- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Dramaturgické a technologické srovnání filmů Le Mans (1971) a Le Mans '66 (2019)
2. Praktická část: Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, nebo kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, nebo projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním). viz Zásady pro vypracování
Hlavní téma v angličtině
Dramaturgical and technological comparsion of Le Mans (1971) and Le Mans '66 (2019)
Název dle studenta
Dramaturgické a technologické srovnání filmů Le Mans (1971) a Le Mans '66 (2019)
Název dle studenta v angličtině
Dramaturgy and Technological Comparison between Le Mans (1971) and Le Mans '66 (2019)
Tato diplomová práce se zabývá obrazovou dramaturgií filmů Le Mans (1971)
a Le Mans '66 (2019), zkoumá dramaturgické a technologické zpracování obou filmů
a porovnává postupy a technologické možnosti s přesahem. Cílem práce je zjistit, jak
autoři pracovali s dramaturgií, proč a jakých technologií využili a jak se vyvíjí snímání
automobilových obrazů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the motion picture dramaturgy of films Le Mans (1971) and
Le Mans '66 (2019), it examines dramaturgical a technological procesing of both films and
compares methods and technological possibilities with an overlap. The aim of this work is
to discover, how the authors worked with dramaturgy, why and what kind of technology
they have used and how the shooting style of automotive images is evolving.
dramaturgy, means of expression, visual aesthetics, technology, camera
shooting of automobiles
Rozsah průvodní práce
62
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá obrazovou dramaturgií filmů Le Mans (1971)
a Le Mans '66 (2019), zkoumá dramaturgické a technologické zpracování obou filmů
a porovnává postupy a technologické možnosti s přesahem. Cílem práce je zjistit, jak
autoři pracovali s dramaturgií, proč a jakých technologií využili a jak se vyvíjí snímání
automobilových obrazů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the motion picture dramaturgy of films Le Mans (1971) and
Le Mans '66 (2019), it examines dramaturgical a technological procesing of both films and
compares methods and technological possibilities with an overlap. The aim of this work is
to discover, how the authors worked with dramaturgy, why and what kind of technology
they have used and how the shooting style of automotive images is evolving.
dramaturgy, means of expression, visual aesthetics, technology, camera
shooting of automobiles
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním). Předložit veškeré materiály, které sloužily pro vývoj a přípravu absolventského projektu (např. fotografie z obhlídek, kamerové zkoušky, technický scénář, explikace apod.) a doplnit je rozborem, resp. úvahou - srovnáním, jak by autor - kameraman postupoval při vytvoření díla, pokud by se projekt snímal černobíle nebo barevně. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním). Předložit veškeré materiály, které sloužily pro vývoj a přípravu absolventského projektu (např. fotografie z obhlídek, kamerové zkoušky, technický scénář, explikace apod.) a doplnit je rozborem, resp. úvahou - srovnáním, jak by autor - kameraman postupoval při vytvoření díla, pokud by se projekt snímal černobíle nebo barevně. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Seznam doporučené literatury
BIRÓ Yvette, Teorie filmové dramaturgie; Nakladatel: Československý filmový ústav; Rok vydání: 1974.
SELAKOVICH Dan, Killer Camera Rigs That You Can Build: How To Build Your Own Camera Cranes, Car Mounts, Stabilizers, Dollies, and More! ISBN: 978-0-240-81337-0.
LEWIS David, The Car and the Camera: The Detroit School of Automotive Photography ISBN: 0814326749.
Seznam doporučené literatury
BIRÓ Yvette, Teorie filmové dramaturgie; Nakladatel: Československý filmový ústav; Rok vydání: 1974.
SELAKOVICH Dan, Killer Camera Rigs That You Can Build: How To Build Your Own Camera Cranes, Car Mounts, Stabilizers, Dollies, and More! ISBN: 978-0-240-81337-0.
LEWIS David, The Car and the Camera: The Detroit School of Automotive Photography ISBN: 0814326749.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise doc. Janíková ve 14:30 vítá studenta u obhajob jeho absolventských prací. Sdělí mu strukturu obhajob, student spouští svou prezentaci a ujímá se slova.
Nejprve student stručně představuje téma a závěry své teoretické diplomové práce, Komise se seznamuje s posudky vedoucího práce M. Štěpánka, který oceňuje výběr tématu (srovnání z dramaturgického a technologického hlediska filmy Le Mans z roku 1971 a filmu Le Mans '66 z roku 2019).student reaguje na otázky z posudku. Komise se dále seznamuje s oponentským posudkem. Student má otázky i z tohoto posudku ve své prezentaci a připravenými formulacemi na ně reaguje a odpovídá na položené dotazy. Student vysvětluje a zasazuje odpovědi do kontextu práce. Komise diskutuje o technologii U-craine (snímací zaříení rychlé jízdy auta např.).
Doc. Janíková posouvá průběh obhajob dále, přecházíme k praktické diplomové práci, kterou je Soubor děl. Soubor je tvořen několika Fashion videi (propagační spot), dokumentárním filmem a vícekamerovým snímáním v hraném filmu Kančí.
Student stručně představuje jednotlivá krátká videa a komise se seznamuje s oběma posudky. Na otázky z posudků odpovídá po dočtení obou posudků najednou a postupuje projekt po projektu. Student je na otázky z posudků velmi dobře připraven a obhajuje své tvůrčí postupy. Nejprve se věnuje otázkám zposudků, které se týkají hraného filmu Kančí, pokračuje odpověďmi na otázky z posudků ohledně dokumentárního filmu Resilient (handicapovaný sportovec surfař, natáčení ve Francii),
Na závěr student pouští trailer - sestřih ukázek ze všech děl, které Soubor tvoří.
V 15:00 končí předsedkyně komise doc. Janíková obhajobu a všichni se loučí.