- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Komparace výrazových prostředků zvukové složky v animované a hrané tvorbě
2. Praktická část: Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, nebo zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, nebo rozhlasový feature - umělecký rozhlasový dokument (osoba, událost) v délce 20 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba. viz Zásady pro vypracování
Hlavní téma v angličtině
A Comparative Study of Various Expressive Means of the Sound Element in Animation and Live Action Movies
Název dle studenta
Komparace výrazových prostředků zvukové složky v animované a hrané tvorbě
Název dle studenta v angličtině
A Comparative Study of Various Expressive Means of the Sound Element in Animation and Live Action Movies
Tato diplomová práce se věnuje komparaci zvukové složky a jejích prvků v hraném a animovaném filmu na základě analýzy původních animovaných filmů studia Disney a jejich hraných adaptací jakožto Dumbo, 1941 (rež. B. Sharpsteen) a 2019 (rež. T. Burton), Kniha džunglí, 1967 (rež. W. Reitherman) a 2016 (rež. J. Favreau) a také Kráska a zvíře, 1991 (rež. G. Trousdale, K. Wise) a 2017 (rež. B. Condon). Navíc nahlíží do rozvoje a celkového významu zvuku v rámci produkce animované tvorby studia Walt Disney a do současného trendu hraných adaptací.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to the comparison of the sound component and its elements in live-action and animated films based on the analysis of both original animated Disney films and their live-action remakes such as Dumbo, 1941 (dir. B. Sharpsteen) and 2019 (dir. T. Burton), The Jungle Book, 1967 (dir. W. Reitherman) and 2016 (dir. J. Favreau) as well as Beauty and the Beast, 1991 (dir. G. Trousdale, K. Wise) and 2017 (dir. B. Condon). Moreover, it studies the development and the general role of sound in the film production of the Walt Disney studio in addition to the current trend of their live-action remakes.
Klíčová slova
Animovaný film, hraný film, zvuková dramaturgie, hraná adaptace, Walt Disney, zvuk ve filmu, Dumbo, Kniha džunglí, Kráska a zvíře.
Klíčová slova v angličtině
Animated film, live-action film, sound dramaturgy, remake, Walt Disney, film sound, Dumbo, The Jungle Book, Beauty and The Beast.
Rozsah průvodní práce
58 s. (99 505 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje komparaci zvukové složky a jejích prvků v hraném a animovaném filmu na základě analýzy původních animovaných filmů studia Disney a jejich hraných adaptací jakožto Dumbo, 1941 (rež. B. Sharpsteen) a 2019 (rež. T. Burton), Kniha džunglí, 1967 (rež. W. Reitherman) a 2016 (rež. J. Favreau) a také Kráska a zvíře, 1991 (rež. G. Trousdale, K. Wise) a 2017 (rež. B. Condon). Navíc nahlíží do rozvoje a celkového významu zvuku v rámci produkce animované tvorby studia Walt Disney a do současného trendu hraných adaptací.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to the comparison of the sound component and its elements in live-action and animated films based on the analysis of both original animated Disney films and their live-action remakes such as Dumbo, 1941 (dir. B. Sharpsteen) and 2019 (dir. T. Burton), The Jungle Book, 1967 (dir. W. Reitherman) and 2016 (dir. J. Favreau) as well as Beauty and the Beast, 1991 (dir. G. Trousdale, K. Wise) and 2017 (dir. B. Condon). Moreover, it studies the development and the general role of sound in the film production of the Walt Disney studio in addition to the current trend of their live-action remakes.
Klíčová slova
Animovaný film, hraný film, zvuková dramaturgie, hraná adaptace, Walt Disney, zvuk ve filmu, Dumbo, Kniha džunglí, Kráska a zvíře.
Klíčová slova v angličtině
Animated film, live-action film, sound dramaturgy, remake, Walt Disney, film sound, Dumbo, The Jungle Book, Beauty and The Beast.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Rozhlasový feature - umělecký rozhlasový dokument (osoba, událost) v délce 20 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
Zvuk jako výrazový prostředek v žánrech drama, komedie a horor
2. Praktická část:
Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Rozhlasový feature - umělecký rozhlasový dokument (osoba, událost) v délce 20 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
Zvuk jako výrazový prostředek v žánrech drama, komedie a horor
2. Praktická část:
Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Seznam doporučené literatury
BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 3., upr. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace. 2. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-253-4.
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, Katedra animované tvorby, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
SYROVÝ, Václav a Milan GUŠTAR. Malý slovník základních pojmů z hudební akustiky a hudební elektroniky. 3. vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze (Nakladatelství AMU), 2016. ISBN 978-80-7331-383-8.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. Praha: AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-091-2.
KLUSÁKOVÁ, Veronika. Dějiny českého animovaného filmu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1497-X.
Seznam doporučené literatury
BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 3., upr. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace. 2. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-253-4.
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, Katedra animované tvorby, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
SYROVÝ, Václav a Milan GUŠTAR. Malý slovník základních pojmů z hudební akustiky a hudební elektroniky. 3. vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze (Nakladatelství AMU), 2016. ISBN 978-80-7331-383-8.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. Praha: AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-091-2.
KLUSÁKOVÁ, Veronika. Dějiny českého animovaného filmu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1497-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Profesor Grečnár v 11:34 seznámí studentku s průběhem obhajoby a pokládá ji otázku, zda je seznámena s obsahem posudků – studentka hlasitě potvrzuje a volně přechází ke své teoretické práci.
Studentka představuje členům komise obsah práce a své závěry. Volně přechází k odpovězení na otázky vedoucího a oponenta praktické práce. Oba shodně potvrzuji velmi dobrý přístup studentky a oceňují přínosnost práce. Na doplňující otázky ostatních členu komise odpovídá a upřesňuje některá svá tvrzení v práci ve vztahu ke své praktické práci.
Studentka po vyzvání přechází v 11:45 volně k prezentaci své praktické práce. Zahájí ji projekcí trajleru k filmu, na kterém pracovala. Komise se následně opět shoduje nad velmi nízkou kvalitou a vyzve studentku, aby volně přešla ke své praktické práci (souboru děl). Po zodpovězení otázek rozvádí oponent práce dále svůj důvod hodnocení. Studentka souhlasí a společně s vedoucím i ostatními členy komise vzájemně debatují nad estetikou a stylizací animovaného filmu.
Obhajoba je předsedou komise po vzájemné dohodě se studentkou ukončena v 11:55