- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Analýza performance capture technologie ve filmech Avatar a Avatar: The Way of Water
2. Praktická část: Významná triková spolupráce na magisterském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV), nebo VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 5 minut, nebo samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie v minimální délce 4 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba. viz Zásady pro vypracování
Hlavní téma v angličtině
1. Teoretical part: Analysis of Performance Capture Technology in Avatar and Avatar: The Way of Water
Název dle studenta
Analýza performance capture technologie ve filmech Avatar a Avatar: The Way of Water
Název dle studenta v angličtině
Analysis of Performance Capture Technology in Avatar and Avatar: The Way of Water
Diplomová práce se zaměřuje na filmy režiséra Jamese Camerona Avatar a Avatar: The Way of Water. Analyzuje je po stránce technologických inovací, kterých bylo dosaženo při realizaci filmů. Věnuje se vývoji a pokroku v oblasti performance capture technologií, které jsou vyvinuty studiem W?t? FX. V praktické části se text zabývá analýzou vybraných ukázek mimiky obličeje u CGI postav avatarů Neytiri a Jacka. Výzkumná část posuzuje komparační analýzou výrazné a jemné emoce, které jsou na CGI postavách vytvořeny softwary FACETS a APFS. Cílem práce je zjistit, zda použití FACETS a APFS systémů vede k viditelným rozdílům pohyblivostí svalů mimiky obličeje postav.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on two films Avatar and Avatar: The Way of Water directed by James Cameron. The aim is to analyse technological innovations achieved in the films. The thesis explores the development and progress in performance capture technologies developed by W?t? FX studio. In the practical part, selected facial expressions of CGI characters Neytiri and Jack are analysed. The research part evaluates a comparative analysis of the strong and subtle facial expressions of the characters. These expressions are created on CGI characters by FACETS and APFS software. The aim of the thesis is to determine whether the use of FACETS and APFS systems leads to visible differences in the mobility of facial muscles of the characters.
Klíčová slova
Avatar, Avatar: The Way of Water, film, James Cameron, film, performance capture, mimika obličeje, CGI, FACETS, APFS
Klíčová slova v angličtině
Avatar, Avatar: The Way of Water, movie, James Cameron, performance capture, facial expressions, CGI, FACETS, APFS
Rozsah průvodní práce
65 s. (83 854 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na filmy režiséra Jamese Camerona Avatar a Avatar: The Way of Water. Analyzuje je po stránce technologických inovací, kterých bylo dosaženo při realizaci filmů. Věnuje se vývoji a pokroku v oblasti performance capture technologií, které jsou vyvinuty studiem W?t? FX. V praktické části se text zabývá analýzou vybraných ukázek mimiky obličeje u CGI postav avatarů Neytiri a Jacka. Výzkumná část posuzuje komparační analýzou výrazné a jemné emoce, které jsou na CGI postavách vytvořeny softwary FACETS a APFS. Cílem práce je zjistit, zda použití FACETS a APFS systémů vede k viditelným rozdílům pohyblivostí svalů mimiky obličeje postav.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on two films Avatar and Avatar: The Way of Water directed by James Cameron. The aim is to analyse technological innovations achieved in the films. The thesis explores the development and progress in performance capture technologies developed by W?t? FX studio. In the practical part, selected facial expressions of CGI characters Neytiri and Jack are analysed. The research part evaluates a comparative analysis of the strong and subtle facial expressions of the characters. These expressions are created on CGI characters by FACETS and APFS software. The aim of the thesis is to determine whether the use of FACETS and APFS systems leads to visible differences in the mobility of facial muscles of the characters.
Klíčová slova
Avatar, Avatar: The Way of Water, film, James Cameron, film, performance capture, mimika obličeje, CGI, FACETS, APFS
Klíčová slova v angličtině
Avatar, Avatar: The Way of Water, movie, James Cameron, performance capture, facial expressions, CGI, FACETS, APFS
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na magisterském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 5 minut.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie v minimální délce 4 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na magisterském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 5 minut.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie v minimální délce 4 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
DINUR, Eran.Filmmaker's Guide to Visual Effects. USA: Taylor Francis, 2017. ISBN 1138956228.
JONES, Stewart.Digital Creature Rigging: Wings, Tails Tentacles for Animation VFX. CRC Press, 2019. ISBN 9780203711491.
KERLOW, Isaac Victor.Mistrovství 3D animace. Brno: Computer Press, 2011. Mistrovství. ISBN 978-80-251-2717-9.
Creating the World of Harry Potter: Part 3: Creatures [film]. Režie Richard BREHM, In: USA, 2010. Délka 63 min.
Seznam doporučené literatury
DINUR, Eran.Filmmaker's Guide to Visual Effects. USA: Taylor Francis, 2017. ISBN 1138956228.
JONES, Stewart.Digital Creature Rigging: Wings, Tails Tentacles for Animation VFX. CRC Press, 2019. ISBN 9780203711491.
KERLOW, Isaac Victor.Mistrovství 3D animace. Brno: Computer Press, 2011. Mistrovství. ISBN 978-80-251-2717-9.
Creating the World of Harry Potter: Part 3: Creatures [film]. Režie Richard BREHM, In: USA, 2010. Délka 63 min.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
16:43 - doc. Nemeškal zahajuje obhajobu.
TEORETICKÁ BAKALÁŘSKÁ PRÁCE
Eliška Divišková začala stručně představovat téma své teoretické diplomové práce pod názvem: Analýza performance capture technologie ve filmech Avatar 1 + 2. Na začátek popisuje hlavní výzkumné otázky, které si ve své práci stanovila. Na studentce lze vidět mírná nervozita. Pozvolně se přechází ke čtení posudku vedoucího práce ak. mal. Masníka. Ten hodnotí práci jako C - dobře Oponentský posudek čte MgA. Legindi. Oponent hodnotí práci jako A - výborně. Následně Eliška Divišková odpovídá na otázky ze strany vedoucího práce a oponenta. MgA. Legindi komentuje, že téma, které si autorka zvolila je velice komplexní.
PRAKTICKÁ ČÁST BAKALÁŘSKÉ PRÁCE
Studentka následně plynule přechází do druhé části rozpravy nad praktickou části diplomové práce, kterou v krátkosti uvádí. Jedná se autorský film s názvem Soulmates, který Eliška zpracovávala. Dochází k následné projekci díla. Vedoucí praktické části ak mal. Masník čte svůj posudek. Ten hodnotí práci jako průměrnou. C - dobře. Milan Ondruch čte oponentský posudek k práci. Výsledná známka oponenta práce je: B - velmi dobře. Eliška Divišková reaguje na dotazy a otázky zodpovídá.