Bakalářská práce se zabývá problematikou zápisu matematiky do webového prostředí. Cílem této práce je vybrat vhodnou metodu pro vytvoření podpůrného studijního materiálu pro předmět Výpočetní seminář a následně vytvořit kurz s matematickým obsahem. Na základě zkoumaných možností v teoretické části byl zvolen LMS Moodle. Následně byly příklady spočítány a přepsány do vytvořeného kurzu. Výstupem práce je tedy funkční kurz, který lze snadno importovat do prostředí Moodle.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of writing mathematics in the web environment. This thesis aims to select a suitable method for creating supporting learning material for the course Computing Seminar and then create a course with mathematical content. LMS Moodle was chosen based on the options explored in the theoretical part. Subsequently, the examples were calculated and transcribed into the created course. The work output is, therefore, a functional course that can be easily imported into the Moodle environment.
Klíčová slova
Moodle, LaTeX, matematika, výukové materiály
Klíčová slova v angličtině
Moodle, LaTeX, mathematics, learning material
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou zápisu matematiky do webového prostředí. Cílem této práce je vybrat vhodnou metodu pro vytvoření podpůrného studijního materiálu pro předmět Výpočetní seminář a následně vytvořit kurz s matematickým obsahem. Na základě zkoumaných možností v teoretické části byl zvolen LMS Moodle. Následně byly příklady spočítány a přepsány do vytvořeného kurzu. Výstupem práce je tedy funkční kurz, který lze snadno importovat do prostředí Moodle.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of writing mathematics in the web environment. This thesis aims to select a suitable method for creating supporting learning material for the course Computing Seminar and then create a course with mathematical content. LMS Moodle was chosen based on the options explored in the theoretical part. Subsequently, the examples were calculated and transcribed into the created course. The work output is, therefore, a functional course that can be easily imported into the Moodle environment.
Klíčová slova
Moodle, LaTeX, matematika, výukové materiály
Klíčová slova v angličtině
Moodle, LaTeX, mathematics, learning material
Zásady pro vypracování
Seznamte se s možnostmi zápisu matematiky na webové stránky.
Popište různé způsoby zápisu matematiky na webové stránky (mathml, javascriptové knihovny).
Seznamte se s prostředím WordPress a možnostmi, které nabízí.
Vyřešte zadané příklady.
Vytvořte webové stránky s matematickým obsahem jako podporu pro studenty.
Věnujte pozornost zabezpečení stránek.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s možnostmi zápisu matematiky na webové stránky.
Popište různé způsoby zápisu matematiky na webové stránky (mathml, javascriptové knihovny).
Seznamte se s prostředím WordPress a možnostmi, které nabízí.
Vyřešte zadané příklady.
Vytvořte webové stránky s matematickým obsahem jako podporu pro studenty.
Věnujte pozornost zabezpečení stránek.
Seznam doporučené literatury
Mathematical Markup Language (MathML) Version 4.0. World Wide Web Consortium (W3C) [online]. W3C, c2021 [cit. 2022-11-24]. Dostupné z: https://www.w3.org/TR/2022/WD-mathml4-20220908/
W3C Math Home. World Wide Web Consortium (W3C) [online]. W3C, c2021 [cit. 2022-11-24]. Dostupné z: https://www.w3.org/Math/
MathJax | Beautiful math in all browsers [online]. MathJax, c2009-2022 [cit. 2022-11-24]. Dostupné z: https://www.mathjax.org/
MathJax Documentation - MathJax 3.2 documentation. MathJax | Beautiful math in all browsers [online]. MathJax, c2009-2022 [cit. 2022-11-24]. Dostupné z: https://docs.mathjax.org/en/latest/
About us: Our Mission | WordPress.org. Blog Tool, Publishing Platform, and CMS - WordPress.org [online]. San Francisco: WordPress, c2003-2022 [cit. 2022-11-24]. Dostupné z: https://wordpress.org/about/
Plugins categorized as mathematics | WordPress.org. Blog Tool, Publishing Platform, and CMS - WordPress.org [online]. San Francisco: WordPress, c2003-2022 [cit. 2022-11-24]. Dostupné z: https://wordpress.org/plugins/tags/mathematics/
BUREŠ, Michal, Adam LAITA a Marek LAURENČÍK. WordPress: od základů k profesionálnímu použití. Praha: Grada Publishing, 2021. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-271-0178-8.
