Tato disertační práce pojednává o spolupráci více střihačů na jednom audiovizuálním díle. Cílem publikace je ověření, zda je aplikace týmové spolupráce efektivní metodou zhlediska času a kvality při procesu střihové postprodukce. Celá práce je rozdělená do čtyř hlavních kapitol. Vkapitole první autor analyzuje problematiku střihové spolupráce na úrovni historického kontextu, ve kterém dochází kobjevování již dříve realizovaných spoluprací mezi střihači. Analýza těchto spoluprací vede kukotvení základní myšlenky, že spolupráce více střihačů je již dříve praktikovaným postupem. Nikdy však nevznikla větší reflexe samotného principu, a proto autor přináší vanalytické části práce tzv. ?Schéma spolupráce více střihačů dle Krchy? ? tedy systém vyhodnocující kdy, a za jakých podmínek je zhlediska efektivity, času a kvality na výstupu vhodné, zapojit více než jednoho střihače do postprodukčního procesu. V nadcházející projektové části dochází kaplikaci celého systému do reálného zadání, kde pracují střihači na identickém audiovizuálním díle vrozdílných skupinách nebo jako jednotlivci. Projektová část má za úkol potvrdit funkčnost nastaveného systému spolupráce více střihačů na jednom filmovém díle. Poslední nedílnou části předkládané práce je pojednání o tvůrčíčinnosti, které zčásti navazuje na téma teoretické části disertační práce.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the collaboration of multiple editors on one audiovisual production. The goal of the thesis is to verify the effectivity of a team of editors when it comes to time and quality of the work. The thesis is divided into four chapters. In the first chapter, the author analyzes collaborations of multiple editors in a historical context, where we discover that this practice is not as uncommon as expected. This practice hasn?t been studied enough, therefore in the analytical part we can find the ?schematic of the collaboration of multiple editors according to Krcha?, which is a system for deciding whether it is a good idea to add more than one editor to the editing process. The project part describes the usage of this system in a real example, where groups of editors and solo editors work on the same audiovisual production. The goal of the project part is to confirm the functionality of the system. The final parts describe creative activities, which is a continuation of the theoretical part.
Klíčová slova
Střih, střihová postprodukce, spolupráce střihačů, efektivita, střihová spolupráce, schéma spolupráce střihačů.
Klíčová slova v angličtině
Editing cooperation, film editing, editing postproduction, film editor, editing workflow, editors cooperations, editing efficiency.
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Tato disertační práce pojednává o spolupráci více střihačů na jednom audiovizuálním díle. Cílem publikace je ověření, zda je aplikace týmové spolupráce efektivní metodou zhlediska času a kvality při procesu střihové postprodukce. Celá práce je rozdělená do čtyř hlavních kapitol. Vkapitole první autor analyzuje problematiku střihové spolupráce na úrovni historického kontextu, ve kterém dochází kobjevování již dříve realizovaných spoluprací mezi střihači. Analýza těchto spoluprací vede kukotvení základní myšlenky, že spolupráce více střihačů je již dříve praktikovaným postupem. Nikdy však nevznikla větší reflexe samotného principu, a proto autor přináší vanalytické části práce tzv. ?Schéma spolupráce více střihačů dle Krchy? ? tedy systém vyhodnocující kdy, a za jakých podmínek je zhlediska efektivity, času a kvality na výstupu vhodné, zapojit více než jednoho střihače do postprodukčního procesu. V nadcházející projektové části dochází kaplikaci celého systému do reálného zadání, kde pracují střihači na identickém audiovizuálním díle vrozdílných skupinách nebo jako jednotlivci. Projektová část má za úkol potvrdit funkčnost nastaveného systému spolupráce více střihačů na jednom filmovém díle. Poslední nedílnou části předkládané práce je pojednání o tvůrčíčinnosti, které zčásti navazuje na téma teoretické části disertační práce.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the collaboration of multiple editors on one audiovisual production. The goal of the thesis is to verify the effectivity of a team of editors when it comes to time and quality of the work. The thesis is divided into four chapters. In the first chapter, the author analyzes collaborations of multiple editors in a historical context, where we discover that this practice is not as uncommon as expected. This practice hasn?t been studied enough, therefore in the analytical part we can find the ?schematic of the collaboration of multiple editors according to Krcha?, which is a system for deciding whether it is a good idea to add more than one editor to the editing process. The project part describes the usage of this system in a real example, where groups of editors and solo editors work on the same audiovisual production. The goal of the project part is to confirm the functionality of the system. The final parts describe creative activities, which is a continuation of the theoretical part.
Klíčová slova
Střih, střihová postprodukce, spolupráce střihačů, efektivita, střihová spolupráce, schéma spolupráce střihačů.
Klíčová slova v angličtině
Editing cooperation, film editing, editing postproduction, film editor, editing workflow, editors cooperations, editing efficiency.