Konkurence na náročných trzích velmi často způsobuje, že firma, která byla v minulosti úspěšná, musí po určité době své těžce vydobyté místo na trhu postoupit firmě jiné, úspěšnější. Bylo tomu tak dříve, je tomu tak i dnes a s největší pravděpodobností tomu tak bude i v budoucnu.
Z toho vyplývá, že vlastní řízení konkurenčního boje je pro vrcholový management dané firmy velmi složitou, náročnou i značně rizikovou činností vyžadující vysokou úroveň znalostí, značné zkušenosti a v mnohých případech, jak naznačuje praxe, i notnou dávku onoho ''příslovečného štěstí‘‘.
Anotace v angličtině
Because of the challanging competition on marketplaces it moustly happend, that a business company witch was in the past sucesfull has to concide after a period of time her hardcaptured marketposition to another more powerfull business company. It happend in the past, nowdays too and most likely we see the same in the future.
It means, that the own leadership of a competitioncontest is for the operationsmanager given company very tricky, difficult and partly risky activity. This awaits high level of knowlage, quite a few experiencens and as the practice show, in many cases to trust to luck.
Konkurence na náročných trzích velmi často způsobuje, že firma, která byla v minulosti úspěšná, musí po určité době své těžce vydobyté místo na trhu postoupit firmě jiné, úspěšnější. Bylo tomu tak dříve, je tomu tak i dnes a s největší pravděpodobností tomu tak bude i v budoucnu.
Z toho vyplývá, že vlastní řízení konkurenčního boje je pro vrcholový management dané firmy velmi složitou, náročnou i značně rizikovou činností vyžadující vysokou úroveň znalostí, značné zkušenosti a v mnohých případech, jak naznačuje praxe, i notnou dávku onoho ''příslovečného štěstí‘‘.
Anotace v angličtině
Because of the challanging competition on marketplaces it moustly happend, that a business company witch was in the past sucesfull has to concide after a period of time her hardcaptured marketposition to another more powerfull business company. It happend in the past, nowdays too and most likely we see the same in the future.
It means, that the own leadership of a competitioncontest is for the operationsmanager given company very tricky, difficult and partly risky activity. This awaits high level of knowlage, quite a few experiencens and as the practice show, in many cases to trust to luck.
Zpracujte literární poznatky zabývající se konkurenční schopností a cestovním ruchem.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav hotelu Jantár.
Vypracujte SWOT analýzu daného hotelového zařízení a porovnejte jej s konkurenčními hotelovými zařízeními.
Vytvořte návrh zvýšení konkurenční schopnosti hotelu Jantár.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární poznatky zabývající se konkurenční schopností a cestovním ruchem.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav hotelu Jantár.
Vypracujte SWOT analýzu daného hotelového zařízení a porovnejte jej s konkurenčními hotelovými zařízeními.
Vytvořte návrh zvýšení konkurenční schopnosti hotelu Jantár.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 2002. 124 s. ISBN 80-85943-41-7.
GÚČIK, Marian. Cestovný ruch. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2004. 114 s. ISBN 80-10-00520-7.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2000. 152 s. ISBN 80-7169-996-9.
HORNER, Susan, SWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Přeložil Ing. Jíří Rezek. Praha: Grada Publishing, 2003. 488 s. ISBN 80-247-0202-9.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1986. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 2002. 124 s. ISBN 80-85943-41-7.
GÚČIK, Marian. Cestovný ruch. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2004. 114 s. ISBN 80-10-00520-7.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2000. 152 s. ISBN 80-7169-996-9.
HORNER, Susan, SWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Přeložil Ing. Jíří Rezek. Praha: Grada Publishing, 2003. 488 s. ISBN 80-247-0202-9.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1986. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.