Diplomová práce se věnuje reflexi vyobrazení nahoty ve filmu, a to konkrétně na příkladu dvou českých celovečerních hraných snímků Pražské orgie a Hranice lásky. Text se zaměřuje na vyprávění (témata, motivy a postavy) a stylové řešení daných snímků ve vztahu k tématu nahotě. Dílčí analýzy se zaměřují na komparaci zobrazování nahoty v úvodních scénách, midpointu a závěrečných scénách. Praktickou část tvoří rozhovory s režiséry analyzovaných filmů (Irena Pavlásková, Tomasz Wiński), které se zaměřují na téma nahoty v českých filmech z pohledů režiséra a režisérky a jejich práci s herci v intimních scénách.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the reflection of the depiction of nudity in film, specifically on the example of two Czech feature films, The Prague Orgy and Borders of Love. The text focuses on the narrative (themes, motifs and characters) and stylistic design of the films in relation to the theme of nudity. Sub-analyses focus on the comparison of the depiction of nudity in the opening scenes, the midpoint and the final scenes. The practical part consists of interviews with the directors of the analysed films (Irena Pavlásková, Tomasz Wiński), which focus on the theme of nudity in Czech films from the perspectives of the director and the director's work with actors in intimate scenes.
Klíčová slova
český film, nahota, intimita, Pražské orgie, Hranice lásky, Tomasz Wiński, Irena Pavlásková, koordinátor intimity
Klíčová slova v angličtině
Czech film, nudity, intimacy, The Prague Orgy, Borders of Love, Tomasz Wiński, Irena Pavlásková, intimacy coordinator
Rozsah průvodní práce
69 s. (84 749 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje reflexi vyobrazení nahoty ve filmu, a to konkrétně na příkladu dvou českých celovečerních hraných snímků Pražské orgie a Hranice lásky. Text se zaměřuje na vyprávění (témata, motivy a postavy) a stylové řešení daných snímků ve vztahu k tématu nahotě. Dílčí analýzy se zaměřují na komparaci zobrazování nahoty v úvodních scénách, midpointu a závěrečných scénách. Praktickou část tvoří rozhovory s režiséry analyzovaných filmů (Irena Pavlásková, Tomasz Wiński), které se zaměřují na téma nahoty v českých filmech z pohledů režiséra a režisérky a jejich práci s herci v intimních scénách.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the reflection of the depiction of nudity in film, specifically on the example of two Czech feature films, The Prague Orgy and Borders of Love. The text focuses on the narrative (themes, motifs and characters) and stylistic design of the films in relation to the theme of nudity. Sub-analyses focus on the comparison of the depiction of nudity in the opening scenes, the midpoint and the final scenes. The practical part consists of interviews with the directors of the analysed films (Irena Pavlásková, Tomasz Wiński), which focus on the theme of nudity in Czech films from the perspectives of the director and the director's work with actors in intimate scenes.
