- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Alternativní přístupy při tvorbě digitálního matte paintingu
2. Praktická část: VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 5 minut.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Alternative approaches in the creation of digital matte painting 2. Practical part: An independent audiovisual work based on the use of VFX in a length appropriate to the subject a demanding technologies in a minimum duration of 4 minutes. The variant must be approved before by submitting it to the Production Committee of the Audiovisual Creation studio.
Název dle studenta
Alternativní přístupy při tvorbě digitálního matte paintingu
Název dle studenta v angličtině
Alternative Approaches in the Creation of Digital Matte Painting
Tato diplomová práce zkoumá využitelnost alternativních moderních technologií pro tvorbu digitálního matte paintigu: softwarů pro generování 3D terénů (World Creator) a umělé inteligence (DALL.E 2 a Midjourney). Tyto technologie jsou testovány v rámci případových studií na skutečných záběrech a následně srovnávány s tradiční technikou photobashingu: z hlediska časové náročnosti, efektivity a kvality.
Anotace v angličtině
This thesis examines the usability of alternative modern technologies for digital matte painting creation: softwares for generating 3D terrains (World Creator) and artificial intelligence (DALL.E 2 and Midjourney). These technologies are tested in case studies using real footage and subsequently compared with the traditional technique of photobashing in terms of time efficiency, effectiveness, and quality.
Digital matte painting, Photobashing, AI, World Creator, Artificial intelligence, Image generators, DALL.E 2, Midjourney, Matte painting, Matte painter
Rozsah průvodní práce
102 s. (139 213 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce zkoumá využitelnost alternativních moderních technologií pro tvorbu digitálního matte paintigu: softwarů pro generování 3D terénů (World Creator) a umělé inteligence (DALL.E 2 a Midjourney). Tyto technologie jsou testovány v rámci případových studií na skutečných záběrech a následně srovnávány s tradiční technikou photobashingu: z hlediska časové náročnosti, efektivity a kvality.
Anotace v angličtině
This thesis examines the usability of alternative modern technologies for digital matte painting creation: softwares for generating 3D terrains (World Creator) and artificial intelligence (DALL.E 2 and Midjourney). These technologies are tested in case studies using real footage and subsequently compared with the traditional technique of photobashing in terms of time efficiency, effectiveness, and quality.
Digital matte painting, Photobashing, AI, World Creator, Artificial intelligence, Image generators, DALL.E 2, Midjourney, Matte painting, Matte painter
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na magisterském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 5 minut.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie v minimální délce 4 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na magisterském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 5 minut.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie v minimální délce 4 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
MATTINGLY, David. The Digital Matte Painting Handbook. Indianapolis: Wiley Publishing, 2011. ISBN 978-1-118-07803-7.
FOUNDRY, 2021, The Future of VFX with Machine Learning and AI Automation, YouTube video, Dostupné z: https://youtu.be/HAl1tt9pwJY
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
16:02 - doc. Nemeškal zahajuje obhajobu.
TEORETICKÁ BAKALÁŘSKÁ PRÁCE
Studentka zahajuje svou rozpravu nad tématem své teoretické diplomové práce. Velice krátce uvedla své téma. Následně přebírá slovo ak. mal. Masník, jakožto vedoucí teoretické práce. Ten výsledný formát práce hodnotí pozitivně, výslednou práci hodnotí jako A - výborně. Veronika Bočková se posléze dostává ke zodpovězení doplňujících otázek. Obhajoba ze strany autorky je na kvalitní úrovni. Kontinuálně hovoří po takřka celou dobu prezentace. Oponentský posudek vypracoval prof. Labík, který výsledek taktéž hodnotí velice pozitivně. A - výborně. Studentka následně odpovídá na oponentské posudky položené prof. Labíkem.
PRAKTICKÁ ČÁST BAKALÁŘSKÉ PRÁCE
V druhém bloku studentka prezentuje svůj soubor závěrečných děl. Konkrétně: Ostrov svobody, Princezna zakletá v čase 2, Sportisimo, "Forgotten lands" a World Creator. Následně dochází k prezentaci audiovizuálního traileru, který shrnuje Veroničiny dovednosti. ak. mal. Masník čte posudek vedoucího praktické práce. Na základě součtu dílčích částí hodnocení, uděluje ak. mal. Masník hodnocení C - dobře. Veronika Bočková na položené otázky adekvátně odpovídá. Oponent práce byl pan akad. arch. Kočí, který práci hodnotí převážně pozitivně. Návrh známky: A - výborně.