Diplomová práce se zabývá tématem Fenoménem sériového vraha na příkladu příběhu Jeffreyho Dahmera. Ústředním seriálem pro rozbor je Monstrum: Příběh Jeffreho Dahmera. Hlavní cíl je popsat, proč diváka fascinuje sériový vrah na obrazovkách a jak s ním tvůrci pracují. Práce je postavena na rozborů seriálu, filmu a dokumentu a sběru dat z internetových a mediálních zdrojů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with The phenomenon of a serial killer using the example of Jeffrey Dahmer's story. The central series for analysis is "Monster: The Jeffrey Dahmer Story." The main goal is to describe why viewers are fascinated by serial killers on screens and how creators work with them. The thesis is based on the analysis of the series, film, and documentary, as well as the collection of data from internet and media sources.
Jeffrey Dahmer, Dahmer, a serial killer, murders, serial, Netflix
Rozsah průvodní práce
44 s. (71 989 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem Fenoménem sériového vraha na příkladu příběhu Jeffreyho Dahmera. Ústředním seriálem pro rozbor je Monstrum: Příběh Jeffreho Dahmera. Hlavní cíl je popsat, proč diváka fascinuje sériový vrah na obrazovkách a jak s ním tvůrci pracují. Práce je postavena na rozborů seriálu, filmu a dokumentu a sběru dat z internetových a mediálních zdrojů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with The phenomenon of a serial killer using the example of Jeffrey Dahmer's story. The central series for analysis is "Monster: The Jeffrey Dahmer Story." The main goal is to describe why viewers are fascinated by serial killers on screens and how creators work with them. The thesis is based on the analysis of the series, film, and documentary, as well as the collection of data from internet and media sources.
Jeffrey Dahmer, Dahmer, a serial killer, murders, serial, Netflix
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část: Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
2. Praktická část: Přípustné varianty praktické části: 1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 3) Převod zadaného literárního scénáře celovečerního hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1 a 2): a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3). c) Anotace (var. 1, 2, 3). d) Technický scénář (var. 1). e) Štábová listina (var. 1, 2, 3). f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2). g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1). h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2). i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): - Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 4 normostrany, - dialogovou listinu, - synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, - distribuční záměr, - technický scénář, - rozpočet filmu a finanční plán, - štábovou listinu, - natáčecí plán, - denní dispozice a zprávy, - seznam uzavřených smluv, - vyúčtování filmu, - ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3): - Technický scénář, - produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 5 normostran), - scénosled, - složky technického scénáře, - technické listy, - harmonogram projektu, - natáčecí plán, - plán postprodukce, - rozpočet, - finanční plán. Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte: 1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy 2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. 3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně"
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část: Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
2. Praktická část: Přípustné varianty praktické části: 1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 3) Převod zadaného literárního scénáře celovečerního hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1 a 2): a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3). c) Anotace (var. 1, 2, 3). d) Technický scénář (var. 1). e) Štábová listina (var. 1, 2, 3). f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2). g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1). h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2). i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): - Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 4 normostrany, - dialogovou listinu, - synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, - distribuční záměr, - technický scénář, - rozpočet filmu a finanční plán, - štábovou listinu, - natáčecí plán, - denní dispozice a zprávy, - seznam uzavřených smluv, - vyúčtování filmu, - ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3): - Technický scénář, - produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 5 normostran), - scénosled, - složky technického scénáře, - technické listy, - harmonogram projektu, - natáčecí plán, - plán postprodukce, - rozpočet, - finanční plán. Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte: 1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy 2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. 3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně"
Seznam doporučené literatury
J. Morton, Robert, Serial Murder: Multi-Disciplinary Perspectives for Investigators, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2011. 70 s. ISBN 1468096311
BORDWELL, David a THOMPSONOVÁ, Kristin.Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademia múzických umění, 2011. 639 s. ISBN 978- 80-7331-217-6
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros, 2004. Albatros Plus. ISBN 80-00-01410-6
GILES, David. Psychologie médií. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. 185 s. ISBN 978-80-247- 3921-2
Seznam doporučené literatury
J. Morton, Robert, Serial Murder: Multi-Disciplinary Perspectives for Investigators, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2011. 70 s. ISBN 1468096311
BORDWELL, David a THOMPSONOVÁ, Kristin.Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademia múzických umění, 2011. 639 s. ISBN 978- 80-7331-217-6
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros, 2004. Albatros Plus. ISBN 80-00-01410-6
GILES, David. Psychologie médií. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. 185 s. ISBN 978-80-247- 3921-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student ve 14:34 přistupuje k obhajobě diplomových prací. Zahajuje svou prezentaci teoretické diplomové práce s názvem Fenomén sériového vraha na příkladu Jeffreyho Dahmera. Student stručně představí téma a závěry své teoretické práce. Student pak přistupuje k odpovědím na otázky z obou posudků. Odpovědi má promyšlené.
Komise přistupuje k obhajobě diplomového krátkého hraného filmu Úkryt. Student má ve své prezentaci opět všechny dotazy z posudků a předem připravenými formulacemi reaguje na položené otázky. Komise akcentuje zásadní rozdíl mezi původním počtem plánovaných frekvencí střihu, kdy z původních 7 frekvencí došlo k navýšení na 22 frekvencí.
V 15:05 končí předseda komise prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD. zkoušku a komise se loučí se studentem.