Bakalářská práce je aplikačního charakteru a jejím cílem je ukázat možnosti propojení hudební výchovy s dramatickou výchovou, ověřit jejich využitelnost v praxi. V teoretické části je popsána pohádka, charakteristika dramatické a hudební výchovy. Současné pojetí v předškolním vzdělávání, jejich vzájemné propojení a přínos pro rozvoj dítěte. V praktické části je představen projekt ve formě hudební pohádky. Dále je popsána jeho realizace a je uvedeno hodnocení, které v závěru vyústí v praktická doporučení pro praxi učitelů mateřských škol.
Anotace v angličtině
The character of this Bachelor Thesis is based on application proces. Its aims to show the possibilities of linking music education with drama education, verifying their usefulness in practice. The theoretical section describes a fairy tale, a characteristic of drama and music education. Current concepts in kindergarden, their interconnectivity and contribution to the development of the child. In the practical part, the project is presented in the form of a musical fairy tale. Furthermore, its implementation is described and an evaluation is given that will result in practical recommendations for the practice of kindergarten teachers in the end.
Klíčová slova
Hudební pohádka, hudební činnosti, hra v roli, pohádka
Klíčová slova v angličtině
Mucisal fairy tale, musical activities, role-playing, fairy tale
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je aplikačního charakteru a jejím cílem je ukázat možnosti propojení hudební výchovy s dramatickou výchovou, ověřit jejich využitelnost v praxi. V teoretické části je popsána pohádka, charakteristika dramatické a hudební výchovy. Současné pojetí v předškolním vzdělávání, jejich vzájemné propojení a přínos pro rozvoj dítěte. V praktické části je představen projekt ve formě hudební pohádky. Dále je popsána jeho realizace a je uvedeno hodnocení, které v závěru vyústí v praktická doporučení pro praxi učitelů mateřských škol.
Anotace v angličtině
The character of this Bachelor Thesis is based on application proces. Its aims to show the possibilities of linking music education with drama education, verifying their usefulness in practice. The theoretical section describes a fairy tale, a characteristic of drama and music education. Current concepts in kindergarden, their interconnectivity and contribution to the development of the child. In the practical part, the project is presented in the form of a musical fairy tale. Furthermore, its implementation is described and an evaluation is given that will result in practical recommendations for the practice of kindergarten teachers in the end.
Klíčová slova
Hudební pohádka, hudební činnosti, hra v roli, pohádka
Klíčová slova v angličtině
Mucisal fairy tale, musical activities, role-playing, fairy tale
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o hudebně-dramatické výchově v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na využití hudební pohádky v prostředí mateřské školy.
Příprava a zpracování hudební pohádky pro děti předškolního věku.
Realizace a ověření hudební pohádky s dětmi ve vybrané mateřské škole.
Evaluace hudební pohádky a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o hudebně-dramatické výchově v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na využití hudební pohádky v prostředí mateřské školy.
Příprava a zpracování hudební pohádky pro děti předškolního věku.
Realizace a ověření hudební pohádky s dětmi ve vybrané mateřské škole.
Evaluace hudební pohádky a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Fiedlerová, M., Rejchrtová, A., & Amirová, A. (2019). Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Kubecová, M., Pehelová, M., Slavíková, M., Růžičková, V., & Váňová, H. (2017). Rozvíjíme hudební dovednosti dětí. Praha: Raabe.
Machková, E. (2017). Dramatika, hra a tvořivost. Praha: Nakladatelství H & H.
McCuiston, J. (2015). Teaching Drama to Little Ones: 12 Ready-to-Go Lesson Plans for Kids Age 3-7. New York: Beat by Beat Press.
Water, M. van de, McAvoy, M., & Hunt, K. (2015). Drama and Education: Performance Methodologies for Teaching and Learning. New York: Routledge.
Seznam doporučené literatury
Fiedlerová, M., Rejchrtová, A., & Amirová, A. (2019). Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Kubecová, M., Pehelová, M., Slavíková, M., Růžičková, V., & Váňová, H. (2017). Rozvíjíme hudební dovednosti dětí. Praha: Raabe.
Machková, E. (2017). Dramatika, hra a tvořivost. Praha: Nakladatelství H & H.
McCuiston, J. (2015). Teaching Drama to Little Ones: 12 Ready-to-Go Lesson Plans for Kids Age 3-7. New York: Beat by Beat Press.
Water, M. van de, McAvoy, M., & Hunt, K. (2015). Drama and Education: Performance Methodologies for Teaching and Learning. New York: Routledge.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
noty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci teoreticko-aplikačního charakteru. Představila hlavní cíl práce a podrobně také projekt aplikovaný v mateřské škole. Studentka prezentovala evaluaci projektu. Studentka odpověděla otázky oponenta i vedoucího práce. Oponent ocenil volbu netradičního tématu tohoto typu práce.