- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Limity využití AI v práci CGI Generalisty
2. Praktická část: Významná triková spolupráce na magisterském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV), nebo VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 5 minut, nebo samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie v minimální délce 4 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba. viz Zásady pro vypracování
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Limits of using AI in the work of CGI Generalists 2. Practical part: Audiovisual work including visual effects
Název dle studenta
Možnosti použití AI v práci CGI Generalisty
Název dle studenta v angličtině
Possibilities of Using AI in the Work of CGI Generalists
Ve své Diplomové práci se snažím najít možnosti, a limity, které pro CGI Generalistu vyplývají z použítí nástrojů umělé inteligence. V praktické části nahlížím na problematiku optikou času, který je potřeba k vykonání jednotlivých úkonů.
Anotace v angličtině
In my Master's thesis, I try to find the possibilities and limits that result from the use of artificial intelligence tools for the CGI Generalist. In the practical part, I look at the issue through the lens of the time needed for individual actions.
Ve své Diplomové práci se snažím najít možnosti, a limity, které pro CGI Generalistu vyplývají z použítí nástrojů umělé inteligence. V praktické části nahlížím na problematiku optikou času, který je potřeba k vykonání jednotlivých úkonů.
Anotace v angličtině
In my Master's thesis, I try to find the possibilities and limits that result from the use of artificial intelligence tools for the CGI Generalist. In the practical part, I look at the issue through the lens of the time needed for individual actions.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na magisterském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 5 minut.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie v minimální délce 4 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na magisterském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 5 minut.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie v minimální délce 4 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
RICHARD E., Williams. The Animators Survival Kit. ISBN 9780571238347.
BIRN, Jeremy. Digital Lighting and Rendering. 2. New Riders PTG. ISBN 9780571238347.
YOT, Richard. Light for Visual Artists: Understanding & Using Light in Art & Design. Laurence King Publishing; Reprint edition. ISBN 185669660X.
GRAGE, Pierre. Inside VFX: An Insider's View Into The Visual Effects And Film Business. 2. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2014. ISBN 1503349241.
Seznam doporučené literatury
RICHARD E., Williams. The Animators Survival Kit. ISBN 9780571238347.
BIRN, Jeremy. Digital Lighting and Rendering. 2. New Riders PTG. ISBN 9780571238347.
YOT, Richard. Light for Visual Artists: Understanding & Using Light in Art & Design. Laurence King Publishing; Reprint edition. ISBN 185669660X.
GRAGE, Pierre. Inside VFX: An Insider's View Into The Visual Effects And Film Business. 2. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2014. ISBN 1503349241.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
17:27 - doc. Nemeškal zahajuje obhajobu.
TEORETICKÁ BAKALÁŘSKÁ PRÁCE
Diplomat Martin Suida zahajuje svou obhajobu teoretické části práce. Autor psal o využití umělé inteligence pro vizuálního generalisty v rámci SGI tvorby. Ze začátku působil relativně nepřipraven. Popisoval jednotlivé dílčí fáze své práce. Na začátku však neodprezentoval své hlavní výzkumné otázky. Místo toho jen strukturálně představil jednotlivé pilíře diplomové práce. MgA. Marcel Legindi čte posudek vedoucího práce. MgA. Legindi hodnotí práci ve dvou rovinách - relativní: velmi dobrá práce (posun Martinových poznatků za doby magisterského studia). Výsledné hodnocení vedoucího práce je: C - dobře. Následně Martin Suida reaguje na hodnocení vedoucího práce a odpovídá na položené otázky. Studentova obhajoba je na průměrné, místy podprůměrné úrovni. Martin Suida zpětně hodnotí i rozsah své práce, který je ze strany vedoucího zbytečně rozsáhlý. Slovo si následně bere odborník z praxe Jaroslav Novotný, který obhajuje svůj oponentský posudek. Výsledný návrh hodnocení oponenta je F - nedostatečně. Student Martin Suida se pustil do obhajoby své práce. Jeho obhajoba se jeví jako pevná a srozumitelně podaná. Následně vzniká debata na téma autorství s využitím umělé inteligence. Debatu vede oponent s diplomatem. Martin Suida dále pokračuje v obhajobě dílčích částí práce. Místy ve však Martin Suida zasekává a neodpovídá "ideálním" způsobem. Působí zmateně. Následně dochází k obhajobě hlavních tezí práce a samotné "využitelnosti" práce. doc. Nemeškal zmiňuje, že v diplomové práci chybí metodická kapitola, což je zásadní problém takového práce. doc. Nemeškal argumentuje, že připomínka tohoto formátu zazněla už před cca. půl rokem na prezentacích vývoje diplomové práce. Doposud však nebyly připomínky zapracovány. Z obecného hlediska úroveň autorovy obhajoby upadá.
PRAKTICKÁ ČÁST BAKALÁŘSKÉ PRÁCE
Ve zbytku času se obhajoba přesouvá k prezentaci praktické části diplomové práce. Martin Suida pouští trailer ke svému souboru práce. Následně čte posudek vedoucího práce MgA. Legindi, který hodnotí práci jako C - dobře. Posudek oponenta čte dr. Krcha, ten hodnotí práci jako B - velmi dobře.
Závěr: Komise přičetla vyšší váhu praktické části práce k celkovému hodnocení.