Tato bakalářská práce se zabývá časosběrným dokumentem a jeho režisérkou a scénáristkou Helenou Třeštíkovou. Konkrétněji poté produkční realizací časosběrného dokumentu René - vězeň svobody a filmu René.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with a time-lapse documentary and its director and scriptwriter Helena Třeštíková. More specifically, the production realization of the long-term observation documentary René - The Prisoner of Freedom and the film René.
Klíčová slova
časosběrný dokument, Helena Třeštíková, René, produkce
Klíčová slova v angličtině
long-term observation documentary, Helena Třeštíková, René, production
Rozsah průvodní práce
35
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá časosběrným dokumentem a jeho režisérkou a scénáristkou Helenou Třeštíkovou. Konkrétněji poté produkční realizací časosběrného dokumentu René - vězeň svobody a filmu René.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with a time-lapse documentary and its director and scriptwriter Helena Třeštíková. More specifically, the production realization of the long-term observation documentary René - The Prisoner of Freedom and the film René.
Klíčová slova
časosběrný dokument, Helena Třeštíková, René, produkce
Klíčová slova v angličtině
long-term observation documentary, Helena Třeštíková, René, production
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31-59 min) hraného filmu do technického scénáře (pojmenování obrazu-číslo, počet záběrů, délka, označení prostředí, určení doby děje, roční období, počasí apod.) Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1, 2):
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1, 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2).
c) Anotace (var. 1, 2).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2).
g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1).
h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2).
i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany,dialogovou listinu, synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, distribuční záměr, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3):
Rozbor technického scénáře, obsah-přehledné číslování stran celé práce, produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 3 normostran), scénosled, složky technického scénáře, technické listy (obsazení, podle motivů a prostředí, lokace), harmonogram projektu, natáčecí plán, plán postprodukce, rozpočet, finanční plán.
Doporučené nástroje: excel/word, Movie Magic Scheduling/Budgeting, Gorilla Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31-59 min) hraného filmu do technického scénáře (pojmenování obrazu-číslo, počet záběrů, délka, označení prostředí, určení doby děje, roční období, počasí apod.) Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1, 2):
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1, 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2).
c) Anotace (var. 1, 2).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2).
g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1).
h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2).
i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany,dialogovou listinu, synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, distribuční záměr, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3):
Rozbor technického scénáře, obsah-přehledné číslování stran celé práce, produkční úvaha nad realizací, předpokládaná technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 3 normostran), scénosled, složky technického scénáře, technické listy (obsazení, podle motivů a prostředí, lokace), harmonogram projektu, natáčecí plán, plán postprodukce, rozpočet, finanční plán.
Doporučené nástroje: excel/word, Movie Magic Scheduling/Budgeting, Gorilla Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Seznam doporučené literatury
TŘEŠTÍKOVÁ, Helena a Michael TŘEŠTÍK. Časosběrný dokumentární film. Praha: NAMU, 2015. ISBN 978-80-7331-355-5.
TŘEŠTÍKOVÁ, Helena a Pavel KOSATÍK. Sběrná kniha. V Praze: Paseka, 2017. ISBN 978-80-7432-752-0.
TŘEŠTÍKOVÁ, Helena a René PLÁŠIL, HOMOLOVÁ, Marie, ed. René: příběh filmu : dopisy z vězení. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2009. ISBN 978-80-7106-966-9.
KEREKES, Peter a Andrea SLOVÁKOVÁ. Jak se dělá dokument. Praha: Nová beseda, 2022. ISBN 978-80-88383-33-8.
NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010. ISBN 978-80-7331-181-0.
GAUTHIER, Guy. Dokumentární film, jiná kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-023-6.
JOST, François. Realita - fikce: říše klamu. V Praze: Akademie múzických umění, 2006. ISBN 80-7331-056-2.
Seznam doporučené literatury
TŘEŠTÍKOVÁ, Helena a Michael TŘEŠTÍK. Časosběrný dokumentární film. Praha: NAMU, 2015. ISBN 978-80-7331-355-5.
TŘEŠTÍKOVÁ, Helena a Pavel KOSATÍK. Sběrná kniha. V Praze: Paseka, 2017. ISBN 978-80-7432-752-0.
TŘEŠTÍKOVÁ, Helena a René PLÁŠIL, HOMOLOVÁ, Marie, ed. René: příběh filmu : dopisy z vězení. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2009. ISBN 978-80-7106-966-9.
KEREKES, Peter a Andrea SLOVÁKOVÁ. Jak se dělá dokument. Praha: Nová beseda, 2022. ISBN 978-80-88383-33-8.
NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010. ISBN 978-80-7331-181-0.
GAUTHIER, Guy. Dokumentární film, jiná kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-023-6.
JOST, François. Realita - fikce: říše klamu. V Praze: Akademie múzických umění, 2006. ISBN 80-7331-056-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka ve 12:30 přistupuje k obhajobě bakalářských prací. Zahajuje svou prezentaci teoretické diplomové práce s názvem Produkční realizace časosběrného dokumentu Heleny Třeštíkové René – Vězeň svobody. Studentka stručně představí téma a závěry své teoretické práce. Vedoucí práce a oponent této práce nemají žádné doplňující dotazy, a tak komise přistupuje k obhajobě bakalářského krátkého hraného filmu Dům.č 45. Studentka pouští trailer filmu. Studentka má ve své prezentaci opět všechny dotazy z posudků a předem připravenými formulacemi reaguje na položené otázky.
Ve 13:00 končí předseda komise prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD. zkoušku a komise se loučí se studentkou.