Tato diplomová práce se zabývá využitím metod a principů Design Thinkingu při vytváření doprovodného programu galerie G18 a zapojení specifické cílové skupiny do procesu navrhování. Hlavním cílem je provést workshop designového myšlení, který slouží jako nástroj pro výzkum pomocí metody pozorování a zároveň jako samostatný edukační program pro danou cílovou skupinu. Současně se tato práce snaží seznámit studenty střední školy s principy a metodami Design Thinkingu prostřednictvím edukativního workshopu. Práce se zaměřuje na zkoumání důvodů a faktorů ovlivňujících rozhodovací proces této specifické cílové skupiny a poskytuje vhled do problematiky nízké návštěvnosti galerie G18. Výsledkem práce budou doporučení pro zlepšení programů galerie a zvýšení zájmu cílové skupiny o její aktivity. Tato diplomová práce přispěje k pochopení a aplikaci Design Thinkingu ve vzdělávacích a kulturních kontextech a poskytne konkrétní strategie pro zefektivnění procesu tvorby edukačních programů a zlepšení návštěvnosti galerie G18.
Anotace v angličtině
This master's thesis examines the utilization of Design Thinking methods and principles in the development of an accompanying program for G18 gallery and the involvement of a specific target group in the design process. The main objective is to conduct a design thinking workshop that serves as a research tool using observational methods and simultaneously functions as an independent educational program for the target group. Additionally, this thesis aims to familiarize high school students with the principles and methods of Design Thinking through an educational workshop. The study focuses on investigating the reasons and factors influencing the decision-making process of this specific target group and provides insight into the issue of low attendance at G18 gallery. The outcomes of this work will include recommendations for improving gallery programs and increasing the target group's interest in its activities. This master's thesis contributes to the understanding and application of Design Thinking in educational and cultural contexts, offering specific strategies to streamline the creation of educational programs and enhance the gallery's visitor engagement.
Klíčová slova
univerzitní galerie, galerie G18, Design Thinking, edukace, Human Centered Design
Klíčová slova v angličtině
university galleries, G18 Gallery, Design Thinking, education, Human Centered Design
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá využitím metod a principů Design Thinkingu při vytváření doprovodného programu galerie G18 a zapojení specifické cílové skupiny do procesu navrhování. Hlavním cílem je provést workshop designového myšlení, který slouží jako nástroj pro výzkum pomocí metody pozorování a zároveň jako samostatný edukační program pro danou cílovou skupinu. Současně se tato práce snaží seznámit studenty střední školy s principy a metodami Design Thinkingu prostřednictvím edukativního workshopu. Práce se zaměřuje na zkoumání důvodů a faktorů ovlivňujících rozhodovací proces této specifické cílové skupiny a poskytuje vhled do problematiky nízké návštěvnosti galerie G18. Výsledkem práce budou doporučení pro zlepšení programů galerie a zvýšení zájmu cílové skupiny o její aktivity. Tato diplomová práce přispěje k pochopení a aplikaci Design Thinkingu ve vzdělávacích a kulturních kontextech a poskytne konkrétní strategie pro zefektivnění procesu tvorby edukačních programů a zlepšení návštěvnosti galerie G18.
Anotace v angličtině
This master's thesis examines the utilization of Design Thinking methods and principles in the development of an accompanying program for G18 gallery and the involvement of a specific target group in the design process. The main objective is to conduct a design thinking workshop that serves as a research tool using observational methods and simultaneously functions as an independent educational program for the target group. Additionally, this thesis aims to familiarize high school students with the principles and methods of Design Thinking through an educational workshop. The study focuses on investigating the reasons and factors influencing the decision-making process of this specific target group and provides insight into the issue of low attendance at G18 gallery. The outcomes of this work will include recommendations for improving gallery programs and increasing the target group's interest in its activities. This master's thesis contributes to the understanding and application of Design Thinking in educational and cultural contexts, offering specific strategies to streamline the creation of educational programs and enhance the gallery's visitor engagement.
