, během které byly položeny následující otázky a komentáře:
Jednotlivé body zadání sice byly splněné, konečná verze aplikace toho ovšem měla nabídnout více, než je tomu ve skutečnosti (zobrazování detailních informací o jednotlivých částech elektropohonu, jejich vzájemná interakce, apod.). Vyzdvihl bych účast studentky na studentské soutěži STOČ 2023. (dr. Pokorný)
Jaké postupy z hlediska technického zpracování aplikace byly pro studentku nejnáročnější? Popřípadě, lze pro tyto postupy uplatnit také jiná technická řešení? (Ing. Drofová)