Bakalářská práce se zabývá spoluprací soukromé mateřské školy a logopeda. Teoretická část pojednává o soukromých mateřských školách v systému českého školství a zajištění logopedické péče v České republice. Dále je zaměřena na spolupráci mateřské školy jako instituce s odbornými pracovníky. Praktická část práce interpretuje získaná data kvantitativně orientovaného výzkumu, ve kterém byl pomocí dotazníkového šetření zjišťován pohled učitelů soukromých mateřských škol na spolupráci soukromých mateřských škol a logopeda. Na základě získaných dat byly poté zpracovány výsledky výzkumu. Jejich vyhodnocení poukazuje na to, že spolupráce soukromé mateřské školy a logopeda se liší oproti státní mateřské škole. Následně bylo navrženo doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with collaboration between a private kindergarten and a speech therapist. The theoretical part deals with private kindergartens in the Czech education system and the providing of speech-therapy care in the Czech Republic. It is also aimed at cooperation of the kindergarten as an institution with professional staff. The practical part of the thesis interprets the obtained data of quantitatively oriented research. There was studied the view of private kindergarten teachers on collaboration between private kindergartens and speech therapist in the research. Based on the obtained data, the research results were then processed.. Their evaluation points out that collaboration between a private kindergarten and a speech therapist differs from a state kindergarten. A recommendation for the practice of kindergartens was subsequently proposed.
Klíčová slova
logopedická péče, soukromá mateřská škola, spolupráce
Klíčová slova v angličtině
speech therapy, private kindergarten, cooperation
Rozsah průvodní práce
66 s. (97 335 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá spoluprací soukromé mateřské školy a logopeda. Teoretická část pojednává o soukromých mateřských školách v systému českého školství a zajištění logopedické péče v České republice. Dále je zaměřena na spolupráci mateřské školy jako instituce s odbornými pracovníky. Praktická část práce interpretuje získaná data kvantitativně orientovaného výzkumu, ve kterém byl pomocí dotazníkového šetření zjišťován pohled učitelů soukromých mateřských škol na spolupráci soukromých mateřských škol a logopeda. Na základě získaných dat byly poté zpracovány výsledky výzkumu. Jejich vyhodnocení poukazuje na to, že spolupráce soukromé mateřské školy a logopeda se liší oproti státní mateřské škole. Následně bylo navrženo doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with collaboration between a private kindergarten and a speech therapist. The theoretical part deals with private kindergartens in the Czech education system and the providing of speech-therapy care in the Czech Republic. It is also aimed at cooperation of the kindergarten as an institution with professional staff. The practical part of the thesis interprets the obtained data of quantitatively oriented research. There was studied the view of private kindergarten teachers on collaboration between private kindergartens and speech therapist in the research. Based on the obtained data, the research results were then processed.. Their evaluation points out that collaboration between a private kindergarten and a speech therapist differs from a state kindergarten. A recommendation for the practice of kindergartens was subsequently proposed.
Klíčová slova
logopedická péče, soukromá mateřská škola, spolupráce
Klíčová slova v angličtině
speech therapy, private kindergarten, cooperation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se logopedické péče v prostředí mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na rozdílnost spolupráce soukromé a veřejné mateřské školy s logopedy.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného cíle a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku pro učitele soukromých mateřských škol.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a formulace závěrů výzkumu.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se logopedické péče v prostředí mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na rozdílnost spolupráce soukromé a veřejné mateřské školy s logopedy.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného cíle a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku pro učitele soukromých mateřských škol.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a formulace závěrů výzkumu.
Seznam doporučené literatury
Opravilová, E. (2016). Předškolní pedagogika. Praha: Grada.
Paul, R., & Norbury, C. (2012). Language disorders from infancy through adolescence: listening, speaking, reading, writing, and communicating. St. Louis: Elsevier.
Pemová, T., & Ptáček, R. (2013). Soukromá a firemní školka od A do Z: jak založit a provozovat soukromé nebo firemní zařízení předškolní výchovy. Praha: Grada.
Průcha, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.
Vašíková, J., & Žáková, I. (2018). Význam primární logopedické prevence v rozvoji řečových a jazykových schopností dětí předškolního věku. Zlín: Univerzita Tomáše Bati.
Seznam doporučené literatury
Opravilová, E. (2016). Předškolní pedagogika. Praha: Grada.
Paul, R., & Norbury, C. (2012). Language disorders from infancy through adolescence: listening, speaking, reading, writing, and communicating. St. Louis: Elsevier.
Pemová, T., & Ptáček, R. (2013). Soukromá a firemní školka od A do Z: jak založit a provozovat soukromé nebo firemní zařízení předškolní výchovy. Praha: Grada.
Průcha, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.
Vašíková, J., & Žáková, I. (2018). Význam primární logopedické prevence v rozvoji řečových a jazykových schopností dětí předškolního věku. Zlín: Univerzita Tomáše Bati.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila adekvátně svou bakalářskou práci. Vedoucí práce se vyjádřila k adekvátně zpracované teoretické i praktické části. Limity se nachází zejména ve formulaci cílů a spíše deskriptivního charakteru interpretaci dat. Oponentka práce hodnotila teoretickou část. V teoretické části je stanoven cíl, který není ale naplněn. V rámci empirické části byl stanoven hlavní výzkumný cíl, který ale opět nebyl vhodně naplněn. Limity shledává v konstrukci dotazníků. Vedoucí práce položila dvě otázky. První dotaz se týkal pojmu logopedická péče. Druhá otázka se orientovala na faktory plynoucí z výzkumného šetření, které ovlivnily povědomí učitelek o logopedické péči. Oponentka práce položila dvě otázky. První otázka se týkala objasnění získaných dat. Druhá otázka se zaměřovala na hlubší interpretaci výzkumných zjištění. Studentka odpověděla s menšími nedostatky. Proběhla diskuze komise. Dr. Vašíková se dotazovala na náplň práce logopedického preventisty. Studentka odpověděla samostatně. Doc. Plevová vznesla dotaz na počet dětí vyžadující logopedickou péči. Studentka odpověděla s menší dopomocí.