- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Všechny možné Agnés V. a já: film jako hra s filmem
2. Praktická část: Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, nebo režie souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, nebo scénář v rozsahu nad 70 stran, nebo dva scénáře v rozsahu 20-30 stran. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Hlavní téma v angličtině
All Possible Agnés V. and me: a Film as a Play with Film
Název dle studenta
Všechny možné Agnés V. a já: film jako hra s filmem
Název dle studenta v angličtině
All Possible Agnés V. and Me: a Film as a Play with Film
Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat různorodé formální přístupy (realismus, stylizace, barva, kompozice a vnitřní rámování obrazu) k jednotlivým filmům režisérky Agnés Vardy a u každého z analyzovaných filmů určit princip hry, na němž je vystaven.
Pro analýzu jsem si zvolila pět filmů: Uncle Yanco (1967), Mistr Kung-fu! (1988), Jane Birkinová očima Agnés Vardové (1988), Všichni možní sběrači a já (2000), Agnesiny pláže (2008).
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to analyse diverse formal approaches (realism, stylization, colour, composition and internal framing of the image) in the individual films of director Agnés Varda and determine the underlying principle of play employed in each of the analysed films.
For the analysis, I have selected five films: Uncle Yanco (1967), Kung-Fu Master! (1988), Jane B. par Agnés V. (1988), The Gleaners and I (2000), The Beaches of Agnés (2008).
Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat různorodé formální přístupy (realismus, stylizace, barva, kompozice a vnitřní rámování obrazu) k jednotlivým filmům režisérky Agnés Vardy a u každého z analyzovaných filmů určit princip hry, na němž je vystaven.
Pro analýzu jsem si zvolila pět filmů: Uncle Yanco (1967), Mistr Kung-fu! (1988), Jane Birkinová očima Agnés Vardové (1988), Všichni možní sběrači a já (2000), Agnesiny pláže (2008).
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to analyse diverse formal approaches (realism, stylization, colour, composition and internal framing of the image) in the individual films of director Agnés Varda and determine the underlying principle of play employed in each of the analysed films.
For the analysis, I have selected five films: Uncle Yanco (1967), Kung-Fu Master! (1988), Jane B. par Agnés V. (1988), The Gleaners and I (2000), The Beaches of Agnés (2008).
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Režie souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Scénář v rozsahu nad 70 stran, nebo dva scénáře v rozsahu 20-30 stran. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Režie souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Scénář v rozsahu nad 70 stran, nebo dva scénáře v rozsahu 20-30 stran. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
DEROO, Rebecca J.. Agnès Varda between Film, Photography, and Art. USA: University of California Press, 2018, ISBN 978-0-520-27941-4.
KLINE, T. Jefferson. Agnès Varda: Interviews. USA: University Press of Mississippi, 2014, ISBN 978-1-4968-0249-1.
BÉNÉZET, Delphine. The Cinema of Agnès Varda: Resistance and Eclecticism. New York: Wallflower Press, 2014, ISBN 978-0-231-16975-2.
VINCENDEAU, Ginette; WHEATLEY, Catherine; HUTCHINSON, Pamela a kol. The Irrepressible Agnès Varda. The International Film magazine Sight & Sound. 2018, 28 (7), str. 28-40. Velká Británie: BFI (British Film Institute). ISSN 0037-4806.
BIRREN, Faber. Color Perception in Art. USA: Schiffer Pub Ltd, 1997, ISBN 9780887400643.
Seznam doporučené literatury
DEROO, Rebecca J.. Agnès Varda between Film, Photography, and Art. USA: University of California Press, 2018, ISBN 978-0-520-27941-4.
KLINE, T. Jefferson. Agnès Varda: Interviews. USA: University Press of Mississippi, 2014, ISBN 978-1-4968-0249-1.
BÉNÉZET, Delphine. The Cinema of Agnès Varda: Resistance and Eclecticism. New York: Wallflower Press, 2014, ISBN 978-0-231-16975-2.
VINCENDEAU, Ginette; WHEATLEY, Catherine; HUTCHINSON, Pamela a kol. The Irrepressible Agnès Varda. The International Film magazine Sight & Sound. 2018, 28 (7), str. 28-40. Velká Británie: BFI (British Film Institute). ISSN 0037-4806.
BIRREN, Faber. Color Perception in Art. USA: Schiffer Pub Ltd, 1997, ISBN 9780887400643.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v 9:00 přistupuje k obhajobě diplomových prací. Zahajuje svou prezentaci teoretické diplomové práce s názvem Všechny možné Agnés V. a já: film jako hra s filmem. Studentka stručně představí téma a závěry své teoretické práce, následně komise čte posudky vedoucího teoretické diplomové práce doc. Gogoly a oponentky Mgr. Kamily Šedivé Boháčkové. Studentka pak přistupuje k odpovědím na otázky z obou posudků. Odpovědi má promyšlené a předem zformulované.
Komise přistupuje k obhajobě diplomového filmu Marn, oblečená v nahotě. Komise čte oba posudky, jak vedoucího práce doc. Gogoly, tak oponentky Mgr. Veroniky Klusákové, Ph.D. Oponentka zmiňuje výstižný postřeh, zformulovaný jako "podpovrchové napětí" ve filmu. Studentka má ve své prezentaci opět všechny dotazy z posudků a předem připravenými formulacemi reaguje na položené otázky. Studentka dochází k interpretaci, že s ejdná o dvojportrét - "ta forma, kterou je film udělaný, to jsem já".
Na závěr obhajob pouští studentka trailer filmu.
Vzhledem k uplynutí času - je 9:30 - končí předsedkyně komise doc. Janíková zkoušku a komise se loučí se studentkou.