Teoretická část této bakalářské práce pojednává o definici, významu a rozdělení filmového gagu. Gag je zde rozdělen do pěti kategorií, v nichž popisuji jejich základní principy a různé způsoby využití. S těmito znalostmi pokračuji k analýze filmů Já padouch a Scary Movie 4, ve kterých hraje filmový gag zásadní roli. Analýza je uzavřena shrnutím, kde srovnávám výsledky analyzovaných filmů.
Praktická část je zaměřena na bakalářský film Love Quest, ve které popisuji preprodukci, produkci a postprodukci filmu.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this bachelor's thesis discusses the definition, significance, and division of the film gag. The gag is divided into five categories, in which I describe their basic principles and various uses. With this knowledge, I proceed to analyse the films Despicable Me and Scary Movie 4, in which the film gag plays a crucial role. The analysis is concluded with a summary, where I compare the results of the analysed films.
The practical part is focused on the bachelor's film Love Quest, in which I describe the preproduction, production, and post-production of the film.
gag, visual gag, sound gag, grotesque, physical gag, meta gag, parody, satire,
pop culture, film, animation, family film, comedy, horror, silent film, Blender, After Effects, artificial intelligence, MidJourney
Rozsah průvodní práce
39
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část této bakalářské práce pojednává o definici, významu a rozdělení filmového gagu. Gag je zde rozdělen do pěti kategorií, v nichž popisuji jejich základní principy a různé způsoby využití. S těmito znalostmi pokračuji k analýze filmů Já padouch a Scary Movie 4, ve kterých hraje filmový gag zásadní roli. Analýza je uzavřena shrnutím, kde srovnávám výsledky analyzovaných filmů.
Praktická část je zaměřena na bakalářský film Love Quest, ve které popisuji preprodukci, produkci a postprodukci filmu.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this bachelor's thesis discusses the definition, significance, and division of the film gag. The gag is divided into five categories, in which I describe their basic principles and various uses. With this knowledge, I proceed to analyse the films Despicable Me and Scary Movie 4, in which the film gag plays a crucial role. The analysis is concluded with a summary, where I compare the results of the analysed films.
The practical part is focused on the bachelor's film Love Quest, in which I describe the preproduction, production, and post-production of the film.
gag, visual gag, sound gag, grotesque, physical gag, meta gag, parody, satire,
pop culture, film, animation, family film, comedy, horror, silent film, Blender, After Effects, artificial intelligence, MidJourney
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Teoretická písemná práce se člení na dvě části: teoretickou část (TČ) a praktickou část (PP). Povinný minimální rozsah TČ je 15 normostran, u PP je to 5 normostran. Zatímco první, teoretická část písemné práce, se zabývá vybraným tématem, které se váže k praktické části BP, druhá, praktická část písemné práce, pojednává o praktickém výstupu bakalářského projektu a jde tedy o explikaci k bakalářskému projektu.
Cílem teoretické části je pojmout konkrétní téma a prostřednictvím práce s odbornými zdroji
a s dalšími texty či díly jej analyzovat a zasadit do kontextu (a případně i do vztahu ke svému bakalářskému praktickému výstupu).
Cílem praktické části je popis vývoje a výroby bakalářského praktického výstupu, zasvěcení do procesu a obhajoba jeho východisek a výsledného tvaru.
Hodnotí se nejen jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), ale také formulace názorů, práce s informacemi, zacházení se zdroji. Povinný minimální počet odborných zdrojů je 5 článků, 3 knihy, alespoň z poloviny v cizím jazyce.
Odevzdat v elektronické podobě ve formátu PDF na Portál UTB a na NAS FMK; 1 ks kroužkové vazby v tisknuté podobě (stačí černobíle).
2. praktická část:
Praktická bakalářská práce má za cíl demonstrovat řemeslné dovednosti absolventa bakalářského studia, a tedy obsáhnout jak zvládnutí technologie, tak řemesla animace (pohyb postav, práce s prostorem, stylizace, timing...). V bakalářském projektu student představuje své silné stránky, a tedy si volí techniku, stejně tak akcentuje dílčí profese animovaného filmu (např. charakter design, výtvarník, charakter animátor, scenárista, režisér...). Možné je zhotovit bakalářský projekt výhradně jako autorskou záležitost, tedy bez volby jedné konkrétní profese.
Bakalářský projekt má povinnou minimální stopáž 1 minutu a povinnou maximální stopáž 5 minut. Jen ve výjimečných případech a na základě schválení pedagogy ateliéru Animovaná tvorba je možné stopáž překročit. (Do stopáže se započítávají titulky.)
