- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Ženy za kamerou - rozhovor s kameramankami Česka a Slovenska
2. Praktická část: Kamera u audiovizuálního díla v minimál ní délce 12 minut, nebo Kamera u souboru audiovizuálních děl, nebo Dokumentární série fotografií. viz Zásady pro vypracování
Hlavní téma v angličtině
Women behind the Camera - an Interview with Camerawomen from the Czech Republic and Slovakia
Název dle studenta
Ženy za kamerou - rozhovory s kameramankami Česka a Slovenska
Název dle studenta v angličtině
Women behind the Camera - an Interview with Camerawomen from the Czech Republic and Slovakia
Práca sleduje posun a situáciu obklopujúcu postavenie ženy v technicky zameranom odbore. Porovnanie generačných rozdielov a osobitné vnímanie rozličných situácií v ktorých sa tieto ženy počas svojich úspešných kariér ocitli, je určené a ukázané skrz prepisy rozhovorov s rozdielnymi generáciami kameramaniek z praxe.
Anotace v angličtině
The work observes development and situation surrounding the position of women in technically based field. The comparison of generational differences and individual perception of the different situations in which these women found themselves during their successful careers, is defined and shown through the transcripts of interviews with different generations of camerawomen from practice.
Women, woman, gender, technical field, camera, camerawomen, cinematography, society, Czechoslovak movie industry, feminism, chauvinism, camera crew
Rozsah průvodní práce
41 s. (65 635 znakovr)
Jazyk
SK
Anotace
Práca sleduje posun a situáciu obklopujúcu postavenie ženy v technicky zameranom odbore. Porovnanie generačných rozdielov a osobitné vnímanie rozličných situácií v ktorých sa tieto ženy počas svojich úspešných kariér ocitli, je určené a ukázané skrz prepisy rozhovorov s rozdielnymi generáciami kameramaniek z praxe.
Anotace v angličtině
The work observes development and situation surrounding the position of women in technically based field. The comparison of generational differences and individual perception of the different situations in which these women found themselves during their successful careers, is defined and shown through the transcripts of interviews with different generations of camerawomen from practice.
Women, woman, gender, technical field, camera, camerawomen, cinematography, society, Czechoslovak movie industry, feminism, chauvinism, camera crew
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Dokumentární série fotografií, správně adjustovaných, v rozměru 30x45cm na šířku, která zachycuje zajímavý moment v životě člověka. Důležitá je složka obsahová i výrazová. Barevnost či nebarevnost fotografií je podmíněna sdělením. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Dokumentární série fotografií, správně adjustovaných, v rozměru 30x45cm na šířku, která zachycuje zajímavý moment v životě člověka. Důležitá je složka obsahová i výrazová. Barevnost či nebarevnost fotografií je podmíněna sdělením. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV
Seznam doporučené literatury
MARGOLIS, Harriet Elaine, (Autor), KRASLOVSKY, Alexis (Autor), STEIN, Julia, (Autor), Shooting women : behind the camera, around the world, 2015, ISBN: 978-1-78320-506-6.
KOSTKOVÁ Jaroslava. Ženy České Kamery, absolventská diplomová práca, Praha, AMU, 2011.
ERTLOVÁ, Eva. Porovnání pozic a rolí žen v médiích před a po 17. listopadu 1989. Olomouc, 2018. bakalářská práce (Bc.). Univerzita palackého v olomouci. Filozofická fakulta.
BARONOVÁ Barbora, Ženy o ženách, 2019, Praha, Praha nakladatelství wo-men, ISBN: 978-80-907641-0-1.
HAVLKOVÁ Hana a OATS-INRUHOVÁ Libora, Vyvlastněný hlas, 2015, Praha nakladatelství SLON, ISBN: 978-80-7419-096-4.
Spolupráca s SFÚ a NFA.
Seznam doporučené literatury
MARGOLIS, Harriet Elaine, (Autor), KRASLOVSKY, Alexis (Autor), STEIN, Julia, (Autor), Shooting women : behind the camera, around the world, 2015, ISBN: 978-1-78320-506-6.
KOSTKOVÁ Jaroslava. Ženy České Kamery, absolventská diplomová práca, Praha, AMU, 2011.
ERTLOVÁ, Eva. Porovnání pozic a rolí žen v médiích před a po 17. listopadu 1989. Olomouc, 2018. bakalářská práce (Bc.). Univerzita palackého v olomouci. Filozofická fakulta.
BARONOVÁ Barbora, Ženy o ženách, 2019, Praha, Praha nakladatelství wo-men, ISBN: 978-80-907641-0-1.
HAVLKOVÁ Hana a OATS-INRUHOVÁ Libora, Vyvlastněný hlas, 2015, Praha nakladatelství SLON, ISBN: 978-80-7419-096-4.
Spolupráca s SFÚ a NFA.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise docentka Jana Janíková zahajuje obhajobu v 17:27. Studentka má připravenu podrobnou prezentaci, skýtá komisi vhled do tématu teoretické bakalářské práce.
Studentka má prezentaci a představuje teoretickou bakalářskou práci. Vedoucí práce dr. Liebenberger čte svůj posudek vedoucího. Je kritický a želí toho, že se studentce nepodařilo - z časových důvodů - uskutečnit více rozhovorů s českými nebo slovenskými kameramankami. A ptá se, jestli oslovila kromě starší kameramanky (Romanová) i mladší tvůrkyně, studentka donesla komisi vytištěné ukázky rozhovorů, které s kameramankami zkoušela vést po emailu, na čemž názorně demonstruje jistou míru chladu a odstupu, což byl důvod, proč v rozhovorech emaily nepokračovala.
Následně se komise seznamuje s posudkem oponentky práce, M. Dvořáčkové, která práci hodnotí jako poněkud roztříštěnou. To, že studentka nestihla více rozhovorů uskutečnit, hodnotí jako ne tak podstatné, protože na rozhovor s Romanovou přišla velmi dobře připravená.
Doc. Gogola shledává argument studentky, že kameramanky neměly čas, jako slabý a nedůvěryhodný. Už ve vztahu k názvu celé práce ("Rozhovory s kameramankami...") je jeden rozhovor nedostatečný. Snaží se dopátrat toho, kde problém nastal a doporučuje studentce, aby příště svoje povinnosti plánovala lépe, a hlavně dříve.
Předsedkyně komise doc. Janíková posouvá obhajobu směrem k praktické práci, hranému filmu Až do neznáma, k němuž si studentka sama psala i scénář a je také autorkou námětu. Doktor Liebenberger čte svůj posudek vedoucího práce. Odvedenou práci kameramanky chválí, a zároveň definuje slabá místa. Předsedkyně komise vybízí studentku, aby si vybrala jednu otázku z posudku a zareagovala na ni. Na otázku z posudku odpovídá logicky a vysvětluje svoji volbu lokace pro "magický les".
Dále probíhá čtení posudku oponenta, doc. Komorného. Oponent hodnotí film jako velmi dobrý. Studentka odpovídá na otázku z posudku, ovšem ne na všechno reaguje, potřebovala by se jej doptat...
Na závěr si pouštíme trailer.
Vzhledem k naplnění času - je 18:02 - končí předsedkyně komise doc. Janíková obhajobu a komise se loučí.