Bakalářská práce má aplikační charakter a jejím cílem je vytvořit sadu aktivit využívající metodu Total Physical Response určenou k rozvoji anglické slovní zásoby u dětí předškolního věku. Práce zahrnuje teoretickou část týkající se metody Total Physical Response, anglického jazyka z hlediska raného osvojování v mateřské škole a popisu specifik dítěte předškolního věku. Praktická část obsahuje zpracovanou sadu aktivit, která byla aplikována ve vybrané mateřské škole s dětmi předškolního věku. Následuje evaluace sady aktivit a vypracované doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has an applied character and its aim is to create a set of activities using the Total Physical Response method designed to develop English vocabulary in preschool children. The thesis includes a theoretical part concerning the Total Physical Response method, English language in pre-primary education and a description of the specifics of the preschool child. The practical part includes a developed set of activities that was applied in a selected kindergarten with preschool children. This is followed by an evaluation of the set of activities and developed recommendations for kindergarten practice.
Klíčová slova
Osvojování cizího jazyka, tiché období, Total Physical Response
Klíčová slova v angličtině
Second language acquisition, silent period, Total Physical Response
Rozsah průvodní práce
52 s. (73 266 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má aplikační charakter a jejím cílem je vytvořit sadu aktivit využívající metodu Total Physical Response určenou k rozvoji anglické slovní zásoby u dětí předškolního věku. Práce zahrnuje teoretickou část týkající se metody Total Physical Response, anglického jazyka z hlediska raného osvojování v mateřské škole a popisu specifik dítěte předškolního věku. Praktická část obsahuje zpracovanou sadu aktivit, která byla aplikována ve vybrané mateřské škole s dětmi předškolního věku. Následuje evaluace sady aktivit a vypracované doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has an applied character and its aim is to create a set of activities using the Total Physical Response method designed to develop English vocabulary in preschool children. The thesis includes a theoretical part concerning the Total Physical Response method, English language in pre-primary education and a description of the specifics of the preschool child. The practical part includes a developed set of activities that was applied in a selected kindergarten with preschool children. This is followed by an evaluation of the set of activities and developed recommendations for kindergarten practice.
Klíčová slova
Osvojování cizího jazyka, tiché období, Total Physical Response
Klíčová slova v angličtině
Second language acquisition, silent period, Total Physical Response
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se výuky anglického jazyka v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na rozvoj anglické slovní zásoby dětí v mateřských školách.
Zpracování sady aktivit zaměřené na rozvoj anglické slovní zásoby pomocí metody Total Physical Response u dětí předškolního věku.
Realizace a ověření sady aktivit pro rozvoj anglické slovní zásoby dětí ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady aktivit, formulace závěrů a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se výuky anglického jazyka v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na rozvoj anglické slovní zásoby dětí v mateřských školách.
Zpracování sady aktivit zaměřené na rozvoj anglické slovní zásoby pomocí metody Total Physical Response u dětí předškolního věku.
Realizace a ověření sady aktivit pro rozvoj anglické slovní zásoby dětí ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady aktivit, formulace závěrů a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Burns, A., & Richards, J. C. (2018). The Cambridge guide to learning English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press.
Choděra, R. (2013). Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Academia.
Padial-Ruz, R., García-Molina, R., González-Valero, G., & Luis Ubago-Jiménez, J. (2022). Physical activity and movement integrated into the second language teaching from an early age: a systematic review. Retos: Nuevas Perspectivas De Educación Física, Deporte Y Recreación, (44), 876\textendash888.
Pokrivčáková, S. (2020). Introducing English to very young learners. Zlín: Tomas Bata University in Zlin. https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45961
Xie, R. (2021). The Effectiveness of Total Physical Response (TPR) on Teaching to Young Learners. Journal of Language Teaching and Research,12(2), 293\textendash303. http://dx.doi.org/10.17507/jltr.1202.11
Seznam doporučené literatury
Burns, A., & Richards, J. C. (2018). The Cambridge guide to learning English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press.
Choděra, R. (2013). Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Academia.
Padial-Ruz, R., García-Molina, R., González-Valero, G., & Luis Ubago-Jiménez, J. (2022). Physical activity and movement integrated into the second language teaching from an early age: a systematic review. Retos: Nuevas Perspectivas De Educación Física, Deporte Y Recreación, (44), 876\textendash888.
Pokrivčáková, S. (2020). Introducing English to very young learners. Zlín: Tomas Bata University in Zlin. https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45961
Xie, R. (2021). The Effectiveness of Total Physical Response (TPR) on Teaching to Young Learners. Journal of Language Teaching and Research,12(2), 293\textendash303. http://dx.doi.org/10.17507/jltr.1202.11
Přílohy volně vložené
ilustrace
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci adekvátně. Vedoucí práce se vyjádřil k teoretické části práce, která vykazuje určité limity po obsahové i formální stránce. Oponentka práce se vyjádřila k nedostatkům teoretické části, a to zejména absentující kapitole týkající se principů osvojování si slovní zásoby. Toto nedostatečné rozpracování tématu se projevilo i v empirické části. Vedoucí práce položil dvě otázky. První otázka se týkala využívání různých metod při aktivitách. Druhý dotaz se zaměřoval na využití českých vokativů v anglických promluvách. Oponentka položila čtyři otázky. První se orientovala na teoriích, na kterých je založena metoda TPR. Druhý dotaz se týkal zpětného hodnocení aktivit. Třetí otázka se týkala retence slovní zásoby. Čtvrtá otázka se zaměřovala na efektivitu celého projektu. Studentka odpověděla s dopomocí. Proběhla diskuze komise.