Bakalářský projekt může být uceleným narativním dílem, nebo kompaktně seskládanou sadou animačních etud/obrazů/scén. V případě akcentace profesí jako je výtvarník animovaného filmu nebo charakter design / koncept art se klade velký důraz na doprovodné materiály (studie, skicy, výtvarnou přípravu filmu apod.)
Dokončené dílo se odevzdává v předepsané technické kvalitě a jeho součástí jsou i kompletní materiály mapující vývoj (téma, námět, literární scénář, bodový scénář, storyboard, animatik) a podklady k propagaci a distribuci díla (titulková listina, formuláře pro OSA a NFA, plakát, obrázky z filmu).
Odevzdání videosoubor (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní formát zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí jsou: výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 5 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Teoretická písemná práce se člení na dvě části: teoretickou část (TČ) a praktickou část (PP). Povinný minimální rozsah TČ je 15 normostran, u PP je to 5 normostran. Zatímco první, teoretická část písemné práce, se zabývá vybraným tématem, které se váže k praktické části BP, druhá, praktická část písemné práce, pojednává o praktickém výstupu bakalářského projektu a jde tedy o explikaci k bakalářskému projektu.
Cílem teoretické části je pojmout konkrétní téma a prostřednictvím práce s odbornými zdroji
a s dalšími texty či díly jej analyzovat a zasadit do kontextu (a případně i do vztahu ke svému bakalářskému praktickému výstupu).
Cílem praktické části je popis vývoje a výroby bakalářského praktického výstupu, zasvěcení do procesu a obhajoba jeho východisek a výsledného tvaru.
Hodnotí se nejen jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), ale také formulace názorů, práce s informacemi, zacházení se zdroji. Povinný minimální počet odborných zdrojů je 5 článků, 3 knihy, alespoň z poloviny v cizím jazyce.
Odevzdat v elektronické podobě ve formátu PDF na Portál UTB a na NAS FMK; 1 ks kroužkové vazby v tisknuté podobě (stačí černobíle).
2. praktická část:
Praktická bakalářská práce má za cíl demonstrovat řemeslné dovednosti absolventa bakalářského studia, a tedy obsáhnout jak zvládnutí technologie, tak řemesla animace (pohyb postav, práce s prostorem, stylizace, timing...). V bakalářském projektu student představuje své silné stránky, a tedy si volí techniku, stejně tak akcentuje dílčí profese animovaného filmu (např. charakter design, výtvarník, charakter animátor, scenárista, režisér...). Možné je zhotovit bakalářský projekt výhradně jako autorskou záležitost, tedy bez volby jedné konkrétní profese.
Bakalářský projekt má povinnou minimální stopáž 1 minutu a povinnou maximální stopáž 5 minut. Jen ve výjimečných případech a na základě schválení pedagogy ateliéru Animovaná tvorba je možné stopáž překročit. (Do stopáže se započítávají titulky.)
Bakalářský projekt může být uceleným narativním dílem, nebo kompaktně seskládanou sadou animačních etud/obrazů/scén. V případě akcentace profesí jako je výtvarník animovaného filmu nebo charakter design / koncept art se klade velký důraz na doprovodné materiály (studie, skicy, výtvarnou přípravu filmu apod.)
Dokončené dílo se odevzdává v předepsané technické kvalitě a jeho součástí jsou i kompletní materiály mapující vývoj (téma, námět, literární scénář, bodový scénář, storyboard, animatik) a podklady k propagaci a distribuci díla (titulková listina, formuláře pro OSA a NFA, plakát, obrázky z filmu).
Odevzdání videosoubor (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní formát zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí jsou: výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 5 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
HOOKS, Ed a EBSCO PUBLISHING (FIRMA). Acting for animators. London: Routledge, 2011. ISBN 9780203816226.
WILLIAMS, Richard. Animator's survival kit. 2001. ISBN 978-0-571-20228-7.
KRÁL, Petr. Groteska, čili, Morálka šlehačkového dortu. Praha: Národní filmový archiv, 1998. ISBN 8070040920.
Seznam doporučené literatury
HOOKS, Ed a EBSCO PUBLISHING (FIRMA). Acting for animators. London: Routledge, 2011. ISBN 9780203816226.
WILLIAMS, Richard. Animator's survival kit. 2001. ISBN 978-0-571-20228-7.
KRÁL, Petr. Groteska, čili, Morálka šlehačkového dortu. Praha: Národní filmový archiv, 1998. ISBN 8070040920.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Práce studenta měly velmi dobrý ohlas u komise, na vznesené připomínky dokázal student předložit vlastní argumenty a práci si obhájit.