Klíčová slova
univerzitní galerie, galerie G18, Design Thinking, edukace, Human Centered Design
Klíčová slova v angličtině
university galleries, G18 Gallery, Design Thinking, education, Human Centered Design
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury spojené s tématikou diplomové práce.
2. V návaznosti na teoretické poznatky stanovte cíl práce, metodický postup a určete výzkumné otázky.
3. Analyzujte současný stav řešené problematiky, navrhněte a realizujte výzkumy zaměřující se na danou problematiku, které pomohou odpovědět na výzkumné otázky.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a zhodnoťte naplnění cílů práce.
5. Na základě toho odpovězte na výzkumné otázky a vypracujte projekt.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury spojené s tématikou diplomové práce.
2. V návaznosti na teoretické poznatky stanovte cíl práce, metodický postup a určete výzkumné otázky.
3. Analyzujte současný stav řešené problematiky, navrhněte a realizujte výzkumy zaměřující se na danou problematiku, které pomohou odpovědět na výzkumné otázky.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a zhodnoťte naplnění cílů práce.
5. Na základě toho odpovězte na výzkumné otázky a vypracujte projekt.
Seznam doporučené literatury
KOTTOVÁ, Karina. Instituce a divák. Praha: Display, [2019], 175 s. Cumulus. ISBN 978-80-906381-8-1.
LOCKWOOD, Thomas, ed. Design thinking: integrating innovation, customer experience and brand value. New York: Allworth Press, [2009], xvii, 285 s. ISBN 978-1-58115-668-3.
PITTS, Stephanie E. a Sarah M. PRICE. Understanding audience engagement in the contemporary arts. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2021, xiii, 233 s. Routledge research in the creative and cultural industries. ISBN 978-0-367-35888-4.
RESCH, Magnus. Management of art galleries. 3rd edition revised. London: Phaidon Press Limited, 2018, 151 s. ISBN 9780714877754.
STICKDORN, Marc a Jakob SCHNEIDER, ed. This is service design thinking: basics - tools - cases. Paperback edition. Amsterdam: BIS Publishers, [2011], 373 s. ISBN 9789063692797.
LEWRICK, Michael, Patrick LINK a Larry J. LEIFER. The design thinking playbook: mindful digital transformation of teams, products, services, businesses and ecosystems. Hoboken: Wiley, [2018], 352 s. ISBN 9781119467472.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 9788024735276.
Seznam doporučené literatury
KOTTOVÁ, Karina. Instituce a divák. Praha: Display, [2019], 175 s. Cumulus. ISBN 978-80-906381-8-1.
LOCKWOOD, Thomas, ed. Design thinking: integrating innovation, customer experience and brand value. New York: Allworth Press, [2009], xvii, 285 s. ISBN 978-1-58115-668-3.
PITTS, Stephanie E. a Sarah M. PRICE. Understanding audience engagement in the contemporary arts. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2021, xiii, 233 s. Routledge research in the creative and cultural industries. ISBN 978-0-367-35888-4.
RESCH, Magnus. Management of art galleries. 3rd edition revised. London: Phaidon Press Limited, 2018, 151 s. ISBN 9780714877754.
STICKDORN, Marc a Jakob SCHNEIDER, ed. This is service design thinking: basics - tools - cases. Paperback edition. Amsterdam: BIS Publishers, [2011], 373 s. ISBN 9789063692797.
LEWRICK, Michael, Patrick LINK a Larry J. LEIFER. The design thinking playbook: mindful digital transformation of teams, products, services, businesses and ecosystems. Hoboken: Wiley, [2018], 352 s. ISBN 9781119467472.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 9788024735276.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Práce studentky měla velmi dobrý ohlas u komise, na vznesené připomínky dokázala studentka předložit vlastní argumenty a práci si obhájit.