Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Sociální fotografie v New Yorku 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Liešna-Žítková b) výstavní soubor: Liešna-Žítková
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Sociální fotografie v New Yorku
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb:
Liešna-Žítková
b) výstavní soubor:
Liešna-Žítková
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Social Photography in New York 2. Practical part: a) Liešna-Žítková b) Liešna-Žítková
Název dle studenta
1. Teoretická část: Sociální fotografie v New Yorku 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Liešna-Žítková b) výstavní soubor: Liešna-Žítková
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: Social Photography in New York City 2. Practical part: a) Liešna-Žítková b) Liešna-Žítková
Cieľom tejto bakalárskej práce je zoznámiť čitateľa s hlavnými piliermi, ktoré dopomohli vzrásť žánru sociálna fotografia v meste New York City. Práca tak sleduje vývoj Americkej migračnej krízy, ktorá započala v neskorom deväťnástom storočí ako odpoveď na krízu v imperialistickej Európe, umelecké povstanie v štvrti Harlem, Veľkú hospodárskú krízu a Afroamerické hnutie za občianské práva. Zároveň zachytáva fotografov, ktorí boli na mieste činu.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to acquiant the reader with main pillars, which helped social photography to arise in New York City. The work follows the progress of American migration crisis which had begun in the late ninetenth century as an answer for imperialistic Europe crisis, the great Harlem Renaissance, The Great depression and Civil Rights movement. This thesis also captures the photographers who were at the right place, at the right time.
Klíčová slova
New York, sociálna fotografia, migrácia, práca, život, reforma
Klíčová slova v angličtině
New York, social photography, migration, work, life, reform
Rozsah průvodní práce
63 s. (59 663 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Cieľom tejto bakalárskej práce je zoznámiť čitateľa s hlavnými piliermi, ktoré dopomohli vzrásť žánru sociálna fotografia v meste New York City. Práca tak sleduje vývoj Americkej migračnej krízy, ktorá započala v neskorom deväťnástom storočí ako odpoveď na krízu v imperialistickej Európe, umelecké povstanie v štvrti Harlem, Veľkú hospodárskú krízu a Afroamerické hnutie za občianské práva. Zároveň zachytáva fotografov, ktorí boli na mieste činu.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to acquiant the reader with main pillars, which helped social photography to arise in New York City. The work follows the progress of American migration crisis which had begun in the late ninetenth century as an answer for imperialistic Europe crisis, the great Harlem Renaissance, The Great depression and Civil Rights movement. This thesis also captures the photographers who were at the right place, at the right time.
Klíčová slova
New York, sociálna fotografia, migrácia, práca, život, reforma
Klíčová slova v angličtině
New York, social photography, migration, work, life, reform
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 normostran stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s flash diskem v tenkém provedení (tvar kreditní karty). Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující nejméně 17 ks produktových fotografií - formát cca 21 x 30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační flash disk v tenkém provedení + uložení do digitálního archivu NAS (https://nas.fmk.utb.cz): obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy JPG 75dpi a plná data TIFF 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 normostran stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s flash diskem v tenkém provedení (tvar kreditní karty). Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující nejméně 17 ks produktových fotografií - formát cca 21 x 30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační flash disk v tenkém provedení + uložení do digitálního archivu NAS (https://nas.fmk.utb.cz): obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy JPG 75dpi a plná data TIFF 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
CÍSAŘ, Karel. Co je to fotografie? Herrmann & synové, Praha, 2004.
GRYGAR, Štěpán. Konceptuální umění a fotografie. AMU, Praha, 2004. SONTAG, Susan. O fotografii. Praha, 2002.
Seznam doporučené literatury
CÍSAŘ, Karel. Co je to fotografie? Herrmann & synové, Praha, 2004.
GRYGAR, Štěpán. Konceptuální umění a fotografie. AMU, Praha, 2004. SONTAG, Susan. O fotografii. Praha, 2002.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Připomínky k teoretické bakalářské práci směřovaly k nedostatečnému naplnění vytyčeného tématu a rovněž k malé míře autorského vkladu.
Praktickému výstavnímu souboru byla vytčena nedostatečná technická kvalita a současně nerelevantní výběr snímků. Katalogu bylo zpochybněno jeho pojetí, které inklinovalo spíše k žánru dokumentární publikace.