- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Úvodní titulkové sekvence a jejich řešení ve vybraných seriálech Amazon Original Series
2. Praktická část: Významná triková spolupráce na bakalářském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV), nebo VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 4 minuty, nebo samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie, v minimální délce 3 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Hlavní téma v angličtině
Opening Title Sequences and Their Realization in Selected Series from Amazon Original Series
Název dle studenta
Úvodní titulkové sekvence a jejich řešení ve vybraných seriálech Amazon Original Series
Název dle studenta v angličtině
Opening Title Sequences and Their Realization in Selected Series from Amazon Original Series
Práce se věnuje úvodním seriálovým titulkovým sekvencím. Zaměřuje se na jejich historický vývoj a funkce a zkoumá vybrané úvodní titulky k seriálům z originální tvorby Amazon Studios podle předem daných parametrů.
Anotace v angličtině
The work is focused on the opening sequences of series titles. Focusing on their historical development and features, it examines selected opening credits for Amazon Studios original series against predetermined parameters.
Klíčová slova
úvodní titulkové sekvence,seriály,úvodní titulky,Quality openers,Amazon Studios,Amazon Originals,originální tvorba
Práce se věnuje úvodním seriálovým titulkovým sekvencím. Zaměřuje se na jejich historický vývoj a funkce a zkoumá vybrané úvodní titulky k seriálům z originální tvorby Amazon Studios podle předem daných parametrů.
Anotace v angličtině
The work is focused on the opening sequences of series titles. Focusing on their historical development and features, it examines selected opening credits for Amazon Studios original series against predetermined parameters.
Klíčová slova
úvodní titulkové sekvence,seriály,úvodní titulky,Quality openers,Amazon Studios,Amazon Originals,originální tvorba
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na bakalářském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 4 minuty.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie, v minimální délce 3 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na bakalářském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 4 minuty.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie, v minimální délce 3 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
RICHARDSON, John, Claudia GORBMAN a Carol VERNALLIS. The Oxford Handbook of New Audiovisual Aesthetics. Reprint Edition. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 9780199733866.
BRAHA, Yael a Bill BYRNE. Creative Motion Graphic Titling: Titling with Motion Graphics for Film, Video, and the Web. New York: Routledge, 2013. ISBN 9781138452916.
DJONOV, Emilia a Sumin ZHAO, ed. Critical Multimodal Studies of Popular Discourse. New York: Routledge, 2013. ISBN 9780203104286.
PICARELLI, Enrica. Aspirational paratexts: the case of ‘quality openers’ in TV promotion [online]. Frames Cinema Journal, 2013. Dostupné z: http://framescinemajournal.com/article/aspirational-paratexts-the-case-of-quality-openers-in-tv-promotion-2/. Essay. University of St Andrews.
Art of the Title [online]. Toronto, 2007. Dostupné také z: https://www.artofthetitle.com/
Seznam doporučené literatury
RICHARDSON, John, Claudia GORBMAN a Carol VERNALLIS. The Oxford Handbook of New Audiovisual Aesthetics. Reprint Edition. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 9780199733866.
BRAHA, Yael a Bill BYRNE. Creative Motion Graphic Titling: Titling with Motion Graphics for Film, Video, and the Web. New York: Routledge, 2013. ISBN 9781138452916.
DJONOV, Emilia a Sumin ZHAO, ed. Critical Multimodal Studies of Popular Discourse. New York: Routledge, 2013. ISBN 9780203104286.
PICARELLI, Enrica. Aspirational paratexts: the case of ‘quality openers’ in TV promotion [online]. Frames Cinema Journal, 2013. Dostupné z: http://framescinemajournal.com/article/aspirational-paratexts-the-case-of-quality-openers-in-tv-promotion-2/. Essay. University of St Andrews.
Art of the Title [online]. Toronto, 2007. Dostupné také z: https://www.artofthetitle.com/
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
15:03 - doc. Nemeškal zahajuje obhajobu.
TEORETICKÁ BAKALÁŘSKÁ PRÁCE
Štěpánka začíná pozvolnou prezentací výklad k teoretické bakalářské práce. doc. Nemeškal pokládá otázku:" Podle jakého klíče jste si nadefinovala vaše výzkumné otázky". Studentka srozumitelně odpovídá. Její prezentace je přehledná, Štěpánka působí vyrovnaně. V dalším kroku dochází k předčtení vedoucího práce dr. Ondruše a oponenta práce prof. Labíka. dr. Ondruš velice pozitivně hodnotí teoretickou bakalářskou práci (z pozice vedoucího). Následně dochází k předčtení doplňujících otázek ze strany vedoucího i oponenta práce. Na veškeré položené otázky Štěpánka Člupná adekvátně odpovídá. Návrh hodnocení práce je ze strany vedoucího následující: A - výborně. Ze strany oponenta je taktéž A - výborně.
PRAKTICKÁ BAKALÁŘSKÁ PRÁCE
Autorka prezentuje námět filmu followers, na kterém se podílela jako supervizorka VFX. Následně dochází ke spuštění tzv. Breakdownu ze snímku Followers i trailer samotný. Posléze komise čte zpracované posudky vedoucího a oponenta praktické práce. Autorka velice dobře odpovídá na položené otázky ze stran vedoucího a oponenta. Svou práci výborně obhájila.