Tato diplomová práce se zabývá vývojem speciální rukavice pro snímání pohybu prstů na ruce s využitím v prostředí virtuální reality. V teoretické části práce je provedena rešerše na téma virtuální reality, její přínos a praktické využití. Dále jsou popsány softwarové nástroje, které jsou využity v praktické části práce - Unreal Engine a Arduino. V praktické části je navržena a vyrobena rukavice, která umožňuje snímání pohybu prstů a je pro-pojena s programem Unreal Engine. Výsledná rukavice byla otestována v prostředí virtuální reality s cílem ověřit její funkčnost.
Anotace v angličtině
This master's thesis focuses on the development of a special glove for tracking finger motion on the hand and its usage in virtual reality environments. In the theoretical part, research on virtual reality, its benefits, and practical usage is conducted. Furthermore, software tools used in the practical part of the work, such as Unreal Engine and Arduino, are described. In the practical part, a glove is designed, manufactured, and connected to the Unreal Engine program to enable finger motion tracking. The resulting glove was tested in a virtual reality environment to verify its functionality.
Klíčová slova
virtuální realita, Unreal Engine, Arduino, rukavice, snímání pohybu prstů
Tato diplomová práce se zabývá vývojem speciální rukavice pro snímání pohybu prstů na ruce s využitím v prostředí virtuální reality. V teoretické části práce je provedena rešerše na téma virtuální reality, její přínos a praktické využití. Dále jsou popsány softwarové nástroje, které jsou využity v praktické části práce - Unreal Engine a Arduino. V praktické části je navržena a vyrobena rukavice, která umožňuje snímání pohybu prstů a je pro-pojena s programem Unreal Engine. Výsledná rukavice byla otestována v prostředí virtuální reality s cílem ověřit její funkčnost.
Anotace v angličtině
This master's thesis focuses on the development of a special glove for tracking finger motion on the hand and its usage in virtual reality environments. In the theoretical part, research on virtual reality, its benefits, and practical usage is conducted. Furthermore, software tools used in the practical part of the work, such as Unreal Engine and Arduino, are described. In the practical part, a glove is designed, manufactured, and connected to the Unreal Engine program to enable finger motion tracking. The resulting glove was tested in a virtual reality environment to verify its functionality.
Klíčová slova
virtuální realita, Unreal Engine, Arduino, rukavice, snímání pohybu prstů
BANZI, Massimo. Getting started with Arduino. 2nd ed. Farnham: Reilly, 2011. ISBN 9781449309879.
BOXALL, John. Arduino workshop: a hands-on introduction with 65 projects. San Francisco: No Starch Press, 2013. ISBN 978-1-59327-448-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v prezentaci seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Chramcov:
Jaká je reálná cena zařízení?
dr. Vala
Jaké máte pro zařízení napájení?
Student na položené dotazy odpověděl a reagoval pohotově.