Bakalářská práce je teoreticko-aplikačního charakteru s hlavní oblastí zájmu v integraci vzdělávacího obsahu. Autor práce se konkrétně zajímá o integraci environmentální výchovy s hudebními činnostmi v mateřské škole.
V teoretické části jsou vymezena teoretická východiska obou oblastí vzdělávání, možnosti realizace v mateřské škole, vzájemná integrace, zázemí v kurikulu, také rizika s touto problematikou spojená.
V aplikační části bude představena a evaluována sada osmi aktivit realizovaných ve vybrané mateřské škole. Na základě evaluace byla zpracována doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor's diploma thesis of theoretical-application character with the main area of interest in the integration of educational content. The author of thesis is specifically interested in the integration of environmental education with music activities in kindergarten.
The theoretical part defines the theoretical background of both areas of education, the possibilities of implementation in kindergarten, the mutual integration, the background in the curriculum, also the risks associated with this issue.
In the application part a set of eight activities implemented in a selected kindergarten will be presented and evaluated. On the basis of the evaluation, recommendations for practice have been developed.
Klíčová slova
hudební činnosti, environmentální výchova, integrace obsahu
Klíčová slova v angličtině
music activities, environmental education, content integration
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je teoreticko-aplikačního charakteru s hlavní oblastí zájmu v integraci vzdělávacího obsahu. Autor práce se konkrétně zajímá o integraci environmentální výchovy s hudebními činnostmi v mateřské škole.
V teoretické části jsou vymezena teoretická východiska obou oblastí vzdělávání, možnosti realizace v mateřské škole, vzájemná integrace, zázemí v kurikulu, také rizika s touto problematikou spojená.
V aplikační části bude představena a evaluována sada osmi aktivit realizovaných ve vybrané mateřské škole. Na základě evaluace byla zpracována doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor's diploma thesis of theoretical-application character with the main area of interest in the integration of educational content. The author of thesis is specifically interested in the integration of environmental education with music activities in kindergarten.
The theoretical part defines the theoretical background of both areas of education, the possibilities of implementation in kindergarten, the mutual integration, the background in the curriculum, also the risks associated with this issue.
In the application part a set of eight activities implemented in a selected kindergarten will be presented and evaluated. On the basis of the evaluation, recommendations for practice have been developed.
Klíčová slova
hudební činnosti, environmentální výchova, integrace obsahu
Klíčová slova v angličtině
music activities, environmental education, content integration
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o integraci vzdělávacího obsahu v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na integraci environmentální výchovy v hudebních činnostech v mateřské škole.
Zpracování sady hudebních aktivit pro děti předškolního věku s environmentální tématikou.
Realizace a ověření sady hudebních aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o integraci vzdělávacího obsahu v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na integraci environmentální výchovy v hudebních činnostech v mateřské škole.
Zpracování sady hudebních aktivit pro děti předškolního věku s environmentální tématikou.
Realizace a ověření sady hudebních aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Andresková, J., Kubecová, M., Kukačková, M., Suchardová, L., & Zemanová, K. (2018). Rozvíjíme environmentální cítění dětí. Praha: Raabe.
Foti, P. (2020). The effects of music and creativity on child's development an innovative educational program. International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science, 3(1),01–09.
Leblová, E. (2012). Environmentální výchova v mateřské škole. Praha: Portál.
Lišková, M. (2012). Hudební činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Meier, D., & Sisk-Hilton, S. (2020). Nature education with young children. New york: Routledge.
Seznam doporučené literatury
Andresková, J., Kubecová, M., Kukačková, M., Suchardová, L., & Zemanová, K. (2018). Rozvíjíme environmentální cítění dětí. Praha: Raabe.
Foti, P. (2020). The effects of music and creativity on child's development an innovative educational program. International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science, 3(1),01–09.
Leblová, E. (2012). Environmentální výchova v mateřské škole. Praha: Portál.
Lišková, M. (2012). Hudební činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Meier, D., & Sisk-Hilton, S. (2020). Nature education with young children. New york: Routledge.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, noty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka adekvátně prezentovala svou bakalářskou práci. Vedoucí práce se vyjádřila k teoretické části. Text je na standardní úrovni, nicméně místy text působí kompilativně. V rámci empirické části jsou nedostatky shledávány v grafickém znázornění shrnující tabulky. Pozitivně je hodnoceno doporučení pro praxi. Oponentka práce se negativně vyjadřuje k formální úpravě textu. Pozitivně hodnotí třetí kapitolu teoretické části. Aplikační část práce nemá jasně vydefinován cíl. Jednotlivé aktivity nejsou dostatečně rozpracovány. Nicméně, doporučení pro praxi přidává na kvalitě práce. Vedoucí práce položila dvě otázky. První otázka se orientovala na organizační formu realizovaných aktivit. Druhý dotaz se týkal formulování cíle. Oponentka práce položila dvě otázky. První otázka se zaměřovala na doporučení pro praxi. Druhý dotaz se týkal hlavních zjištění. Studentka odpověděla s dopomocí. Proběhla diskuze komise.