- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Filmová hudba Hanse Zimmera ve filmech Christophera Nolana
2. Praktická část: Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, nebo zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, nebo rozhlasový feature - umělecký rozhlasový dokument (osoba, událost) v délce 20 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba. viz Zásady pro vypracování
Hlavní téma v angličtině
Film Music by Hans Zimmer in Movies of Christopher Nolan
Název dle studenta
Filmová hudba Hanse Zimmera ve filmech Christophera Nolana
Název dle studenta v angličtině
Film Music Composed by Hans Zimmer for the Films of Christopher Nolan
Tato diplomová práce se zabývá prací Hanse Zimmera pro Christophera Nolana. Rozeberu jejich kreativní spolupráci a přiblížím čtenáři jejich tvůrčí proces. V praktické části analyzuji hudební soundtrack dvou ikonických filmů, které vznikly v rámci této spolupráce.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines the work of Hans Zimmer for Christopher Nolan. I will analyze their creative collaboration and provide readers with insights into their artistic process. In the practical part, I will analyze the musical soundtracks of two iconic films that emerged from this collaboration.
Klíčová slova
filmová hudba, Hans Zimmer, Christopher Nolan, Batman, Inception
Klíčová slova v angličtině
film music, Hans Zimmer, Christopher Nolan, Batman, Inception
Rozsah průvodní práce
44 s. (63 452 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá prací Hanse Zimmera pro Christophera Nolana. Rozeberu jejich kreativní spolupráci a přiblížím čtenáři jejich tvůrčí proces. V praktické části analyzuji hudební soundtrack dvou ikonických filmů, které vznikly v rámci této spolupráce.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines the work of Hans Zimmer for Christopher Nolan. I will analyze their creative collaboration and provide readers with insights into their artistic process. In the practical part, I will analyze the musical soundtracks of two iconic films that emerged from this collaboration.
Klíčová slova
filmová hudba, Hans Zimmer, Christopher Nolan, Batman, Inception
Klíčová slova v angličtině
film music, Hans Zimmer, Christopher Nolan, Batman, Inception
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Rozhlasový feature - umělecký rozhlasový dokument (osoba, událost) v délce 20 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
Zvuk jako výrazový prostředek v žánrech drama, komedie a horor
2. Praktická část:
Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Rozhlasový feature - umělecký rozhlasový dokument (osoba, událost) v délce 20 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
Zvuk jako výrazový prostředek v žánrech drama, komedie a horor
2. Praktická část:
Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Seznam doporučené literatury
COOKE, Mervin. History of film music. USA: Cambridge University Press, 2008. ISBN 9780521010481.
BURT, George. The Art of Film Music. USA: Northeastern University Press, 1995. ISBN 1555532705.
THORNE, Kip. The Science of Interstellar. USA: W. W. Norton & Company, 1995. ISBN 9780393351378.
DAVIS, Richard. Complete Guide to Film Scoring: The Art and Business of Writing Music for Movies and TV. USA: Berklee Press, 2014. ISBN 0876391099.
Seznam doporučené literatury
COOKE, Mervin. History of film music. USA: Cambridge University Press, 2008. ISBN 9780521010481.
BURT, George. The Art of Film Music. USA: Northeastern University Press, 1995. ISBN 1555532705.
THORNE, Kip. The Science of Interstellar. USA: W. W. Norton & Company, 1995. ISBN 9780393351378.
DAVIS, Richard. Complete Guide to Film Scoring: The Art and Business of Writing Music for Movies and TV. USA: Berklee Press, 2014. ISBN 0876391099.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Profesor Grečnár ve 13:35 seznámí studenta s průběhem obhajoby a pokládá mu otázku, zda je seznámen s obsahem posudků – student hlasitě potvrzuje a volně přechází ke své teoretické práci. Představí členům komise obsah práce a své závěry – následně začne odpovídat na otázky vedoucího a oponenta práce. MgA. Hruda začne protiargumentova studentovi, že podstata unikátnosti, kterou uvádí u Zimmera rozhodně není v jeho uváděných závěrech, protože se jedná o všeobecná pravidla na základě kterých se snaží tvořit každý autor filmové hudby. Následně diskutují s vedoucím práce a ten upřesňuje, že původním cílem měla být přímá konfrontace se Zimmerem, která se ovšem během roku nepodařila, proto je formát postaven převážně na výpovědích a dostupných zdrojích.
Student v 13:50 přechází tedy volně k prezentaci své praktické práce. Zahájí ji projekcí trajleru k filmu, na kterém pracoval. Komise se následně shoduje nad velmi nízkou kvalitou a vyzve studenta a celý jeho štáb k přepracování. Následně odprezentuje podstatné prvky své praktické práce a odpovídá na položené otázky vedoucího a oponenta práce, kteří následně definují jednotlivé slabiny celého filmu. Prof. Grečnár rozvádí problematiku a pohoršuje se nad úrovní obrazové a zvukové složky. MgA. Hruda poznamenává, že na technické kontrole v TV je například tento dokument neprůchozí – pokud nebudou ,,odstaveny,, všechny kontrolní prvky kvality obrazu a zvuku. Současně diskutují nad možností použití postsynchronu či komentáře a důvody, proč tak nebylo učiněno.
Po zodpovězení doplňujících otázek je obhajoba předsedou komise po vzájemné dohodě se studentem ukončena v 14:05