Klíčová slova
český film, nahota, intimita, Pražské orgie, Hranice lásky, Tomasz Wiński, Irena Pavlásková, koordinátor intimity
Klíčová slova v angličtině
Czech film, nudity, intimacy, The Prague Orgy, Borders of Love, Tomasz Wiński, Irena Pavlásková, intimacy coordinator
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část: Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
2. Praktická část: Přípustné varianty praktické části: 1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 3) Převod zadaného literárního scénáře celovečerního hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1 a 2): a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3). c) Anotace (var. 1, 2, 3). d) Technický scénář (var. 1). e) Štábová listina (var. 1, 2, 3). f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2). g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1). h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2). i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): - Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 4 normostrany, - dialogovou listinu, - synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, - distribuční záměr, - technický scénář, - rozpočet filmu a finanční plán, - štábovou listinu, - natáčecí plán, - denní dispozice a zprávy, - seznam uzavřených smluv, - vyúčtování filmu, - ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3): - Technický scénář, - produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 5 normostran), - scénosled, - složky technického scénáře, - technické listy, - harmonogram projektu, - natáčecí plán, - plán postprodukce, - rozpočet, - finanční plán. Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte: 1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy 2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. 3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně"
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část: Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
2. Praktická část: Přípustné varianty praktické části: 1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 3) Převod zadaného literárního scénáře celovečerního hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1 a 2): a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3). c) Anotace (var. 1, 2, 3). d) Technický scénář (var. 1). e) Štábová listina (var. 1, 2, 3). f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2). g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1). h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2). i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): - Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 4 normostrany, - dialogovou listinu, - synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, - distribuční záměr, - technický scénář, - rozpočet filmu a finanční plán, - štábovou listinu, - natáčecí plán, - denní dispozice a zprávy, - seznam uzavřených smluv, - vyúčtování filmu, - ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3): - Technický scénář, - produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 5 normostran), - scénosled, - složky technického scénáře, - technické listy, - harmonogram projektu, - natáčecí plán, - plán postprodukce, - rozpočet, - finanční plán. Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte: 1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy 2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. 3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně"
Seznam doporučené literatury
Rozhovory
Online a tištěné filmové magazíny (Cinepur, A2, Film a doba)
tiskové a PR materiály analyzovaných filmů
KNIŽNÍ PUBLIKACE:
BORDWELL, David a THOMPSONOVÁ, Kristin. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademia múzických umění, 2011. 639 s. ISBN 978- 80-7331-217-6.
GIDDENS, Anthony. Proměna intimity: Sexualita, láska a erotika v moderních společnostech. 1. vyd. Praha: Porál, s.r.o.: 2012. 216 s. ISBN 978-80-262-0175-5.
LEWIS, David. Tajná řeč těla. Praha: Victoria Publ. a East Publ., 1998. 229 s. ISBN 80- 85605-49-X.
BATEMAN, John A. a SCHMIDT, Karl-Heinrich, Multimodal Film Analysis: How Films Mean. Ilustrované vydání. United Kingdom: Routledge, 2012. 330 s. ISBN 978- 0415883511.
Seznam doporučené literatury
Rozhovory
Online a tištěné filmové magazíny (Cinepur, A2, Film a doba)
tiskové a PR materiály analyzovaných filmů
KNIŽNÍ PUBLIKACE:
BORDWELL, David a THOMPSONOVÁ, Kristin. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademia múzických umění, 2011. 639 s. ISBN 978- 80-7331-217-6.
GIDDENS, Anthony. Proměna intimity: Sexualita, láska a erotika v moderních společnostech. 1. vyd. Praha: Porál, s.r.o.: 2012. 216 s. ISBN 978-80-262-0175-5.
LEWIS, David. Tajná řeč těla. Praha: Victoria Publ. a East Publ., 1998. 229 s. ISBN 80- 85605-49-X.
BATEMAN, John A. a SCHMIDT, Karl-Heinrich, Multimodal Film Analysis: How Films Mean. Ilustrované vydání. United Kingdom: Routledge, 2012. 330 s. ISBN 978- 0415883511.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka ve 14:06 přistupuje k obhajobě diplomových prací. Zahajuje svou prezentaci teoretické diplomové práce s názvem Nahota ve filmu: Pražské orgie versus Hranice lásky. Studentka stručně představí téma a závěry své teoretické práce. Studentka pak přistupuje k odpovědím na otázky z obou posudků. Odpovědi má promyšlené.
Komise přistupuje k obhajobě diplomového filmu Marn, oblečená v nahotě. Studentka pouští trailer filmu. Studentka má ve své prezentaci opět všechny dotazy z posudků a předem připravenými formulacemi reaguje na položené otázky. Prezentuje opravený rozpočet a finanční plán projektu.
Vzhledem k uplynutí času – je 14:31 - končí předseda komise prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD. zkoušku a komise se loučí se studentkou.