- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Americká noc
2. Praktická část: Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, nebo kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, nebo projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním). viz Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce se zabývá vývojem tvorby americké noci v praxi. Využívá poznatků z rozhovoru s českým kameramanem a skrze analýzu filmů, které používaly tento způsob natáčení, zkoumá proces vývoje a postprodukce. Zaměřuje se na filmy, které vyžadovaly vlastní inovativní metody natáčení americké noci a na vlastním příkladu vytváří americkou noc v postprodukci pomocí masek a nástroje, který pracuje s 3D mapováním obrazu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the Day for Night progress in practice. It uses findings from an interview with a Czech cinematographer and, through the analysis of films that used this method of filming, examines the process of development and post-production. It focuses on films that required its own innovative methods of shooting Day for Night and, on its own example, creates Day for Night in post-production using masks and a tool that works with 3D image mapping.
Day for Night, scene, lightning, post-production, exposure, color grading, filter, curves, LUT
Rozsah průvodní práce
82
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vývojem tvorby americké noci v praxi. Využívá poznatků z rozhovoru s českým kameramanem a skrze analýzu filmů, které používaly tento způsob natáčení, zkoumá proces vývoje a postprodukce. Zaměřuje se na filmy, které vyžadovaly vlastní inovativní metody natáčení americké noci a na vlastním příkladu vytváří americkou noc v postprodukci pomocí masek a nástroje, který pracuje s 3D mapováním obrazu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the Day for Night progress in practice. It uses findings from an interview with a Czech cinematographer and, through the analysis of films that used this method of filming, examines the process of development and post-production. It focuses on films that required its own innovative methods of shooting Day for Night and, on its own example, creates Day for Night in post-production using masks and a tool that works with 3D image mapping.
Day for Night, scene, lightning, post-production, exposure, color grading, filter, curves, LUT
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním). Předložit veškeré materiály, které sloužily pro vývoj a přípravu absolventského projektu (např. fotografie z obhlídek, kamerové zkoušky, technický scénář, explikace apod.) a doplnit je rozborem, resp. úvahou - srovnáním, jak by autor - kameraman postupoval při vytvoření díla, pokud by se projekt snímal černobíle nebo barevně. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním). Předložit veškeré materiály, které sloužily pro vývoj a přípravu absolventského projektu (např. fotografie z obhlídek, kamerové zkoušky, technický scénář, explikace apod.) a doplnit je rozborem, resp. úvahou - srovnáním, jak by autor - kameraman postupoval při vytvoření díla, pokud by se projekt snímal černobíle nebo barevně. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Seznam doporučené literatury
ALTON, John. Painting with Light. University of California Press, 2013. ISBN 978-0520275843.
DANCYGER, Ken. The Technique of Film and Video Editing: History, Theory, and Practice. Velká Británie: Taylor & Francis, 2018. ISBN 978-1138628403.
OYERO, Olusola, Lanre AMODU a Suleimanu USAINI. Film history and production techniques. Stirling-Horden Publishers, 2015. ISBN 978-978-032-484-1.
Seznam doporučené literatury
ALTON, John. Painting with Light. University of California Press, 2013. ISBN 978-0520275843.
DANCYGER, Ken. The Technique of Film and Video Editing: History, Theory, and Practice. Velká Británie: Taylor & Francis, 2018. ISBN 978-1138628403.
OYERO, Olusola, Lanre AMODU a Suleimanu USAINI. Film history and production techniques. Stirling-Horden Publishers, 2015. ISBN 978-978-032-484-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise doc. Janíková ve 13:55 vítá studenta u obhajob jeho absolventských prací. Sdělí mu strukturu obhajob, student spouští svou prezentaci a ujímá se slova.
Nejprve student stručně představuje téma a závěry své teoretické diplomové práce, Komise se seznamuje s posudky vedoucího práce M. Štěpánka, student reaguje na otázky z posudku. Komise se dále seznamuje s oponentským posudkem. Student má otázky i z tohoto posudku ve své prezentaci a připravenými formulacemi na ně reaguje a odpovídá na položené dotazy. Student vysvětluje a zasazuje odpovědi do kontextu práce.
Doc. Janíková posouvá průběh obhajob dále, přecházíme k praktické diplomové práci, kterou je Soubor děl. Student stručně představuje jednotlivá krátká videa (pro Ostravskou univerzitu a pro město Ostrava), sdílí svoji kameramanskou zkušenost a záměry při natáčení krátkých filmů, které se tematicky vztahují k Sametové revoluci. Součástí Souboru děl je i vícekamerové cvičení Rekonstrukce noci.
Následně je komise seznámena s posudkem vedoucího práce M. Štěpánka. Na otázky z posudku student reaguje a vysvětuje svoje volby a východiska. Poté komise čte posudek oponenta práce. Student je na otázky z posudku připraven a obhajuje své tvůrčí postupy.
Na závěr student pouští trailer - sestřih ukázekj ze všech děl, které Soubor tvoří.
Ve 14:30 končí předsedkyně komise doc. Janíková obhajobu a všichni se loučí.