POLÁŠEK, Vladimír, Lubomír SEDLÁČEK a Lenka KOZÁKOVÁ. Matematický seminář. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2021, 1 online zdroj (301 stran). ISBN 978-80-7454-987-8.
Seznam doporučené literatury
Mathematical Markup Language (MathML) Version 4.0. World Wide Web Consortium (W3C) [online]. W3C, c2021 [cit. 2022-11-24]. Dostupné z: https://www.w3.org/TR/2022/WD-mathml4-20220908/
W3C Math Home. World Wide Web Consortium (W3C) [online]. W3C, c2021 [cit. 2022-11-24]. Dostupné z: https://www.w3.org/Math/
MathJax | Beautiful math in all browsers [online]. MathJax, c2009-2022 [cit. 2022-11-24]. Dostupné z: https://www.mathjax.org/
MathJax Documentation - MathJax 3.2 documentation. MathJax | Beautiful math in all browsers [online]. MathJax, c2009-2022 [cit. 2022-11-24]. Dostupné z: https://docs.mathjax.org/en/latest/
About us: Our Mission | WordPress.org. Blog Tool, Publishing Platform, and CMS - WordPress.org [online]. San Francisco: WordPress, c2003-2022 [cit. 2022-11-24]. Dostupné z: https://wordpress.org/about/
Plugins categorized as mathematics | WordPress.org. Blog Tool, Publishing Platform, and CMS - WordPress.org [online]. San Francisco: WordPress, c2003-2022 [cit. 2022-11-24]. Dostupné z: https://wordpress.org/plugins/tags/mathematics/
BUREŠ, Michal, Adam LAITA a Marek LAURENČÍK. WordPress: od základů k profesionálnímu použití. Praha: Grada Publishing, 2021. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-271-0178-8.
POLÁŠEK, Vladimír, Lubomír SEDLÁČEK a Lenka KOZÁKOVÁ. Matematický seminář. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2021, 1 online zdroj (301 stran). ISBN 978-80-7454-987-8.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s výsledky své bakalářské práce. Poté byla komise seznámena s posudky vedoucího a oponenta. Následně byla vedena diskuse, během které byly položeny následující otázky:
Studentka po prozkoumání a popisu různých možností tvorby webových stránek s matematickým obsahem a po dohodě s konzultantem zvolila pro tvorbu sbírky prostředí Moodle, kde vytvořila
kurz, který bude sloužit jako sbírka řešených příkladů pro daný předmět. Studentka přistupovala k danému tématu zodpovědně, s vedoucím práce a konzultantem BP pravidelně konzultovala jednotlivé kroky. Cíle bakalářské práce byly splněny. (dr. Polášek)
1. Ako po absolvovaní predmetu Výpočerní seminář spätne hodnotíte úroveň príkladov vybraných do zbierky?
2. Je možné zbierku rozširovať o ďalšie príklady, úrovne príkladov, ďalšie kapitoly. (Mgr. Fiľo)
Co je hlavní přínos práce a co jste byla nutna řešit nad rámec zadání práce? Prováděla jste vyhodnocení zpětné vazby od studentů? (doc. Dařena)
K čemu jste použila WordPress, pokud jste využila? Proč je zmínka o WordPress v práci, když nebyl použít? (doc. Šilhavý Petr)
V tištěné verzi nemáte popsané vaše úlohy i když jsou správně uvedeny v elektronické podobě.(dr. Pokorný)