- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická práce: Manipulace s divákem pomocí vyprávění s nelineární mozaikou
2. Praktická část: Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. viz Zásady pro vypracování
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical theses: Veiwer manipulation with the help of storytelling with a non-linear mosaic 2. Practical work: Audiovisual work
Název dle studenta
Manipulace s divákem pomocí vyprávění s nelineární mozaikou příběhů
Název dle studenta v angličtině
Veiwer Manipulation with the Help of Storytelling with a Non-linear Mosaic
Bakalářská práce se zabývá prvky nelineární mozaiky příběhů, které manipulují s divákem a pohrávají si s jeho uvažováním nad dílem podobně jako detektivní příběh. Práce rozebírá lineární vyprávění a z něj vycházející paralelní vyprávění. Nejvíce prostoru je věnováno nelineární mozaice příběhů, tedy filmům, jakými jsou např. Hodiny nebo 21 gramů, u nichž definuje prvky manipulující s divákovými úsudky. V další kapitole jsou získané informace prokazovány na dvou hraných filmech. V poslední části je využito autorových zkušeností s tímto typem vyprávění a popisuje zde své poznatky získané při práci na bakalářském filmu Dům č. 45, rovněž vyprávěném pomocí nelineární mozaiky příběhů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the elements of a non-linear mosaic of stories which manipulate the viewer and play with his thinking about the work in a similar way as a detective story. The thesis discusses linear narrative and the parallel narrative emerging from it. Most of the space is devoted to non-linear mosaic narratives, i.e. films such as The Hours or 21 Grams. For the non-linear mosaic of stories, he defines the elements that manipulate the viewer's judgments. In the next chapter, the information gained is demonstrated through two feature films. The last section draws on the author's experience with this type of storytelling and describes his findings from his work on the undergraduate film House No. 45, also told using a non-linear mosaic of stories.
Klíčová slova
Linda Aronson, nelineární mozaika příběhů, pachatel, strach ze smrti, dlouhá expozice, závěrečný zvrat
Klíčová slova v angličtině
Linda Aronson, non-linear mosaic of stories, perpetrator, fear of death, long exposition, final twist
Rozsah průvodní práce
46
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá prvky nelineární mozaiky příběhů, které manipulují s divákem a pohrávají si s jeho uvažováním nad dílem podobně jako detektivní příběh. Práce rozebírá lineární vyprávění a z něj vycházející paralelní vyprávění. Nejvíce prostoru je věnováno nelineární mozaice příběhů, tedy filmům, jakými jsou např. Hodiny nebo 21 gramů, u nichž definuje prvky manipulující s divákovými úsudky. V další kapitole jsou získané informace prokazovány na dvou hraných filmech. V poslední části je využito autorových zkušeností s tímto typem vyprávění a popisuje zde své poznatky získané při práci na bakalářském filmu Dům č. 45, rovněž vyprávěném pomocí nelineární mozaiky příběhů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the elements of a non-linear mosaic of stories which manipulate the viewer and play with his thinking about the work in a similar way as a detective story. The thesis discusses linear narrative and the parallel narrative emerging from it. Most of the space is devoted to non-linear mosaic narratives, i.e. films such as The Hours or 21 Grams. For the non-linear mosaic of stories, he defines the elements that manipulate the viewer's judgments. In the next chapter, the information gained is demonstrated through two feature films. The last section draws on the author's experience with this type of storytelling and describes his findings from his work on the undergraduate film House No. 45, also told using a non-linear mosaic of stories.
Klíčová slova
Linda Aronson, nelineární mozaika příběhů, pachatel, strach ze smrti, dlouhá expozice, závěrečný zvrat
Klíčová slova v angličtině
Linda Aronson, non-linear mosaic of stories, perpetrator, fear of death, long exposition, final twist
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Režie souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Tři scénáře v rozsahu 10 - 15 stran, či dva scénáře v rozsahu 20 - 25 stran. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Režie souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Tři scénáře v rozsahu 10 - 15 stran, či dva scénáře v rozsahu 20 - 25 stran. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
GINDL TATÁROVÁ, Zuzana. Praktická dramaturgia. Bratislava: VŠMU, 2015. ISBN 978-80-89439-70-6.
LABÍK, Ludovíť. Dramaturgia strihovej skladby. Zlín: VERBUM Publishing, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9.
ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2015. ISBN 978-80-7331-314-2.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. Praha: AMU, 1979. ISBN 978-80-7331-217-6.
FIELD, Syd. Jak napsat dobrý scénář: základy scenáristiky. V Praze: Rybka, 2007. ISBN 978-80-87067-65-9.Field, Syd: Jak napsat dobrý scénář. Praha 2007
NOVOTNÝ, David Jan. Chcete psát scénář?. Praha: Akademie múzických umění, 1995. ISBN 80-85883-07-4.
BOORSTIN, Jon. Tajemství filmové řeči: proč funguje americký film?. Přeložil Jan SVĚRÁK. Praha: Euromedia Group, 2019. Universum (Euromedia Group). ISBN 978-80-7617-619-5.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros, 2004. Albatros Plus. ISBN 80-00-01410-6.
HRÍNOVÁ, Barbora. Špecifiká rozprávania vo viacpríbehových filmoch. Bratislava: Filmová a televízna fakulta VŠMU v Bratislavě, 2015. ISBN 978-80-89439-76-8.
KOCÍ, Irena. Čas ve filmu - netradiční práce s časem v dramatickém vyprávění. Zlín, 2020. Disertační práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Seznam doporučené literatury
GINDL TATÁROVÁ, Zuzana. Praktická dramaturgia. Bratislava: VŠMU, 2015. ISBN 978-80-89439-70-6.
LABÍK, Ludovíť. Dramaturgia strihovej skladby. Zlín: VERBUM Publishing, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9.
ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2015. ISBN 978-80-7331-314-2.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. Praha: AMU, 1979. ISBN 978-80-7331-217-6.
FIELD, Syd. Jak napsat dobrý scénář: základy scenáristiky. V Praze: Rybka, 2007. ISBN 978-80-87067-65-9.Field, Syd: Jak napsat dobrý scénář. Praha 2007
NOVOTNÝ, David Jan. Chcete psát scénář?. Praha: Akademie múzických umění, 1995. ISBN 80-85883-07-4.
BOORSTIN, Jon. Tajemství filmové řeči: proč funguje americký film?. Přeložil Jan SVĚRÁK. Praha: Euromedia Group, 2019. Universum (Euromedia Group). ISBN 978-80-7617-619-5.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros, 2004. Albatros Plus. ISBN 80-00-01410-6.
HRÍNOVÁ, Barbora. Špecifiká rozprávania vo viacpríbehových filmoch. Bratislava: Filmová a televízna fakulta VŠMU v Bratislavě, 2015. ISBN 978-80-89439-76-8.
KOCÍ, Irena. Čas ve filmu - netradiční práce s časem v dramatickém vyprávění. Zlín, 2020. Disertační práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise vítá studenta Stanislava Slováka a zahajuje obhajobu v 10:43. Student z připravené prezentace prezentuje svou teoretickou bakalářskou práci, její východiska a závěrů. Předčítají se posudky vedoucího magistra Veliče a oponentky