- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Interpretace tanečních scén ve filmových žánrech
2. Praktická část: Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Interpretation of Dance Scenes in Film Genres 2. Practical Part: The Editing of an Audiovisual Work (Created in Accordance with the FMC Production System) with the Minimal Length of 12 Minutes, the Output Technical Quality is Defined by the AAV Production Book.
Tato bakalářská práce zkoumá závěrečné taneční scény tanečních filmů ze tří filmových žánrů - dramat, komedií a romantických filmů. Každý tanec v závěrečné scéně představuje v narativní lince filmu určitý význam, jehož povaha se liší v návaznosti na žánr, ve kterém je vyprávěný. Je analyzováno devět závěrečných tanečních scén filmů, od každého žánru tři, u kterých je zkoumán jejich dramaturgický význam v rámci příběhu. Blíže jsou také sledovány jejich žánrové konvence a střihová skladba.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis examines final dance scenes in dance films of three genres - dramas, comedies and romantic films. Each final dance scene in the narrative storyline of the film has a certain meaning, the nature of which varies depending on the genre in which it is told. By this definition, I analyze nine final dance scenes in films, three from each genre, I examine their dramaturgical significance within the story and also take a closer look at their genre conventions and editing composition.
Klíčová slova
žánry, tanec, taneční film, taneční scéna, drama, komedie, romantický film
Klíčová slova v angličtině
genres, dance, dance film, dance scene, drama, comedy, romantic film
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce zkoumá závěrečné taneční scény tanečních filmů ze tří filmových žánrů - dramat, komedií a romantických filmů. Každý tanec v závěrečné scéně představuje v narativní lince filmu určitý význam, jehož povaha se liší v návaznosti na žánr, ve kterém je vyprávěný. Je analyzováno devět závěrečných tanečních scén filmů, od každého žánru tři, u kterých je zkoumán jejich dramaturgický význam v rámci příběhu. Blíže jsou také sledovány jejich žánrové konvence a střihová skladba.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis examines final dance scenes in dance films of three genres - dramas, comedies and romantic films. Each final dance scene in the narrative storyline of the film has a certain meaning, the nature of which varies depending on the genre in which it is told. By this definition, I analyze nine final dance scenes in films, three from each genre, I examine their dramaturgical significance within the story and also take a closer look at their genre conventions and editing composition.
Klíčová slova
žánry, tanec, taneční film, taneční scéna, drama, komedie, romantický film
Klíčová slova v angličtině
genres, dance, dance film, dance scene, drama, comedy, romantic film
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
MCKEE, Robert. Story: substance, structure, style and the principles of screenwriting. HarperCollins: Regan Books, 1997. ISBN 0060391685. BERGAN, Ronald. Film: [historie, žánry, světový film, režiséři od A do Z, 100 nejlepších filmů]. Praha: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-136-2. DVOŘÁČKOVÁ, Hana. 1. Teoretická část: Žánrová ikonografie v rámci střihové skladby 2. Praktická část. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2013, 37 s. (60 028 znaků). Dostupné také z: http://hdl.handle.net/10563/24841. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací, Ústav animace a audiovize. Vedoucí práce Labík, Ludovít. BRANNIGAN, Erin. Dancefilm: Choreography and the Moving Image. London: Oxford University Press, 2011. ISBN 9780195367232. MCPHERSON, Katrina. Making Video Dance: A Step-by-Step Guide to Creating Dance for the Screen. 2nd. Routledge, 2019. ISBN 978-1138699137. LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9. JAMES, David. Rock 'N' Film: Cinema's Dance With Popular Music. 1st. London: Oxford University Press, 2016. ISBN 0199387591. MITOMA, Judy. Envisioning Dance on Film and Video. 1st. Routlege, 2003. ISBN 0415941717.
Seznam doporučené literatury
MCKEE, Robert. Story: substance, structure, style and the principles of screenwriting. HarperCollins: Regan Books, 1997. ISBN 0060391685. BERGAN, Ronald. Film: [historie, žánry, světový film, režiséři od A do Z, 100 nejlepších filmů]. Praha: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-136-2. DVOŘÁČKOVÁ, Hana. 1. Teoretická část: Žánrová ikonografie v rámci střihové skladby 2. Praktická část. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2013, 37 s. (60 028 znaků). Dostupné také z: http://hdl.handle.net/10563/24841. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací, Ústav animace a audiovize. Vedoucí práce Labík, Ludovít. BRANNIGAN, Erin. Dancefilm: Choreography and the Moving Image. London: Oxford University Press, 2011. ISBN 9780195367232. MCPHERSON, Katrina. Making Video Dance: A Step-by-Step Guide to Creating Dance for the Screen. 2nd. Routledge, 2019. ISBN 978-1138699137. LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9. JAMES, David. Rock 'N' Film: Cinema's Dance With Popular Music. 1st. London: Oxford University Press, 2016. ISBN 0199387591. MITOMA, Judy. Envisioning Dance on Film and Video. 1st. Routlege, 2003. ISBN 0415941717.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
10:04 - doc. Nemeškal zahajuje obhajobu.
Danuše Hladíková začíná prezentovat svou teoretickou bakalářskou práci na téma:
Intepretace tanečních scén ve filmových žánrech.
Na začátku autorka představuje strukturu své prezentace. Dochází ke čtení posudků vedoucího práce dr. Krchy a oponentky práce MgA. Liščákové. Autoři posudků se shodli na identickém hodnocení: A - výborně. Autorka Danuše Hladíková dále odpovídá na položené otázky ze stran vedoucího a oponenta. Studentka představuje svou teorii na praktické části své bakalářské práce. Autorka působí sebevědomě.
V další části své obhajoby představuje autorka svou praktickou část bakalářské práce:
Film: Daleko od stromu
Danuše Hladíková v krátkosti představuje příběh filmu, na kterém se podílela jako střihačka. Následně pouští trailer ke snímku. Po prezentaci dochází k opětovnému čtení posudků od vedoucího práce doc. Nemeškala a oponenta práce dr. Polenského. doc. Nemeškal začíná konstruktivní kritikou k dílu. Ve výsledku však doc. Nemeškal hodnotí dílo jako spíše zdařilé i s vědomím, že mu byly známý ze střihové postprodukce. dr. Polenský se shoduje s posudkem vedoucího doc. Nemeškala. Z dramaturgického hlediska film čelí mnoha problémům. Z hlediska střihové skladby však autorka využila možností, kterými disponovala.